303 Reacties

2 jaar geleden

Lea 12/5/22 38+6 3,150 kg 48 cm Op 11/5 om 8:00 vliezen gescheurd, waardoor ik ganse dag kleine beetjes vruchtwater verloor. Om 17:00 naar ziekenhuis om te laten nakijken of alles oké was, aangezien ik geen weeën voelde. Op monitor waren weeën te zien die ik niet voelde. Ik mocht terug naar huis, vruchtwater was helder. Ik zou dan 12/5 om 7:00 terug moeten komen om ingeleid te worden. 11/5 om 21:00 gaan wandelen op aanraden van gyneacoloog om bevalling toch natuurlijk op gang te laten komen. Om 22:00 uur gedoucht, om 22:30 zijn weeën op gang gekomen, onmiddellijk om de 2 minuten. Om 23:30 naar ziekenhuis vertrokken, daar om 00:00 geïnstalleerd op verloskamer, ik bleek al 7 cm ontsluiting te hebben. Om 00:15 wou ik naar toilet gaan, maar het lukte niet. Vroedvrouw heeft nog eens gevoeld en bleek persdrang te zijn, volledige ontsluiting. Aangezien het allemaal zo snel was gegaan moest ons meisje nog een beetje zakken, klein uurtje geperst en om 01:10 kwam onze mooie Lea ter wereld 😍

2 jaar geleden

Rosalie 24 Mei 08:00 39 weken precies 49cm en 4060 gram Mijn zwangerschap was een droom, niet ziek geweest, alles verliep soepel en zelfs op Maandag 23/5 postte ik een ‘grappige’ foto dat ik ff een paar uur ging fietsen zodat ze op Dinsdag met 39 weken mocht komen. Ik was de hele zwangerschap super fit! Maandagavond ging ik 23:00 naar bed, werd 00:30 wakker met krampen. Ik belde 04:23 de verloskundige en die constateerde 05:00 10cm ontsluiting, mocht niet meer naar het ziekenhuis zoals gewenst en ben uiteindelijk om 08:00 bevallen van onze dochter! Ik hoop dat er zo nog meer jonge mama’s worden gerustgesteld dat ook bij een eerste kindje je bevalling snel kan gaan 🍀🤞🏽

2 jaar geleden

• Xavi Joah Benjamin • 23 mei 2022 • 40+2 • 3490 g en 50 cm Ik voelde rond 05:30 uur mijn eerste wee. Om 06:00 uur manlief wakker gemaakt. Gauw gaan douchen en even wat gegeten. Rond 06:30 uur de vk gebeld, zij was er om 07:00 uur. Toen 3 cm ontsluiting. Om 07:45 in het ziekenhuis met 6 cm ontsluiting. Daarna ging het heel snel en kon ik rond 8:20 uur gaan persen en is onze zoon om 08:44 uur geboren! Degene van de kraamzorg heeft het niet gered om te kunnen assisteren tijdens de bevalling, zo snel* ging het. *Mijn oudste is in een tijdsbestek van 6,5 uur geboren, dus er werd deze keer ook een snelle bevalling verwacht.

2 jaar geleden

Nina Olivia Stekkinger 24 mei 2022 40+3 3704gr met 51cm Nadat de geplaatste ballon er snachts uitviel mochten we 24 mei om 730 naar het ziekenhuis. Na alle controles zijn om 930 mijn vliezen gebroken door de verloskundige. Tot 1230 ging het prima toen had ik 5cm ontsluiting. Om 1330 riep ik dat ik graag pijnstilling wilde. De verpleegkundige zei dat ik de weeën zo goed weg kon puffen en ze dacht dat het snel zou gaan dat ze nog 20 minuten wilde wachten en dan een infuus kwam prikken. Om 1341 kreeg ik persdrang en om 1346 is onze kleine dochter geboren! Die laatste centimeters gingen zo bizar snel. En alles zonder pijnstilling gedaan (respect voor vrouwen die hier bewust voor kiezen haha!) Hopelijk mogen wij vandaag naar huis en lekker daar genieten van ons gezin!

2 jaar geleden

Hallo allemaal! Ik ben Levi Ik ben op 24 mei 2022 geboren met 39 weken. Ik woog bij de geboorte ongeveer 2774 gram en ik ben 49 cm lang. 💙💙💙 Eigenlijk was mama 31 mei uitgerekend maar mama werd door de verloskundige doorgestuurd naar t ziekenhuis. Mama had een zware zwangerschapsvergiftiging en ik moest geboren worden. Eerst een ballonnetje bij 1cm ontsluiting.. toen er 5 cm ontsluiting was kreeg mama weeën opwekkers en om ongeveer 11.00 uur kreeg mama10 cm ontsluiting... na een bevalling van ongeveer een uurtje ben ik geboren met hulp van een vacuüm en een knip.. Mama is aan het herstellen samen met mij in het ziekenhuis en gelukkig gaat het goed met ons. Papa was wel heel erg onder de indruk van ons🥰

2 jaar geleden

Op 15 mei is, na 41 weken, onze lieve Tygo geboren. Al ruim een week had ik op en af voorweeën/krampen. Het slapen ging steeds slechter en de combinatie met een 3,5 jarige was niet bevorderlijk voor de rust. Uiteindelijk heb ik de verloskundige gevraagd te strippen met 40+3. Dit leek te helpen, maar helaas stopte de weeën weer. Met 40+5 weer contact gehad met de verloskundige en omdat de vermoeidheid mij te veel werd, werd ik doorgestuurd naar het ziekenhuis. Na een gesprek met de gynaecoloog hebben we besloten om voor een inleiding te gaan. Op 16 mei zou ik een ballonnetje krijgen en 17 mei zouden ze mijn vliezen gaan breken. Om tot rust te komen kreeg ik voor 1 nacht slaapmedicatie voorgeschreven. Na van vrijdag op zaterdag heerlijk geslapen te hebben en we op zaterdag ook alle rust hadden (oudste zoon was bij Opa&Oma), besloot onze Tygo om toch lekker zelf te komen. Rond de klok van 2:00 kreeg ik krampen/weeën. Waar ik er zelf nog niet in geloofde, werd het rond 5:00 toch menens. De weeën werden sterker en om 6:20 heb ik de verloskundige gebeld. Die was er binnen het half uur en mocht ik met 3cm ontsluiting naar het ziekenhuis. Om 7:35 waren we in het ziekenhuis en om 9:39, na helse weeën, werd Tygo geboren. Hij woog 4364 gram en is 52 cm.

2 jaar geleden

💙 Dani 🗓 21 mei 2022 ⏱ 12.35 uur 📏 54 cm ⚖ 4445 gram Na een snelle, heftige bevalling genieten wij intens van onze 2e zoon💙💙

2 jaar geleden

Naam: Loré Datum: 22-05-22 38+5 weken 2760 gram & 48 cm

2 jaar geleden

Naam: Isaira 🌸 Datum: 24-05-2022 Weken: 39 3335 gram en 48 cm Na 12 uur weeën zonder resultaat is onze kleine meid gehaald met een keizersnee en geboren om 19:52.

2 jaar geleden

Naam: Tess Datum: 16-05-2022 Weken: 40w Gewicht: 3920 Waar het op maandagmiddag 16 mei om 18:00 begon met weeén is onze kleine meid op haar uitgerekende datum, thuis geboren om 23:23. 💖🌸

2 jaar geleden

Tuur Geboren op 20/05/2022 op 41+1 weken. Pittige bevalling waarbij ik lang op 6cm ontsluiting bleef steken. Gelukkig kwam het na 12u wachten in het ziekenhuis toch nog op gang en was er geen keizersnede nodig☺️ 3395 gram en 51,5 cm

2 jaar geleden

Ezra Finn 16 mei 38+1 3210gr 51cm Op zondag begonnen de voorweeen die maandag middag heftiger werden. Toen snel weeen om de 5min en de verloskundige gebeld. Die kwam om 7u en toen had ik 2cm en braken mijn vliezen toen ik uit bad stapte. Hierna werden de weeen heel snel heftiger (rug+been weeen). Om 9u nog steeds 2cm en naar het ziekenhuis voor een ruggeprik. In het ziekenhuis ging het snel: van 4cm naar 10cm in 1.5u. De anestesist was bezig dus zonder pijnstilling. Toen na 3x persen, is onze prachtige zoon geboren.

2 jaar geleden

Yalena Natasja Nicole Klom 25 mei om 8:10 21+4 3530 gram 50cm Vrijdag minder leven gevoeld en zelf ziekig en zwak. 's avonds nog naar 't ziekenhuis geweest voor een ctg minder leven die er goed uit kwam Zaterdag weer terug gemoeten voor een extra ctg als controle en zekerheid. Zondag ochtend om 3:30 veel voorweeën die ook flink pijn deden, waardoor ik weer de verloskundige had gebeld. Toen was de baarmoedermond nog niet rijp. De weeën hielden maandag ook aan en 's avonds had ik opeens veel vocht in m'n onderbroek, dus maar de vk gebeld omdat ik dacht dat 't vruchtwater was. Dmv wattenstaafje kwam dat er niet uit. Ik heb kraamverband in moeten doen toen en zou ik dinsdag naar het ziekenhuis moeten voor een ctg. Dinsdag... 's ochtends vroeg wakker ivm de afspraak in het ziekenhuis, was net door de vk gebeld met hoe het ging, ging wel goed, zover ik wist geen afscheiding gehad 's snachts, om 6u in ieder geval nog niets. MAAR toen ging ik naar het toilet, zag ik dat 't verband rood groenig was. Vroeg de mening van m'n moeder, zij zag 't ook. Dus de vk weer gebeld, zij twijfelde dmv een foto die ik had gestuurd een beetje, maar aangezien ik toch bijna naar 't ziekenhuis moest, zou het doorgegeven worden aan hen. Daar aangekomen ben ik er zelf nog even over begonnen en het was overduidelijk meconium, dus heb een ctg gehad en daarna gelijk opgenomen. Iets voor 2 inwendig onderzoek en daar was uitgekomen dat de baarmoedermond nog niet rijp was, dus moest aan de rijpers. Zo gezegd zo gedaan. Hoe later het werd, hoe pijnlijker het werd, uiteindelijk om 22 uur weer een ctg en toch maar een inwendig onderzoek gedaan waaruit bleek dat ik 1.5cm ontsluiting had. Eigenlijk zouden we de volgende dag pas met de weeopwekkers starten, maar dat werd eerder omdat ik anders toch niet kon slapen. Zo gezegd zo gedaan. Eerste tijd ging het goed, 2 of 3x verhoogd maar werd flink pijnlijk dus had ik om een ruggenprik gevraagd, die zat er zeer snel in toen. Daarna op m'n zij in een lichte slaap gevallen. Helaas op een gegeven moment de op wekkers zachter moeten zetten omdat de kleine er slecht op reageerden. Maar vordering zat er niet in. Toch maar weer omhoog en op de zij liggen, eerst rechts omdat ik daar steeds meer pijn kreeg. Dat ging slecht dus werd toen op m'n rug gelegd. Dat Ging nog slechter, dus maar weer op m'n linker zijde liggen. Op een gegeven moment toch weer inwendig onderzoek, nog net geen 5cm ontsluiting, dus toen kwam de keizersnede in de opspraak of dat een mogelijkheid was. Uiteindelijk om half 8 ofzo naar de OK gebracht en om 8:10 is Yalena dan geboren met behulp van een keizersnede. We zijn ontzettend blij met haar en ondanks de problemen die op de loer lagen, heb ik dit toch als positieve ervaring mee gekregen. Nu nog wel erg moe. Maar dat komt omdat de hb gehalte laag is.

2 jaar geleden

Aurelian Zogaj 06/05/2022 12:30 40+3 51 cm 3720 gr Na alles geprobeerd te hebben hem uit een stuitligging te krijgen moest ik toch de keizersnee inplannen. Vond het heel jammer want ik wilde graag een natuurlijke geboorte hebben. Uiteindelijk is alles super goed gegaan, herstel gaat super goed en snel. Nu al bijna 3 weken aan het genieten van mijn zoontje. Nog nooit zo verliefd geweest❤️

2 jaar geleden

Luna Wilhelmina 23-05-2022 11:07 41+1 3645 gram 48 cm Maandag 23 mei zouden we ingeleid worden, maar onze kleine dame besloot in de nacht toch zelf te besluiten om te komen! Ik werd om half 2 in de nacht wakker van de weeën en een uur later waren we al in het ziekenhuis. Binnen 3 uur ging ik van 3cm ontsluiting naar 7 en het wegpuffen werd echt onmogelijk. Gelukkig kon ik binnen 10 minuten een ruggenprik krijgen en vanaf dat moment zat ik op de wolken. Ik had echt niet zonder gekund en niet normaal hoeveel respect ik heb voor vrouwen die het zonder pijnstilling doen! De ruggenprik deed zijn werk zo goed, dat ik tot aan het naar huis gaan nergens iets van gevoeld heb! Het is allemaal zo snel en goed gegaan dat het allemaal nog moet landen, maar wat genieten we met volle teugen van haar 💕 succes voor de dames die nog moeten bevallen, het blijft een wonder ❤️

2 jaar geleden

Jade Geplande keizersnede met 38+5 25-05-2022 om 15.10 3860 gram 53 cm

2 jaar geleden

Sven 23-05-2022 08:23 41+2 3964 gram 57cm Zaterdag 21 mei waren we om 8 uur in het ziekenhuis voor een inleiding met misopostrol tabletten. Ik kreeg deze dag wel wat krampen, maar het was nog vrij rustig. S' nachts braken spontaan mijn vliezen. Yes, dacht ik. Nu gaat het beginnen! Ik kreeg wel weeën, maar mijn ontsluiting wilde maar niet vorderen en bleef een hele tijd hangen op 2cm. Om 16:30 uur zat ik op 3cm en mocht ik verder naar de verloskamers. Ik had inmiddels zo lang weeën en de ontsluiting duurde zo lang dat ik er even doorheen zat. Om pijnstilling gevraagd en dat hielp ontzettend! Helaas vorderde mijn ontsluiting niet en reageerde de kleine man niet zo goed op weeenopwekkers, waardoor maandagochtend is besloten om tot een keizersnede over te gaan. Zo fijn dat we nu lekker kunnen genieten van ons mannetje 💙

2 jaar geleden

Chloë Kate 26-05-2022 om 16.40 40+1 4020 gram, lengte nog niet gemeten Maandag heb ik een ballon gekregen met goed resultaat. Dinsdagochtend viel deze eruit en mocht ik in het ziekenhuis melden. Hadden toch geen plek, dus weer naar huis. Woensdag terug, maar nog een geen verstreken baarmoedermond, dus gel gehad. Om 15.00 scheurde mijn vliezen en wilde ze afwachten wat dat ging doen dus weer naar huis. Donderdag weer terug in het ziekenhuis, waar ze om 8.00 mijn vliezen braken. Ze had ook al in het vruchtwater gepoept, dus ze moest nu toch echt gaan komen. Om 9.00 kreeg ik 2 orale tabletjes, maar had zelf net het gevoel dat ik wat weeen kreeg. Niets bleek minder waar want ik raakte in een weeenstorm. Om 13.00 kon ik niet meer en kreeg ik super snel een ruggenprik (met 4 cm). Om 14.00 voelde ik nog weinig van de ruggenprik, scherpe randjes waren er wel af, maar ik had nog steeds veel pijn. Na inwendig onderzoek om 14.30 bleek ik ook op 10 cm te zitten! Eerst wat mee moeten persen omdat m’n baarmoedermond nog wat lang was en om 16.00 mocht ik actief mee gaan persen. Wat ingescheurd en geknipt, maar ze is het allemaal waard🥰

2 jaar geleden

Aurelia Helena 24-05-2022 40+6 3800 gram Hele lange en intense bevalling maar ik kijk er toch positief op terug! De voorweeën begonnen zaterdagavond. Toch nog tussen de weeën door kunnen slapen tot zondag. Zondagavond begonnen de sterke weeën die een minuut duurde en om de 5 à 10 minuten kwamen. Zondag op maandagnacht, maandag overdag en dinsdagnacht weeën op moeten vangen (zonder te kunnen slapen) tot ze dinsdagochtend geboren werd om 08.37. Ik wilde mijn vliezen niet kunstmatig laten breken dus die braken pas dinsdag om 01.30 toen ik in bad de weeën opving. Behalve dat het een lange bevalling was, is het verder heel soepel verlopen! Ze is heerlijk thuis in bad geboren terwijl mijn vriend achter mij zat. En ik heb geen knip of hechtingen nodig gehad! Zo’n 35 minuten na de geboorte kwam de placenta spontaan zonder oxytocine prik op de baarkruk en toen was de geboorte compleet. Pas een uur na de geboorte heb ik de navelstreng doorgeknipt (halve lotus). Geboorte geven was echt het moeilijkste wat ik ooit gedaan heb! Maar ik ben zoooo trots op mezelf! Op deze foto was ze net 1 seconde oud, ze keek me meteen zo intens aan 🥰

2 jaar geleden

Noor Julie❤ 25 mei 2022 41+3 3760 gram Een vlotte en mooie bevalling van mijn derde dochter. Tussen het moment dat de vliezen spontaan braken, tot het geboren worden zit 8 uur. De eerst twee uur nog weinig last van de weeën maar toch al 4cm ontsluiting. Wat een cadeautje! Toen ik om 22u in het ziekenhuis was mocht ik 2,5 uur later al persen en binnen 20 minuten was ze daar. Schoudertje zat even vast, maar ook dat is goed gekomen. En na een check van de kinderarts konden we lekker gaan genieten! Na twee eerdere langere en zware bevallingen echt heel fijn om dit ook mee te mogen maken.