303 Reacties

2 jaar geleden

Mil 27-4-2022 Geboren met 38+6 weken ⚖ 3230 gram 📏47,5 cm Geboren met een vlotte geplande keizersnede💙

2 jaar geleden

Naam: Kian Datum: 28.04.2022 geboren met een geplande keizersnee met 39 weken. Gewicht: 3000 gram Lengte: 50 cm. Na een soepele zwangerschap. Is vandaag ons eigenwijze mannetje geboren via een keizersnee.

2 jaar geleden

Maxim 24.04.2022 Geboren met 36+2 weken Gewicht: 3420 gr Inleiding was gepland op 38 weken wegens zwangerschapsdiabetes. Met 35+5 weken begonnen spontaan weeen, na 2 nachten in het ziekenhuis huis waar ze weer stopten weer naar huis met 3 cm ontsluiting. De nacht erna met 6cm weer in het ziekenhuis. Na 4 nachten geen slaap was het een erg pittige bevalling. Daarna nog 3 nachten moeten blijven omdat prematuur is en ook snel gewichtsverlies had. Nu een heerlijk gezond mannetje thuis dat het super goed doet.

2 jaar geleden

Maria 26•04•2022 Geboren met 38+4 weken 3610 gr 09:00 Ingeleid met ballon en viel binnen 3 uur eruit. Ik had 3cm ontsluiting. Hartslag baby was hoog en bleef soms weg op ctg. Ik had koorts bleek ik griep (influenza) te hebben. Mijn bloeddruk bleef laag. Hierna heb ik een tablet gekregen zodat de baarmoeder iets weker werd zodat ze de vliezen konden breken. In de tussen tijd bleef ik hoge koorts houden en bleef slecht gaan met baby en mij wilden ze niet meer inleiden om 19:00 en wouden ze dat ik 5 dagen in het ziekenhuis bleef. Toch niet geaccepteerd en gevraagd om door te gaan. Vliezen hierna gebroken met 4 cm. Kreeg morfine voor de pijn en extra zuurstof toegediend en 2 infuusjes voor het vocht dat ik had verloren. En om 21:57 was de kleine geboren met 2 keer persen. ❤️🥰

2 jaar geleden

Leroy Geboren op 28april2022 termijn van 37+3 ingeleid wegens cholestase met een mooi gewicht van 3460! Goede bevalling gehad, nachtje moeten blijven maar vanmorgen lekker naar huis 🥰

2 jaar geleden

Irsa 29-04-2022 08:04 uur 37.5 weken 3360 gram & 49 cm Vorige week donderdag opgenomen met een verdenking van zwangerschapsvergiftiging. 24 urine getest, die was goed. 48 uurs bloeddruk getest, die was ook goed. Zaterdag mocht ik weer naar huis maar wel afgesproken dat ze zo dagavond zouden starten met inleiden. Dus zo dagavond weer terug, ballon geplaatst en om 22.30 uur begonnen flinke krampen. Pijnstilling gekregen en de maandagochtend bleek ik 3 cm ontsluiting te hebben en viel de ballon er uit. Ze wouden toen vliezen breken maar mevrouw lag met haar handje boven het hoofd, dus te gevaarlijk. 2 uurtjes later poging 2 en toen was ze helemaal terug omhoog gekropen en konden ze er niet meer bij. In overleg met de gynaecoloog 2 rustdagen genomen en donderdagochtend weer gemeld in het zkh. Gisterochtend 08.00 uur nieuwe poging gedaan, toen konden ze wel de vliezen breken en om 09.00 uur gestart met wee opwekkers. Omdat het hoofdje nog zo hoog stond moest ik verplicht in bed blijven liggen (anders kon er weer een handje voor zakken), ik wou zo graag in bad maar mocht daar pas om 14.00 uur in. Tot 17.00 zonder pijnmedicatie gedaan, daarna werd het ondraaglijk en heb ik een ruggenprik gevraagd. Deze kon niet helemaal goed gezet worden, het slangetje met de verdoving schoot telkens naar rechts waardoor ik dus links niet verdoofd was. Om 20.00 nog steeds 3 cm ontsluiting, om 01.00 uur 5 cm ontsluiting en om 04.00 bijna 9 cm ontsluiting. Om 06.00 uur zat ik aan de max van de pijnmedicatie en eindelijk op 10 cm. Maar omdat het hoofdje nog steeds zo hoog stond eest nog een uur lang persweeën weggepufd in de hoop dat het hoofdje zou dalen. Om 07.00 uur eindelijk mee mogen persen tot de gynaecoloog kwam meekijken en meevoelen. Het hoofdje bleek nog steeds niet gezakt te zijn en zou het naar alle waarschijnlijkheid ook niet meer doen. Dus om 07.30 uur toch besloten voor een keizersnede. Om 8.04 uur is Irsa geboren en bleek tijdens de operatie dat mijn bekken te klein is om een kindje door te laten passeren. Uiteindelijk dus een goede beslissing geweest, maar het voelt nu een beetje alsof je en 23 uur een bevalling hebt gehad en ook een keizersnede op hetzelfde moment. Mijn man en ik zijn gesloopt, doodmoe, maar het belangrijkste is, is dat Irsa gezond en veilig geboren is!

2 jaar geleden

Naam: Arvid Gerard Benjamin Datum: 28.04.2022 Met hoeveel weken geboren: 39.1 (uitgerekend 04.05.2022) Gewicht/lengte: 3058 gram en 51 centimeter Tijdstip: 17:08 uur Bevallingsverhaal: Om 03:00 uur braken mijn vliezen. Een uur later kwamen de weeën op gang. Niet veel later, om 08:45 uur, mocht ik naar het ziekenhuis vanwege mijn medische indicatie. Uit de triage bleek dat ik 2 centimeter ontsluiting had. Met de ademhalingsoefeningen kon ik de weeën goed opvangen. Nadat ik de 4 centimeter had aangetikt kreeg ik een weeënstorm. Hoe hard ik ook mijn best deed, ik kreeg de pijn niet onder controle. Op verzoek kreeg ik bij 6 centimeter een ruggenprik. Van de hel belandde ik in de hemel. Tussendoor heb ik zelfs even kunnen slapen. Tijdens het middaguur kreeg ik persdrang en mocht ik aan de slag. Drie kwartier later en een knip verder werd onze zoon geboren. De bevalling heb ik als zeer positief ervaren. Nu genieten we volop als gezin.

2 jaar geleden

Naam: Arvid Datum: 29.04.2022 Weken geboren: 38.6 (geplande keizersnede door stuit) Gewicht en lengte: 3080 gram en 49.5 cm Tijdstip: 10.48 Bevallingsverhaal: geplande keizersnede deze ochtend. Verliep vlot, ruggenprik viel me alles mee, tussendoor wel moeten bijverdoven. De napijn nu is wel heftig. Ons mannetje doet het supergoed en is nu heerlijk aan het slapen. ❤

2 jaar geleden

Naam: Isabella Datum: 29 april 2022 Weken: 37 +4 Gewicht: 2952 gr Verhaal: In de ochtend rond half 4 kreeg ik last van weeën. Toen ik me omdraaide in bed, dacht ik dat de vliezen braken maar het bleek bloed te zijn. Verloskundige gebeld en die gaf aan dat het erg veel bloedverlies was, dus rond 5 uur richting ziekenhuis. Rond 9 uur pas 3 cm ontsluiting, vliezen later in de ochtend doorgeprikt. Helaas wilde de weeën niet doorzetten, dus gestript. Toen is onze dochter binnen 1.5 uur geboren net iets voor 3 uur in de middag. Hele trotse ouders en grote broer. Blij dat alles achter de rug is en redelijk goed is gegaan 😊. Succes voor de dames die binnenkort gaan bevallen 🍀.

2 jaar geleden

Naam: Mason Datum: 23-04-2022 Met hoeveel weken geboren: 37+5 Gewicht/lengte: 2720gr / 49cm Bevallingsverhaal: Donderdagnacht vliezen gebroken, niet meer kunnen slapen van de zenuwen. Wat lichte krampen in mn onderbuik. Rond 9.00 vrijdagochtend verloskundige gebeld en het doorgegeven. In loop van de ochtend kwam verloskundige controle uitvoeren. Als de weeën om de 4/5 min komen en 1 min duurt mocht ik weer bellen. De hele dag wat proberen te slapen. Rond de middag begonnen de weeën. Nog goed te doen. Wel enorme rugweeën. Nog goed gegeten en weer op bed. Mijn vriend ging optijd naar bed want je weer maar nooit. Rond 23.30 vrijdagavond kwamen de weeën om de 3/5 min en duurde ongeveer 1 min. Dat 20 min lang. Ik hield het niet meer uit van de pijn. Verloskundige toch maar gebeld voor advies. Ze is komen controleren. 2cm ontsluiting maar ze heeft het zh toch gebeld of we al mochten komen ivm langdurig gebroken vliezen. Eenmaal in het zh hevige weeën. Kon niet zitten of liggen. Alleen staan en weg puffen. Dat werd zwaar en mn lichaam was op. Uiteindelijk de ruggenprik gevraagd. Die kreeg ik gelukkig al vrij snel! Heerlijk even geslapen tot de weeën weer de overhand namen. Kreeg nog een extra dosis. Uur later nog eens. 5cm ontsluiting. Mijn moeder kwam ook binnen. 2 uur later kwamen ze weer controlen, 6 cm ontsluiting. 2 uur later nog eens 6 cm ontsluiting maar het hoofdje was goed ingedaald. Ik was er zo klaar mee heb vanalles geroepen! Zelfs dat ik nog een keizersned wil. Uiteindelijk 8 cm ontsluiting. Kreeg weeën opwekkers om het te versnellen. Hoppa zaterdagmiddag 13.00 kreeg ik persweeën. 10 cm! Ik mocht eindelijk beginnen. Het hartslagje van baby ging alle kanten op. Vacuum is gebruikt om m door de laatste bocht te loodse. Gynecoloog zei ook bij n perswee dat ik niet mocht persen maar het weg moest puffen. Uiteindelijk kwam Mason om 13.37 op de wereld. Het gaat goed met hem en mama. Eenmaal thuis kwam de bv niet op gang. Kraamhulp heeft ons hierbij goed geholpen. Soms nog wat onzeker hierin. Dan drinkt Mason 20 min en dan maar 10 min. Krijgt die dan wel genoeg binnen. Nog meer die bv geven en dit ook hebbeb

2 jaar geleden

Naam: Saar Datum: 01-05-2022 Met hoeveel weken geboren: 37.3 Gewicht: 3440 gram Vanochtend is onze Saar na een flitsbevalling geboren. Om 07.10 uur had ik nog maar 2 cm ontsluiting. Een half uur later weer de verloskundige gebeld om aan te geven dat ik naar het ziekenhuis wilde voor pijnbestrijding. Verloskundige moest eerst weer kijken hoe ver ik was. Om 08.00 uur kwam ze en zat ik inmiddels op 5 cm. Weeen bleven komen en toen ik op probeerde op te staan voelde ik dat ik het niet tot de auto zou redden. Verloskundige ging spullen uit auto halen en ik kreeg ondertussen persdrang. Om 08.28 uur is onze prachtige dochter met behulp van mijn man geboren 🥰

2 jaar geleden

Naam: Emily Datum: 25-04-2022 Gewicht: 3480 Weken: 39+1 Op zondag bleek ik al >72 uur gebroken vliezen te hebben. De gyn wilde graag gaan inleiden, maar zelf besloten af te wachten in de hoop dat het spontaan op gang ging komen. Een avond lang veel gekolfd en de volgende morgen braken om 8.45 de vliezen centraal, waarna heel snel de weeen begonnen. Om 12.30 in het ziekenhuis 3-4 cm ontsluiting, waarna ik eindelijk in bad mocht. Daarna ging het snel, om 14.15 volledige ontsluiting en om 15.18 is onze dochter geboren. Hele mooie bevalling gehad en nu heerlijk aan het genieten!

2 jaar geleden

Naam: Alparslan Datum: 01-05-2022 Gewicht:3600 gr Weken: 39+1 Op vrijdag 29-04-2022 ben ik op genomen in het ziekenhuis voor inleiding. We hebben veel moeten afwachten omdat ik steeds tabletten kreeg om de 4 uur voor weeen op te wekken. Gelukkig brak mijn vliezen op zondag 1 mei 2022. Al snel kreeg ik krampen. İk had na 1 uur al 2 cm opening. Snel liep ik langzaam naar de geboorte kamer voor ruggen prik moest ik helaas wachten tot 3 cm in overleg. Om 14:30 had ik 4 cm ontsluiting. Ze beslpten al gauw voor om ruggen prik in te zetten maar er was geen dienst snel te bereiken omdat er maar een in dienst was en hij kon niet snel aankomen wegens een andere noodsituatie. Toen hij al kwam had ik al 5 tot 6 cm opening. Om 16:30 had ik al 10 cm en ik mocht weer gaan persen wanneer de weeen weer terug waren dat had helaas te lang geduurt tot 18:00 uur. Om 18:22 werd onze zoontje geboren. Hele mooie bevalling gehad en heerlijk aan het genieten van onze wondertje.

2 jaar geleden

Naam: Emily Jane Datum: 1-5-2022 Weken: 40+4 Gewicht: 3355g Lengte: 51cm Op 30-4 braken mijn vliezen op de wc (hoe handig!). Toen nog heerlijk een hele nacht geslapen, en in de ochtend van 1 mei wakker geworden met regelmatige weeën, ongeveer iedere 7 minuten. Over de dag nam de intensiteit toe en om 16:00 uur wilde ik eigenlijk graag voor pijnstilling naar het ziekenhuis. Maar dan gaan ze je eerst nog onderzoeken, wat minstens een half uur duurt.. In die tijd plus reistijd naar het ziekenhuis had ik al bijna genoeg ontsluiting om te gaan persen! Persen ging soepel (hoewel het heus wel ontzettend pittig was hoor!!) en om 18:44 was kleine Emily daar 🥰

2 jaar geleden

Op 30/04 om 5am zijn mijn vliezen gebroken thuis en om 5:10 zat ik al in weeënstorm met nog geen 10seconden adempauze ertussenin. Heb het volgehouden tot 12u in bad (7cm) erna epidurale. Om 18u proberen persen maar hij was sterrenkijker en uiteindelijk om 19:29 geboren via keizersnede 🤷‍♀️😅 Heb alle soorten van bevalling meegemaakt zeg maar 😅 Maar blij dat hij er is en nu genieten en revalideren ❤️‍🩹 Welkom Oden! 30/04/22 39+5 3kg950 52,50cm

2 jaar geleden

Naam : Stig Datum : 02-05-2022 Weken : 39+1 Gewicht : 3,340kg Lengte : 51cm Na een geplande keizersnede is vandaag onze zoon geboren. Om 10u30 werden we verwacht in het ziekenhuis en kregen we de nodige uitleg en werd ik aan de monitor gelegd. Om rond 12u45 richting het OK te gaan , na veel gedol en gelach is Stig vlotjes geboren! Van de epidurale heb in amper iets gevoeld en werd zo op mijn gemak gesteld. Om 13u27 is onze zoon geboren en dat heeft hij direct laten horen , ook vond hij het leuk om direct zlles onder te plassen. Hele fijne ervaring gehad!

2 jaar geleden

Samuel Jaïr 💙 28 april 2022 39 weken precies 3010 gram en 47 cm Samuel bleek met 36 weken nog steeds in stuit te liggen met zijn voetjes naar beneden. Daarom hebben we gekozen voor een geplande keizersnede. Heel bijzonder om naar toe te leven en te weten wanneer onze zoon geboren zou worden. Op 28 april liepen we om 6.30 het ziekenhuis in en om 7.30 rolden we richting de operatiekamer. Het binnenrijden van de ok om 8.00 uur vond ik even heel pittig omdat ik het liefst thuis was bevallen en dit zeker geen optie meer was. Ik ben heel erg gerustgesteld door de artsen en anesthesist en daarna voelde ik me heel rustig en was ik er klaar voor. Het was een lastige keizersnede en om 8.22 werd Samuel geboren. Met zijn billetjes eerst. Ik heb daarna de rest van de operatie alleen maar oog voor onze zoon gehad. We hebben een heerlijk eerste paar uur gehad. Na een paar dagen ziekenhuis zijn we weer thuis en kunnen we verder aansterken en van elkaar genieten

2 jaar geleden

Bram 02-05-2022 37+6 47cm en 3240gr Vannacht begonnen de weeën en aangezien ik een keizersnede zou krijgen ivm mijn stuitproblemen, mocht ik gelijk komen. De weeën waren prima op te vangen. Er was enorme drukte op de verlosafdeling en er was zelfs even sprake van dat er misschien een aantal patiënten naar een ander ziekenhuis zouden moeten. Wij gelukkig niet en we zouden in eerste instantie om 9.00u mogen, maar toen we bij de OK aankwamen moest er bij een andere moeder een noodkeizersnede gedaan worden en werd alles uitgesteld. Hopelijk is het met die moeder en haar kind goed gekomen. Uiteindelijk mochten wij en is onze zoon om 11.32u geboren. De naweeën waren/zijn heftig, deden meer pijn dan de ontsluitingsweeën. Bram heeft al lekker gedronken aan de borst en het gaat goed met ons drieën

2 jaar geleden

Naam: Beau van der Straten Datum: 02-05-2022 Week: 38+2 Gewicht: 3175 gram Verhaal: Ons lieve kleine meisje lag in onvolkomen stuit. Echter zelf de keus gemaakt om niet voor een stuitbevalling te gaan maar voor een keizersnede. Deze stond gepland voor 11-05-2022. Echter vond ze dat te lang wachten en zijn maandag 02-05-2022 mijn vliezen spontaan gebroken. Omdat ik zelf een klein beetje verhoging had is er besloten dat ze maandag 2 mei met een keizersnede gebroken zou worden. En zo konden we haar om 14.55 in onze armen nemen.

2 jaar geleden

💗 Nomée 🗓 02-05-2022 ⏰ 10:47 📏 52 CM ⚖️ 3112 Gram