12 Reacties

3 jaar geleden
Hoihoi, inmiddels ben ik 8 weken geleden bevallen en ik heb ook nog last van de onderkant. Als ik me span van beneden dan doen mijn liezen pijn, ook als ik met mijn benen iets wijd zit/lig begint het pijn te doen. Als ik lang op de toilet zit ook, dan krijg ik een enorme drukgevoel... Laatst had ik lang gewandeld, en voelde ook weer pijn van onderen en liezen. Zelf heb ik nog niet gebeld naar de verloskundige of ha.. Ik denk dat dit er ook bij hoort bij het herstellen ☹️ dacht dat ik ook de enige was.

3 jaar geleden
Hier ook, schijnen toch mijn bekkenbodemspieren te zijn aan de linkerkant.
Proberen je bekken niet teveel aan te spannen, voldoende rust te nemen en even stoppen met bezigheden wanneer je pijn hebt.
Anders even langs de bekkenfysio voor controle en evt wat oefeningen.
Daarnaast ligt mijn blaas ook nog vrij laag, wat als verzakking voelt. Dit schijnen meerdere vrouwen te hebben?

3 jaar geleden
Reactie op JP22
Hier ook, schijnen toch mijn bekkenbodemspieren te zijn aan de linkerkant. ...
Ik heb precies hetzelfde! Heb wekenlang oefeningen gedaan voor m’n bekkenbodemspieren aanspannen. Nu met 12 week toch naar HA en fysio geweest, moest ik juist ontspannen!! Ze zijn veel te sterk en staan continu strak, want een pijnlijk gevoel geeft bij lang staan en zitten op de Wc. Dat zware gevoel indd.
Heb oefeningen gekregen en mag er over nadenken ik dry needling te laten doen

3 jaar geleden
Reactie op k-m
Ik heb precies hetzelfde! Heb wekenlang oefeningen gedaan voor m’n bekkenbo ...
Mijn bekkenfysio zei ook dat verreweg de meeste vrouwen juist een te gespannen bekkenbodem hebben na een zwangerschap. En de oefeningen die iedereen geadviseerd krijgen en doen om het sterker te maken dus averechts werken 😅

3 jaar geleden
Ik kreeg als advies van de bekkenfysio dat ik niet meer dan 1 ding per dag mag doen, bijvoorbeeld alleen de badkamer schoonmaken, of alleen de was doen etc. Moet ook 2 x per dag een warme pittenzak erop leggen omdat er zo veel spanning op staat. Moet zeggen dat ik ook een verzakking heb en dat rust heel belangrijk is. Gister voor het eerst een klein stukje gefietst en kan vandaag amper lopen. Als ik nu denk dat ik over 2 weken weer aan het werk moet denk ik echt hoe ga ik dat in godsnaam doen.