22 Reacties

3 jaar geleden

Wij hebben nutrilon omneo en die helpt goed alleen onze zoon spuugt niet veel!

3 jaar geleden

Wij gebruiken sinds kort de hero nutrasense comfort. Onze dochter spuugt nu vrijwel niet meer, alleen heeft ze nog steeds moeite met de ontlasting. De huisarts zegt dat we hiervoor gewoon een beetje olijfolie door de voeding moeten doen. Sinds we dat doen is de ontlasting ook weer wat aan het verbeteren.

3 jaar geleden

Nutrilon Omneo is super tegen de krampjes, deze gebruiken wij nu ook voor ons klein hartendiefje! Maar weet je wat ook helpt tegen de krampjes? Je moederhart volgen.. Ikzelf luister naar niemand meer buiten mijn eigen gevoel.. tegenwoordig gaat iedereen idd kort door de bocht ivm de krampen die ‘normaal’ zijn.. En na 3 maand word er gezegd ‘zie je wel, het heeft geholpen…’ na alles te proberen en doen.. Mijn zoontje had enorm veel last van krampjes, kon al 14dagen+ niet zelfstandig stoelgang maken.. dat was ‘normaal’..🤦🏼‍♀️ Ik geef hem nu de Omneo, samen met Infacol & elke ochtend Lactulose! En wauw wat een verschil! Een gezonde baby zonder pijn, waardoor hij goed slaapt en goed drinkt, elke dag opnieuw! 💙 krampjes zijn idd normaal! Maar je kunt er dus effectief veel aan doen om het te voorkomen, zonder dat je je kindje telkens zo een pijn/last moet laten lijden door alle veranderingen.. :) als wij krampen hebben nemen wij ook vanalles in om de pijn weg te krijgen denk ik dan…het bestaat allemaal niet voor niets!🙈xxx

3 jaar geleden

Reactie op MommyOfLewis

Nutrilon Omneo is super tegen de krampjes, deze gebruiken wij nu ook voor o ...
Heb je lactulose van de huisarts gekregen of gewoon zelf gekocht?

3 jaar geleden

Reactie op Chantaldv1996

Heb je lactulose van de huisarts gekregen of gewoon zelf gekocht?
Lactulose had huisarts voorgesteld, gelijk gaan halen bij apotheek en wat een wonder middeltje!

3 jaar geleden

Wij hadden een zoontje met ernstige reflux. Wij vinden nutrilon en nutriton al gauw dik en minder fijn. Wij zijn uiteindelijk op een S speen met difrax fles gegaan en dan Kruidvat eigen merk met die Johannes broodpitmeel. De reflux werd minder i.c.m. Medicijnen. Hij had verder geen last van krampen.

3 jaar geleden

In de hero zit als nog johannesbroodpitmeel en dat zit in de omneo niet. En omneo is gedeeltelijk geknipt eiwit, weet niet of de hero dat ook heeft? Wij zijn nu ook dag 2 over gestapt na de omneo vanwege de zelfde redenen. Veel krampen en spugen. Maar het is al 2 dagen een ramp hier, nog erger als voor de overstap na de omneo. We gaven ook nutrilon standaard met nutriton hier voor. Maar hopelijk is het door het wennen.

3 jaar geleden

Dank jullie wel voor alle reacties. Echt zo zielig voor die ukkies.. mijn zoontje heeft wel wat gepoept na veel aaien over zijn buikje maar het lijkt wel playdoh klei.. heb contact gehad met Nutricia, Omneo schijnt niet voor spugen te helpen. Nog even een fles geprobeerd, terug naar de basis en met alleen Nutrilon standaard plus een klein speentje op de dr brown fles maar dat kwam met er dezelfde gang weer uit. Ik heb toch naar Hero gehaald en hoop van harte dat dit werkt.

3 jaar geleden

Ik hoop dat de Hero voor je werkt. Wij hebben er in ieder geval hele positieve ervaringen mee. Onze zoon had verborgen reflux en op aanraden van het cb hadden we jbpm gehaald. Daar kreeg hij ontzettende verstopping van.. we hebben toen de hero geprobeerd en daarmee vielen alle klachten weg en was de ontlasting ook stukken beter. Onze zoon heeft nog 6 maanden de hero gehad en deed het er fantastisch op.

3 jaar geleden

Dank jullie wel voor alle reacties. Echt zo zielig voor die ukkies.. mijn z ...
Ben benieuwd hoe de hero bevalt. Ik was ook aan t twijfelen tusse deze 2. En weet t nog niet met de omneo..

3 jaar geleden

Reactie op Julibabygirl

Ben benieuwd hoe de hero bevalt. Ik was ook aan t twijfelen tusse deze 2. E ...
We zijn weer terug bij Nutrilon met Nutriton. Hero spuugde hij op (ik vind deze voeding ook eigenaardig ruiken. Uit zijn mondje vies geurtje. Maar elk kindje is anders dus wellicht werkt het voor jullie wel) Op advies van cb contact gehad met de huisarts en nu hebben we iets gekregen dat meer vocht aan de ontlasting toevoegt. Niet direct mijn voorkeur maar we moeten iets. Ook afspraak bij osteopaat gemaakt.

3 jaar geleden

We zijn weer terug bij Nutrilon met Nutriton. Hero spuugde hij op (ik vind ...
Mn eerste werd ook heel zuur van de hero standaard dan wel. Die kon daar niet tegen. Dus vandaar nu ook niet 1 2 3 voor durven te kiezen. En ja je moet indd iets.. germ zo zielig voor ze he al die dingen waar ze zoveel last en pijn van hebben 😢 Hier gaat het nu steeds beter. Ze zit al 5.5 dag op de omneo en amper nog krampjes 😊 alleen nog veel scheetjes en explosieluiers.

3 jaar geleden

Reactie op Chantaldv1996

Wij gebruiken sinds kort de hero nutrasense comfort. Onze dochter spuugt nu ...
Welke speen gebruik jij met die voeding?

3 jaar geleden

Welke speen gebruik jij met die voeding?
Wij gebruiken de dr brown speen nummer 3.

3 jaar geleden

Oke dankjewel! Merkten jullie ook dat jullie kindjes wat minder ‘honger’ hebben na veranderen van voeding? Omdat het dikker is heb ik het idee dat ze minder trek heb want normaal krijgt ze om de 3uur en dat moet ze ook echt want ze moet aankomen maar dit keer pakte ze niet

3 jaar geleden

Oke dankjewel! Merkten jullie ook dat jullie kindjes wat minder ‘honger’ h ...
Onze hongerige wolf drinkt zijn flesjes leeg en komt ook snachts gewoon na maximaal 5 uur slapen.

3 jaar geleden

Oke dankjewel! Merkten jullie ook dat jullie kindjes wat minder ‘honger’ h ...
Klopt, de voeding is dikker en ligt wat zwaarder op de maag. Daardoor hebben ze minder snel weer honger.

3 jaar geleden

Wij gebruiken sinds kort Hero comfort en ik moet zeggen sinds de eerste fles bijna geen spugen meer! Wel mengen wij dit met de gewone Hero. (Om hem goed te laten wennen) tot nu toe gaat het goed en ik hoop dan ook dat hij geen moeite krijg met poepen wat ik zo soms wel teruglees. Nu nog een andere speen aanschaffen want dr Brown nummer 1 werkt nu niet meer is te smal 🙈

3 jaar geleden

Wij gebruiken nu gewone melk van Hero classic nummer 1 en dan 2 scheppen hiervan en hierbij 3 scheppen Hero nutrasence comfort 1 (150cc melk) en ik moet zeggen wat een verschil!!! Onze kleine spuugt nauwelijks nog en ook geen verstopping tot nu toe gelukkig hij poept heel goed nog. Onze kleine spuugde ook echt veel en nu nauwelijks nog!

3 jaar geleden

Reactie op Julibabygirl

In de hero zit als nog johannesbroodpitmeel en dat zit in de omneo niet. En ...
Wij geven hier ook omneo. Eerste dagen drama. Daarna werd het alleen maar beter. Ze zeggen ook dat je het twee weken moet geven