4 Reacties

één jaar geleden

Oh simpel op dat vlak 😅 niet willen eten is geen eten eten 😅 doen ze maar 2 keer hoor 😉 als ze nu niet wilt eten zeg ik dan is het niets en dan begint ze meestal wel te eten 😉

één jaar geleden

Lastig he deze periode met de drift buien!! Ik geef een boekje tijdens het eten voor afleiding…. Wil het niet aanleren maar anders is het helemaal niet te doen hier. Hier ook veel drift buien en zelfs willen slaan en gillen! En met alles gooien. Ik loop dan zelf even weg en dan zoekt ze zelf iets anders bijvoorbeeld om mee Te spelen. Ik ga dit gedrag niet goedkeuren/ feeden. Of afleiden doe ik ook… het blijft pittig!!

één jaar geleden

Ik probeer het te bekijken vanuit de situatie van m’n kind, maakt dat ik zachter ben en met meer compassie kijk en handel naar de situatie ipv irritatie. En flexibel zijn, helpt ook enorm. Dus bijvoorbeeld: ik heb ontbijt gemaakt maar hij wilt niet eten. Als hij al wel aan tafel zit haal ik hem eruit en zeg ik: je mag het gebaar eten maken als je wilt ontbijten. Mama gaat nu wel ontbijten dus samen spelen kan nu niet. Denk wel dat t menselijk is om je geduld af en toe te verliezen, probeer het daarna ook uit te leggen: voor mama is het soms ook teveel en zijn de emoties te groot. Ik weet dat het helpt om weg te lopen maar soms ben ik te laat. Weet niet of je hier iets mee kunt!

één jaar geleden

Betreft eten geloof ik wel dat hij zelf prima kan reguleren wel/niet behoefte te hebben aan eten. Hij groeit nog goed dus daar probeer ik me niet druk om te maken.. en verder soms even tot 10 tellen en uit laten razen.. blijf bij hem zitten zodat ik hem weer kan troosten nadien. Maar soms zeker lastig😬