303 Reacties

2 jaar geleden

Naam: Fenne Roos van Dijk Datum: 20-05-2022 Weken: 41+5 (!) Gewicht: 4120 gram Lengte: 52 cm Toen ik alle hoop op een thuisbevalling al had opgegeven, kreeg ik in de nacht ineens weeën om 02:30. Vriend wakker gemaakt en gaan timen. Al vrij snel verloskundige gebeld, omdat ik al 3 cm ontsluiting had (3x gestript) en bij mijn vorige bevalling de ontsluiting in 4 uur op 10 zat. Weeën opgevangen in allerlei houdingen en soms onder de douche. Deze keer gebruik gemaakt van Tens apparaat, fijn! De laatste 1-2 cm waren zwaar en daarna moest ik lang mn persweeën wegzuchten, vreselijk. Eenmaal persen was in het begin fijn, maar mn persweeën waren niet krachtig genoeg. Uiteindelijk deels op eigen kracht Fenne naar buiten gewerkt met op t eind als toetje nog 3 persweeën de ring of fire! Au!!! Maar daar was ze dan, ze doet het super goed en mama maakt het goed! 💖💖

2 jaar geleden

Naam: Lux Louis Datum: 25-4-2022 Weken: 39+3 Gewicht: 3392 gram Al weken onrustig in mijn buik, iets wat ik niet herkende van mijn eerdere 2 zwangerschappen. Zo ook zondagavond 24 april. Gewoon lekker gaan slapen, maar om de 15 minuten werd ik wakker van pijnlijke krampen. Soms zelfs om de 5 minuten, maar ook wel eens 30 minuten later. Kortom: totaal geen regelmaat. Rond 02:00 uur was ik de onrust zat en ben ik in bad gaan liggen, in de hoop dat de krampen rustiger werden. In tegendeel: er kwam regelmaat in! Om 02:30 uur de verloskundige gebeld, om 03:15 uur richting ziekenhuis met 5/6 cm ontsluiting. De weeën werden in het ziekenhuis opnieuw onregelmatig: heftige en zwakke weeën wisselden elkaar af. Daardoor ging de ontsluiting niet zo vlot als gehoopt en heb ik lang op 7 cm gezeten. Toen besloten de vliezen toch te gaan breken, in de hoop dat de ontsluiting zou vorderden. Ook dit ging langzaam (zeker voor een derde!). Mijn baarmoedermond was echter zo week, dat de verloskundige met de laatste centimeters een beetje heeft geholpen. Om 06:50 uur mocht ik beginnen met persen, al ontbraken de échte persweeën. Daardoor heel bewust en helaas heel pijnlijk het laatste stuk ervaren. Heel anders dan mijn vorige bevallingen! Om 07:04 uur is onze mooie zoon Lux geboren! Wij zijn met drie mannetjes nu helemaal compleet! 💙

2 jaar geleden

Reactie op jasmijnbloemheuvel

Naam: Fenne Roos van Dijk Datum: 20-05-2022 Weken: 41+5 (!) Gewicht: 4120 g ...
Foto vergeten! 💖

2 jaar geleden

Naam: Ruben Jesse Datum: 20-5-2022 Weken: 41+3 Gewicht: 3985 Lengte: 51 cm De derde poging strippen donderdagavond om 20.00 uur voelde effectief en thuis begonnen rond 22.00 uur de eerste flinke krampen. Rond middernacht de eerste echte weeen en die waren rond 2 uur netjes om de 5 minuten. De verloskundige kwam om 4 uur en toen 3 cm ontsluiting. Om 9 uur hielden de weeen er opeens mee op? Leek een valse start te zijn… Dus om 11 uur zijn we toch naar het ziekenhuis gegaan om de optie tot inleiden bij 41+6 te bespreken. De gynaecoloog heeft ons ingepland, maar zei nog: ik denk dat je maandag niet gaat halen. Succes! S middags heb ik nog 3 uur kunnen slapen en om 16 uur begon mijn buik weer te krampen. Om 18 uur weer weeen en bij check bleek in op 4 cm ontsluiting te zitten. Snel naar het ziekenhuis! In het geboortehuis heeft mijn verloskundige lachgas aangesloten. Ik kan het iedereen aanraden. Ik vond het echt zo fijn! Rond 22.30 uur voelde ik zelf dat mijn ontsluiting overging in persweeen. En een half uur later is onze zoon geboren. Al met al gaat bevallen nooit mijn hobby worden, maar ik kijk echt terug op een hele fijne bevalling dankzij de fijne coaching van de verloskundige en kraamhulp en het lachgas!!

2 jaar geleden

- Fayèn Yara Roepnaam: Fayèn - 17-05-2022 - precies 39 weken - 4274 gram 51 cm - verhaal: Eerste bevalling wat normaal begon. Snachts 3uur begonnen de krampen. Om half 10 heeft mijn vriend de verloskundige gebeld. Die kwamen gelijk zat toen op 4cm, toen spullen gepakt en naar het ziekenhuis gehad. 12uur heeft ze vliezen gebroken en zat ik op 4 cm. Daarna al snel in een weeënstorm en vroeg ik om pijnstilling. Moest eerst een half uur aan CTG na dat half uur zat ik al op 8 cm. Pijnstilling had dus geen nut meer. 14.27 na 2min persen is onze prachtige dochter geboren. Hier dus 3x scheepsrecht na 2 rotbevallingen

2 jaar geleden

Naam: Zoë Sophie Datum: 20-5-2022 Weken: 39+5 Gewicht: 3728 gram Lengte: 50 cm Op 19 mei in de morgen begonnen de weeën te komen en braken de vliezen in de middag, na uren wegpuffen had ik het idee dat het niet veel had gedaan met de ontsluiting en dat klopte helaas ook om 21:00 zat ik nog op 3cm en hebben we gekozen om voor een ruggenprik te gaan omdat ik mijn ademhaling niet meer onder controle kreeg en uitgeput raakte, wat een verademing was dat, om 8:30 mocht ik gaan persen en om 8:47 is ze geboren! Het heeft allemaal vrij lang geduurd maar het was het dubbel en dwars waard. Ze heeft zoveel haartjes he😍

2 jaar geleden

MARLY JUNA 18 mei 2022 41+1 49cm en 3645gram Op 17 mei ingeleid door het plaatsen van een ballon. Vele weeën gehad. Zakte helaas na een dag weer weg. De volgende ochtend is de ballon eruit gevallen met een flinke slijmprop. In het ziekenhuis bleek ik 3cm ontsluiting te hebben. Mijn vliezen werden gebroken. Helaas geen krachtige spontane weeën als reactie. Helaas aan de weeën opwekkers met een weeënstorm tot gevolg. Weeën kwamen om de minuut. Dit 5 uur vol gehouden. Na 5 uur en 1cm ontsluiting verder besloten om een epiduraal te nemen. Helaas werkte deze niet naar behoren. Heeft gelukkig wel de scherpe randen weggehaald. Uiteindelijk om 23:00 uur mogen persen en om 23:27 is ze geboren. Mijn lieve meisje.

2 jaar geleden

Jesse Oegema 18 mei 2022 39+1 50cm • 3710gram • 23:25 18 mei ingeleid vanwege steeds een te hoge bloeddruk. 11 uur in de ochtend begonnen. Heftige weeen storm gehad maar na de ruggenprik ging alles heel goed en ontspannen. Een uurtje persen en onze kleine man is geboren 💙🥰

2 jaar geleden

Naam: Dingenus Jacobus (roepnaam Daniël) Datum: 15 mei 2022 Weken 41+5 Gewicht/lengte 4735gr 59cm Week ervoor veel gerommel. Zaterdag 14 mei nog meer gerommel. Zondag morgen 3u begonnen de weeën. 5u kwam de verloskundige, 5cm. Uiteindelijk 7.45u geboren. Doordat hij nogal groot was, heeft zijn schouder even vast gezeten. Waardoor het even best spannend was. Maar dat realiseer je je pas achteraf. Foto van vandaag.

2 jaar geleden

Rodhi Lowen Datum: 18 mei 2022 Geboren met 41+5 weken Gewicht: 4035 gram Lengte: 50 cm

2 jaar geleden

Aiden geboren afgelopen Moederdag 8 mei bij 38+1 officieel vandaag 21 mei uitgerekend! 3816 gram en 51 cm was onze kleine man! Op zaterdag 7 mei werd ik verwacht in het ziekenhuis en daar te horen gekregen dat ik 5 pilletjes om de 3uur zou krijgen en zondags ook en dan zou de bevalling wel gaan beginnen! Wij dachten zelf dat ik zaterdag weeenopwekkers zou krijgen dus we waren verbaasd! Uiteindelijk zaterdags om ongv 21uur kwamen ze voor de 4e pil maar de verpleegkundige zag dat ik al echt flinke regelmatige weeen had en is gaan overleggen want ze zei je bent volgens mij al bezig met de bevalling! Verloskundige kwam kijken en ja hoor tot hun verbazing was de bevalling begonnen! Zondag rond half 1 bleek ik al op 9cm te zitten en ik had zulke hevige rugweeen heb alleen maar rugweeen gehad! Ik bleef maar op 9cm zitten en echt willen persen de verloskundige ging voelen en kreeg de laatste randje niet weg op de echo was te zien dat ons mannetje als een sterrenkijker er bij lag en ik moest daarna ander half uur op mijn handen en knieën zitten over de hoofdleuning hangen om te kijken of hij toch nog wilde draaien Maaar dit was niet het geval en hij had in het vruchtwater gepoept dus uiteindelijk is het een keizersnede geworden en is hij 4 minuten over 9 op Moederdag geboren!! De mooiste cadeau die je kan krijgen op Moederdag!! Bevalling was dus heel pittig maar de cliché is echt waar was het ook zo vergeten toen hij op mijn borst werd gelegd! Deel geen foto’s op social media!

2 jaar geleden

J O E P 💙 15 / 05 / 2022 Uitgerekende datum: 23-5 Geboren: 38+6 3550 gram / 50 cm Komt ie: Ruim 30u over de bevalling gedaan. Half 5 op zaterdag begon het. 24u lang thuis (rug!)weeën opgevangen en maar 7cm ontsluiting, toen om half 5 de volgende dag toch naar het ziekenhuis. Daar alles gedaan voor volledige ontsluiting en geperst, bleek dat hij niet genoeg indaalde en in ademnood kwam. Hij kon nooit “vaginaal” geboren worden doordat hij een sterrenkijker was en dwars lag. Dus een spoedkeizersnede tot gevolg.😵 Geboren om 22.50u. Door de lange bevalling had Joep moeite met ademen en moest hij in de couveuse. Ik moest naar de IC want de ruggenprik zat veel te hoog. Heb de kleine man na de geboorte niet eens even kunnen zien, hij werd gelijk weggehaald. We zijn van zondag t/m donderdag in het ziekenhuis gebleven. Nu gaat het stukken beter en genieten we thuis van ons ventje.

2 jaar geleden

💜 Aedyn 🗓 21 mei 2022 ⏰️ 23.59u 3235 gram 🤰🏼 41 weken Na een heftige 48 uur weeën, die elke 5-15 minuten kwamen, maar niks deden, ingeleid. Ivm meconium in vruchtwater. Uiteindelijk met ruggenprik bevallen. Ik trok de weeën niet meer. Is sowieso heftiger met inleiden en ik had al 48 uur non stop weeën gehad en ook geen slaap. Na ruggenprik is het heel mooi verlopen. Slechts 40 minuten geperst en niet uitgescheurd.

2 jaar geleden

Morris Klaas 21 mei 2022 om 17.29 3705 gram Na een behoorlijk heftige bevalling die uitliep op een keizersnee is onze knappe vent met 40+1 op de wereld gekomen

2 jaar geleden

Poppy 22-05-2022 38+6 4424 gr, 52 cm Hoewel er een keizersnede gepland was voor a.s. Vrijdag dacht Poppy daar anders over! Afgelopen nacht rond 02:00 uur braken mijn vliezen, net zoals de film! Hele golven stroomden langs mijn benen. Omdat onze andere dochter nog lekker lag te slapen ben ik zelf naar de SEH gereden, zittend op een vuilniszak 😂. De weeën starten vrij vlot en om 09:21 uur is ze uiteindelijk via een keizersnede te wereld gekomen ❤️❤️

2 jaar geleden

Sanae 💖 19-05-2022 41 weken. 3600 gr Wij gingen naar het ziekenhuis voor de 41 weken controle. Daar bleek ik al 3 cm ontsluiting te hebben. Vanwege een positieve GBS kweek besloten ze direct om mij te laten blijven zodat ik optijd antibiotica kon krijgen om vervolgens mij vliezen te breken. Eenmaal mijn vliezen gebroken kwamen de weeën op gang. Ik heb een ruggenprik gehad voordat ze begonnen met wee opwekkers. Bij volledige ontsluiting 9 minuten hoeven persen voor Sanae geboren werd 💖 Rond 16:00 zijn mijn vliezen gebroken en 22:43 is ze geboren. Ik kijk terug op een prettige bevalling in hoeverre dit prettig kan zijn. En de kleine meid doet het super🌸

2 jaar geleden

Dani 09-05-2022 uitgerekende datum 16-05-2022 39 weken 3780 gram Via een geplande keizersnede is Dani geboren. Na een spoedkeizersnede en een gewone keizersnede was deze derde een hele andere bewuste ervaring geworden.

2 jaar geleden

Jake William Geboren op 20-05-2022 Na 41+3 weken 3700 gram, 51 cm Op vrijdagnacht begonnen de weeën die al vrij snel om de paar minuten kwamen. 's Ochtends kwam de verloskundige en die zou blijven tot de baby geboren zou worden. Het ging dus echt gebeuren! Na 6/7 cm ontsluiting kwam de vraag of we nog naar de polikliniek in het ziekenhuis wilden of thuis op de woonboot bevallen (waar wij dus op wonen). Omdat de verloskundige het heel goed vond gaan besloten we op de boot te blijven, met een klein risico omdat het moeilijk van en aan boord stappen is mocht er iets mis gaan. Toen het vruchtwater brak bij 9cm, bleek hij in het vruchtwater gepoept te hebben. Ook ging de hartslag ineens omlaag, o.a. door mijn stress/hyperventilatie. De ambulance werd voor de zekerheid gebeld en kwam ook aan boord. Ik moest óf ALLES geven, of ik moest tijdens de persfase nog met de ambu naar het ziekenhuis. Met die motivatie was hij er ineens heel snel en werd om 11:48 geboren. Ik heb geroepen dat ik het niet meer kon en dacht echt pijnstilling nodig te hebben. Het was mijn eerste zwangerschap en heb echt geleerd dat het heel belangrijk is om goed in je bubbel te komen als je kiest voor een natuurlijke bevalling. Gelukkig had ik goede coaching van mijn verloskundigen en is het achteraf echt de bevalling geweest die ik wilde, namelijk in vertrouwde omgeving en zonder medische ingreep. Nu genieten en bijkomen!

2 jaar geleden

Lizzy❤️ 23-05-2022, geboren met 41+1 3422 gram, 51 cm Nadat langzaam me de moed in de schoenen zakte op een niet ingeleide bevalling kreeg ik vanmorgen toch rond 9 uur regelmatige weeën, half 10 de verloskundige gebeld, half 11 waren we in het ziekenhuis. En om 10 voor 2 is onze kleine Lizzy geboren! Welkom klein meisje, papa mama en Zoë zijn trots op jou❤️

2 jaar geleden

Elenah 💕 Geboren met exact 40weken op 16/05/2022 3,285kg, 49,5cm Maandagochtend rond 5u30 wakker geworden met weeën, om 6u40 binnen gegaan in het ziekenhuis ik had toen 5cm ontsluiting na een uur zat ik op 6cm ik ben in bad gegaan om de weeën beter op te vangen, en omdat dit de ontsluiting normaal bevordert maar ik bleef eigenlijk op 6cm hangen. toen besloten om mijn vliezen te breken daarna werden de weeën vrij snel heftiger en zo belandde ik in een weeënstorm, de weeën waren zo heftig en kwamen zo snel na elkaar dat er nog nauwelijks tijd tussen zat, ik heb toen een epidurale gevraagd omdat ik echt zo enorm afzag en het niet meer kon verdragen, ik zat nog steeds op 6cm ontsluiting, na mijn epidurale ging het ineens héél snel na nog geen 10min mocht ik beginnen persen en is ons meisje om 11u01 geboren, helaas is het veel te snel gegaan en zag ons dochtertje toen ze geboren werd heel blauw en had ze het moeilijk om te ademen, ze is toen direct bij mij weg genomen en wat deed dit pijn.. ze heeft zich gelukkig heel snel herpakt, en is nu kern gezond maar ik heb het moeilijk bij hoe de bevalling en geboorte is verlopen, dat ik die eerste uren bij haar niet gehad heb.. moet er regelmatig nog om huilen, ik zal dit een plaatje moeten geven en moeten accepteren dat deze bevalling niet verlopen is zoals ik gehoopt had. Maar ondanks dit, zijn wij zo enorm trots op onze mooie prinses ❤️