303 Reacties

2 jaar geleden

Zoë 10 mei 2022, om 13.36 dmv geplande keizersnede. 38 weken precies, nog net geen 2500 gram en 50 cm. Omdat ze in destuitligging lag en te klein is, hebben ze haar met een ks gehaald.

2 jaar geleden

Espen Geboren op 9 mei met 39 wkn Gewicht 3544 gr. Lengte 51 cm

2 jaar geleden

Naam: Hendrik Datum: 10 mei Aantal weken: 38+5 Gewicht: 3,650 Lengte: 50 cm Nadat mijn vliezen gebroken waren om 4u 's nachts (een hele plas, net zoals in de films) zijn we naar het ziekenhuis gegaan en zijn de weeën spontaan op gang gekomen. Het heeft 12u geduurd eer ik genoeg ontsluiting had, maar hierna was hij er al na een dik kwartier persen. Nu recupereren en genieten van ons gezinnetje!

2 jaar geleden

Naam: Dex (Dexter) Datum: 10/5/22 Hoeveel weken: 38+2 Gewicht: 3540gr. Lengte deden ze hier niet Komende zondag zou ik ingeleid worden omdat ik het goed zat was en veel kwaaltjes had. Maandag 9/5 had ik controle bij de verloskundige. Ze vroeg of ik wou dat ze even naar de ontsluiting keek en gelijk ging strippen. Prima! Bijna 3cm en strippen ging goed. Alleen zodra ik opstond braken mijn vliezen! Hier door moest ik mij de dag erna in het ziekenhuis melden om in te leiden. 12 uur beginnen met opwekkers. Pittige weeën. Om 4 uur 4cm en ruggenprik gehad. 3 kwartier later 9 cm en weer 10 min later al 10! Hij moest nog wat verder zakken dus na 3 keer persen besloten te wachten tot 8 uur. Toen werd het even heftig.. na een kleine 2 uur persen kwamen ze er achter dat hij een sterrenkijker was en is hij uiteindelijk met grof geweld en een vacuüm pomp gehaald. Daarna had hij wat vocht in zijn longentjes dus duurde het een tijdje voor hij zelf goed kon ademen. Hij ligt nog even in de coveuze tot zijn temperatuur op orde is. Schrik zit er goed in. Ben nog alles aan het laten bezinken en de puzzelstukjes bij elkaar aan het zoeken. Ging allemaal zo snel ineens! Hopelijk snel naar huis!

2 jaar geleden

Naam: Harvey Datum: 09-05-2022 Aantal weken: 38+5 Gewicht: 3170gram Zondagnacht kon ik rond een uur of 4 niet meer slapen vanwege zware menstruatie achtige krampen met wat uitstraling naar mijn liezen. Deze krampen kwamen regelmatig maar met voor mijn gevoel nog redelijk lange pauzes er tussen. Uiteindelijk maar uit bed gestapt omdat ik echt niet meer kon slapen. In de veronderstelling dat het slechts voorweeen waren heb ik de tv aangezet en me zo comfortabel mogelijk gepositioneerd. De weeen werden alleen steeds heftiger en ik kon niet meer recht blijven zitten met opvangen. Timen ging alleen super moeilijk, dus ik kon zelfstandig niet goed achterhalen hoe snel ze op elkaar volgde. Gelukkig kwam om half 8 mijn man naar beneden en hielp me met timen en daar zat duidelijk regelmaat in. Ondertussen nog een ontbijtje voor me gemaakt, die ik er absoluut niet in kreeg. Mijn man heeft uiteindelijk de verloskundige gebeld die er rond half 10 was. Weeen opvangen kon ik toen al niet meer alleen. Na onderzoek zat ik al op 6cm ontsluiting! Direct de auto in gestapt naar het geboortecentrum. Daar stapten we om 10:45uur binnen en om 13:29uur kwam Harvey via een mooie badbevalling ter wereld. Nu zijn we heerlijk thuis aan het genieten met zijn drietjes🥰

2 jaar geleden

Naam: Loïs 💕 Datum: 9 mei 2022 Aantal weken: 40+5 Gewicht + lengte: 3720 gram en 50cm Zaterdag op zondagnacht veel last van voorweeën maar zette uiteindelijk niet door. Zondag op maandagnacht opnieuw veel voorweeën welke in de ochtend steeds regelmatiger werden (om 5 uur 's ochtends om de 3 minuten van een minuut lang) waarop we de verloskundige om half 7 hebben gebeld. Deze was hier om 7 uur. Ik stond op dat moment onder de douche de weeën op te vangen. Om half 8 controle: volledige ontsluiting! Ze was alleen nog niet volledig ingedaald, dus terug onder de douche de weeën deels weg puffen + deels een beetje mogen mee drukken. Tegen half 9 op bed gaan liggen, vliezen doorgeprikt en om 9 uur was ons mooie meisje er!

2 jaar geleden

Naam: Sam💙 Datum: 29 april Aantal weken: 38+3 Gewicht: 3480 Lengte: 51cm Ingeleid ivm zwangerschapsvergiftiging. Na het breken van de vliezen op 3cm om 01.00 is Sam na het weg puffen van 6 pers weeën en 1x mee persen om 2.19 geboren. Super snelle bevalling!

2 jaar geleden

Naam: Naomi Marlie Datum: 11 mei 2022 Weken: 41+3 Gewicht: 3445 gram Lengte: 49 cm Maandag om 07.00 uur ingeleid in het ziekenhuis en hier twee volledige dagen elke vier uur pillen gekregen. Einde dag twee was ontsluiting toegenomen en er zou op woensdagochtend 07.00 uur vliezen gebroken worden. Echter om 02.00 uur braken spontaan de vliezen gevolgd door een weeën storm. Continu weeën gehad tot ik voor een ruggenprik koos, deze werkte helaas niet dus na een kleine mental breakdown nogmaals een ruggenprik gehad. Deze werkte goed. Ik had om 06.00 uur al 8 cm ontsluiting (om 02.00 uur en 04.30 uur beide nog 4 cm). Om 07.00 uur 10 cm maar het hoofdje was niet ingedaald dus aan de weeën opwekkers. Om 10.15 uur kon ik de weeën niet meer wegpuffen en was de baby ingedaald. Na een kwartier persen was Naomi er. Na controle, eten, douchen en plassen mochten we naar huis!

2 jaar geleden

Naam: Lucas Harm Mike Datum: 11 mei 2022 Weken: 38 Gewicht: 3560 Lengte: 50 Dinsdag Foley ballonkatheter laten wegens inleiding om hoge bloedddruk. Woensdag 07.00 gemeld voor de inleiding, bleek al 3/4 cm ontsluiting te hebben. Om 09.00 aan de weeen opwekkers gegaan, en vanaf 10 uur in een weeenstorm terecht gekomen. 12 uur had ik 7 cm en om twee uur volledige ontsluiting. Eerst nog persweeen moeten wegpuffen een uur lang omdat hij nog niet laag genoeg lag. En uiteindelijk kwart over drie begonnen met persen. Om 16.38 is onze mooie man geboren. Zelf heb ik veel bloed verloren wegens vastzittende placenta die ruim een 5 kwartier nog heeft gezeten na de bevalling. Wegens hoge bloedddruk en bloedverlies moet ik nog minimaal 24 uur blijven in het ziekenhuis. Maar wat genieten we al van ons mannetje! Heerlijk!

2 jaar geleden

Naam: Mason Gerard John Datum: 11 mei 2022 (uitgerekend op 23 mei 2022) Geboren op 38+2 Gewicht: 3390 gram

2 jaar geleden

Maxime 11.05.2022 41w3 3,6 kg • 52 cm 💙 Een nachtmerrie van bevalling gehad, maar baby zelf maakt heel veel goed ❤️

2 jaar geleden

Jazzlyn Willow Rose is geboren op 11 mei, om 08.20 uur met een geplande keizersnede ivm stuitligging. Ze weegt 3544 gram, ze doet het super goed! Wij zijn helemaal verliefd 😍💖

2 jaar geleden

Janoah 11.05.2022 41+1 3730 gr. / 51 cm Om 03.30 partner wakker gemaakt, want “ik denk dat het gaat gebeuren” ( had af en toe kramp in mijn buik, niet echt het idee dat ik al weeën had) Om 05.55 aangekomen in het ziekenhuis, gecontroleerd hoeveel cm ontsluiting ik had en dat was al 7 cm! Daarna begon er een weeën storm die intens was met rugweeën!. Om 06.52 is hij geboren! 💙

2 jaar geleden

Naam: Jace Johannes Jan-Willem Geboortedatum: 9 mei Hoeveelheid weken: 38+2 Gewicht/lengte: 3250gr en 48cm Op zondag 8 mei werd er een ballonnetje geplaatst omdat ik op 9 mei zou worden ingeleid. Ik bleek 1cm ontsluiting te hebben en een verstreken baarmoedermond. Ballonnetje viel er ook zelf na een paar uurtjes uit, ik had alleen aan het begin wat krampen dit was vrij snel over. In de avond terug naar het ziekenhuis geweest om te kijken of het ballonnetje had geholpen en ik had toen 3cm ontsluiting. Op 9 mei om 06:30 in het ziekenhuis en om 07:00 werden mijn vliezen gebroken, uurtje gewacht of mijn weeen zelf op gang zouden komen maar dat gebeurde niet. Weeen opwekkers gehad en rond 10:30 had ik 2 weeen per 10 minuten, ik vond het erg veel pijn doen en had pas 4.5cm ontsluiting in de tussentijd daarom heb ik rond 11:00 de ruggenprik gekregen (wat een redding) hierdoor kon ik mij goed ontspannen en had ik eigenlijk geen last van de weeen waardoor mijn ontsluiting erg snel ging. Om 16:45 had ik volledige ontsluiting en pers weeen en om 16:59 werd Jace geboren. Ik had een “droom”bevalling, voor zover dat kan. En ik bedank oprecht de ruggeprik hiervoor 🥹 daarbij alle clichés zijn waar, ik heb nog nooit zoveel van een mensje gehouden.

2 jaar geleden

Naam: Dot Datum: 12/05 Aantal weken: 38 + 2 Gewicht & lengte: 4025gr & 53cm Op 38 + 1 om 10u gestript door de gynaecoloog en inleiding voor volgende week maandag ingepland - allemaal omdat gewicht en lengte hoog geschat werd. Ik deed een dutje thuis en om 12u werd ik wakker omdat het bed nat was. Ik ben GBS+ dus we moesten naar het ziekenhuis komen voor antibiotica en konden de weeën dus niet thuis afwachten. Om 24u kreeg ik een epidurale, maar die werkte maar een uur. Om 3u werd de anesthesist er terug bijgehaald en kreeg ik opnieuw een epidurale (de oude werd natuurlijk verwijderd). Deze 2de werkte wel. Uiteindelijk heeft het de hele avond en nacht geduurd tot ik 10cm ontsluiting had. Om 10u ‘s ochtends is ze dan uiteindelijk geboren. Verschrikkelijke nacht, maar het is het waard ♥️

2 jaar geleden

Naam : Yoni Datum: 10/05 Aantal weken : 39+1 Gewicht en lengte : 3995 gr & 50 cm Heftige bevalling van 16 uur. En toen eindelijk onze kleine knapperd in de armen kunnen sluiten!

2 jaar geleden

Naam: Evie Sofia Roosen Datum: 11 mei Weken: 40+4 Gewicht: 3406 gr Lengte: ongeveer 50cm Op 10 mei rond 4 uur werd ik door onze hond wakker gemaakt. Wat ze normaal echt nooooit doet! Vervolgens bleef ze aan mijn kant naast het bed liggen slapen, wat ook nooit doet .. Rond 5/5:30u de eerst weeën gevoeld. Rond 5:45u man wakker gemaakt. De verloskundige gebeld rond 8e en rond 12u kwam ze even een kijkje nemen. Schijnbaar waren ondertussen m'n vliezen gebroken. Maar nog maar 1 cm ontsluiting.. Aardig wat weeën gehad ondertussen dus rond 17:30 uur nog een de verloskundige erbij gehaald. Inmiddels dus 12 uur bezig maar helaas nog steeds maar 1 cm ontsluiting..... Verloskundige heeft extra gestript om het meer op gang te laten komen en afgesproken om rond 20.30u te bellen hoe en wat met de volgende verloskundige. De weeën kwamen al flink op gang en deden goed meer zeer dus hadden wel verwacht dat er flink wat was gebeurd maar toen de verloskundige kwam kijken was het slecht 2 cm ontsluiting... 3 uur later zou ze weer terug komen, weeën zette zeer goed door en ik kon ze moeilijk opvangen. Inmiddels was ik zo ver dat ik niet meer wilde... Dat riep ik ook constant 🙈😂 en ik wilde een ruggenprik, die ik eerst eigenlijk helemaal niet wilde... Toen de verloskundige na 00.30 uur weer kwam had ik nog steeds maar 2 cm ontsluiting en was dus na 18 uur weeën echt bijna niks opgeschoten.... Ik was kapot!! Op naar het ziekenhuis en wachten op de ruggenprik. Ook dat ging helaas niet vanzelf. Doordat ik veel vocht had vast gehouden de laatste dagen waren mijn rugwervels slecht te vinden en deed het veel pijn om de ruggenprik te zetten. Gelijk wee-opwekkers gehad en toen alles eenmaal werkte kwamen de persweeën al. Toen ging het vrij rap! Rond 5.45u had ik volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen. Na 1 uur en 15 minuten persen kwam onze mooie dochter ter wereld ❤️🥰 's middags mochten we lekker naar huis en inmiddels zijn we lekker aan het genieten met z'n drieën ❤️ eerste nacht is relatief goed gegaan. Pittig maar het gaat goed ❤️🥰

2 jaar geleden

Elisa Mae 12 mei 2022 39.4 weken 3165 gram en 49 cm Om 4.45 uur braken m'n vliezen, tegen 11 uur werden de weeën heftiger en om 12.18 uur was ze er ♥️

2 jaar geleden

Sem 12 mei 2022 39.2 weken 2880 gram en 47 cm Wat zijn wij gelukkig met onze kleine man 💙 De bevalling ging alleen erg snel. Rond 23.00u start weeën, om 1.00u 4 cm ontsluiting, om 1.45u vliezen spontaan gebroken. Om 3.40u begonnen de persweeën en had ik al 10 cm ontsluiting. Na 8 minuten persen is hij om 3.48u geboren. Tijdens de persweeën kreeg de kleine het even moeilijk, hartslag daalde naar 90 en hij had in het vruchtwater gepoept dus heb 2x de persweeën moeten wegpuffen (jemig, wat zwaar 🤭😖). Gelukkig doet onze man het super goed en mochten deze middag om 13.00u al lekker naar huis. 🍀

2 jaar geleden

Lyam 12 mei 2022 38.2 weken 3530 gram en 48 cm Na een moeilijke zwangerschap (extreme misselijkheid tot 20 weken en vanaf 30 weken rust omwille van heel veel harde buiken en wisselende bloeddruk) ben ik ingeleid op 38,2 weken. Een heel snelle, maar pittige bevalling. Om 7u binnengekomen in het ziekenhuis en gestart met weeënopwekkers, om 9u had ik 3cm ontsluiting en zijn mijn vliezen gebroken erna ben ik in een weeënstorm terecht gekomen en in 1 uur tijd van 3cm naar 10cm gegaan. De laatste 4cm zelfs in 10 minuten tijd. Na een paar keer persen en een kleine knip is onze kleine jongen geboren om 10u30 💙 Wij genieten volop 🥰