28 Reacties

2 jaar geleden

Ja hier! Hele goede ervaring Onze dochter spuugde ook met regelmaat en had last van reflux. Met deze voeding is het allemaal gestopt. Ik vond het fijne voeding

2 jaar geleden

Hier de hipp! Erg tevreden mee. Heb nooit een andere voeding gebruikt dus kan noet vergelijken. Hij drinkt het graag en weinig last van de darmpjes. Ik heb van te voren veel research gedaan maar er zijn geen hele grote verschillen met nutrilon. Behalve dat het biologisch is en iets minder suiker in zit. Er staan ook veel goede verhalen online van bv naar kv met hipp. Maar van de nutrilon natuurlijk ook. Geef het even de tijd. Ongeacht welke voeding je je baby gaat geven. De darmpjes zullen er echt even aan moeten wennen.

2 jaar geleden

Reactie op mmmmmmandyy

Hier de hipp! Erg tevreden mee. Heb nooit een andere voeding gebruikt dus k ...
Ik geef haar het kruidvat merk en omdat ze zoveel spuugde, leek het mij goed om johannesbroodpitmeel toe te voegen, daar nu wel spijt van, want volgens mij is ze juist daardoor verstopt geraakt.. Ben daar nu 2 dagen mee gestopt, merk nu al een beetje verschil. Alleen spuugt ze wel weer meer.. Ik wil ook niet steeds veranderen van voeding, maar ik stap waarschijnlijk wel over naar hipp.

2 jaar geleden

Hier hele goeie ervaringen met mijn tweeling. Ivm krampjes deze voeding gekozen na eerste dagen nutrilon omdat ze dat in het ziekenhuis gaven (wilde ze niet wisselen in voeding). Dochter spuugde ook veel, maar dmv de osteopaat (kon niet goed boeren), goed rechtop na voeden en de combinatie met de voeding is dit echt minder. Erg tevreden dus

2 jaar geleden

Reactie op Sabine10

Ik geef haar het kruidvat merk en omdat ze zoveel spuugde, leek het mij goe ...
Wij hebben ook last van reflux. Ook met het johannesbroodpitmeel gewerkt maar hij bleef hierdoor maar poepen. Echt ieder uur een poepluier waarbij enorme krampen. Dus daar zijn we ook mee gestopt. Het is inderdaad lastig om te kijken wat juist is. Er bestaat ook nog gelilact, het cb raadde ons dat aan. Lees er veel goede recensies over, alleen bij onze kleine man viel het helaas niet in de smaak.

2 jaar geleden

Ik geef naast borstvoeding ook Hipp! Mijn tweeling krijgt een voeding hiervan per dag. Ze doen het er goed op! Geen krampjes oid. Ik ben er blij mee 😊

2 jaar geleden

Ik geef eigenlijk fulltime bv (afgekolfd). Maar ik zal zometeen als ik ga beginnen met werk een combi gaan geven van bv en kunstvoeding. Nu krijgt onze zoon standaard al 1 flesje kv per dag. We hebben eerder Nutrilon geprobeerd maar hij spuugde deze hele voeding uit. Uiteindelijk wou hij deze ook niet eens meer opdrinken. Met Hipp nog geen een keer ergens last van gehad. Hij reageert er super goed op. Nutrilon vind ik ook oprecht echt stinken. Dat heeft deze helemaal niet, zegt ook al weer wat..

2 jaar geleden

Hier geef ik ook hipp flesvoeding en vind het super geen last van spugen en weinig darmkrampjes

2 jaar geleden

Bedankt allemaal voor jullie reacties! We hebben het vandaag gelijk gehaald. Ze had namelijk gisteravond zoveel gespuugd weer. Ik laat het jullie weten, of het of een paar dagen anders is. Wij hopen het zo, aangezien we wel zien dat ze er zo last van heeft..

2 jaar geleden

Ik begreep van mijn verloskundige dat Kruidvat huismerk om de een of andere reden veel kindjes last bezorgd. Ze had er niet echt een verklaring voor, want in principe is alle babyvoeding hetzelfde ivm wetgeving. Hipp heb ik gebruikt bij mijn oudste en hij spuugde mega veel. Dus voor mijn gevoel maakt dat niet zoveel uit en zou ik een goedkopere variant kiezen als ik jou was..

2 jaar geleden

Inmiddels zijn we op dag 9. In het begin, leek het gelijk al veel betet. Ze poepte niet 1x op een dag maar meedere keren. Ze bleef wel gewoon spugen. Nu is ze sinds 3 a 4 dagen heel onrustig, ze spuugt nu niet stukjes uit, maar het is doorzichtig en het poepen gaat ineens weer moeilijker.. het lijkt of ze nu weer erg last heeft van darmkrampjes.. Ze is vandaag precies 12 weken, dus ik denk ook dat ze in een sprongetje zit.. Maar hebben jullie dit ook meegemaakt, dat je na een andere voeding bent over gestapt en dat ze na 1 week, weer darmkrampjes kregen?

2 jaar geleden

Reactie op Sabine10

Inmiddels zijn we op dag 9. In het begin, leek het gelijk al veel betet. Ze ...
Mij is gezegd geworden dat je het 2 weken de tijd moet geven als je overstapt op een andere voeding. Dit vindt je ook als je het op google opzoekt. Ik zou het nog een paar daagjes aankijken als ik jou was. Echter kan ok haar niet xien dus weet niet hoeveel last/pijn ze heeft

2 jaar geleden

Reactie op mmmmmmandyy

Mij is gezegd geworden dat je het 2 weken de tijd moet geven als je oversta ...
Jaa precies, dat had ik ook gelezen. Het lijkt wel of ze erg last van heeft, zitten ook stukjes in de poep.. Ik ga het nog tot dinsdag aankijken & dan de osteopaat maar weer even bellen, als het zo blijft.

2 jaar geleden

Reactie op Sabine10

Het doorzichtige spuug is de geschifte melk, dit spugen is vrij normaal voor baby’tjes 😊

2 jaar geleden

Reactie op Sabine10

Ik was en ben nog steeds positief over de Hipp. Gebruik het nu voor de tweede in combinatie met de bv. Voor de eerste uiteindelijk ook. Eerst hero nutrasense (die blikken) spuugde toen veel meer en had last van verborgen reflux. Ik kwam uiteindelijk bij een interessant artikel van een kinderverpleegkundige en nu lactatiekundige. Toevallig zat haar bedrijf bij ons in de woonplaats. Na lang wikken en wegen haar toch ingeschakeld. Ook omdat ze doorzichtig begon met spugen, en haar klachten nog niet helemaal over waren. Zij heeft toen een keer mee gekeken en heeft een andere fles aangeraden en een andere manier van voeden. Er is daarna een hoop veranderd. Van het doorzichtige spuug had ze overigens minder last, want het was nog niet zuur. Dus tip: lactatiekundige 😉

2 jaar geleden

Reactie op MiriamSpiekstra

Ik was en ben nog steeds positief over de Hipp. Gebruik het nu voor de twee ...
Wat voor flessen gebruik jij?

2 jaar geleden

Reactie op Sabine10

Wat voor flessen gebruik jij?
Bij de eerste van alles geprobeerd. Via de lactatiekundige kregen we de lansinoh, en nu voor de tweede de difrax.

2 jaar geleden

Bij de eerste van alles geprobeerd. Via de lactatiekundige kregen we de lan ...
Nog even ter aanvulling. Bij de oudste dus de lansinoh. We zijn door de lactatiekundige zelfs met flesvoeding op een therapeutische manier gaan voeden. In het kort, zoveel mogelijk rechtop, de fles horizontaal en in de flesspeen zo min mogelijk melk maar wel voor het gaatje ter voorkoming van het slikken van veel lucht. En tussendoor echt drie tot vier keer laten boeren.

2 jaar geleden

Nog even ter aanvulling. Bij de oudste dus de lansinoh. We zijn door de lac ...
Wij gebruiken ook de difrax flessen. Wij voeden haar rechtop, ook laten wij haar meerdere keren tijdens de fles boeren. Ze krijgt nog steeds flesjes van 120 ml om de 3 uurtjes. Wij hebben alleen wel geleerd om juist de flesspeen helemaal vol met melk te hebben, dat dan weer inverband met krampjes en te veel lucht in slikken. Dus dat begrijp ik niet helemaal 🙈

2 jaar geleden

Reactie op Sabine10

Wij gebruiken ook de difrax flessen. Wij voeden haar rechtop, ook laten wi ...
Dat was de tip van de lactatiekundige, de speen hoefde niet helemaal vol maar net tot boven het gaatje. Misschien bedoelde ze daarmee dat je de zwaartekracht uitschakelde waardoor het drinken net wat geleidelijker gaat.