10 Reacties

één jaar geleden

Heeft je ka dan geen melklader gegeven?? Mijn zoontje word bijna 1 maar wij moeten eerst nog bloedprikken in hoeverre hij nog koemelkallergie en soja allergie heeft! En dan gaan ze stap voor stap met ons kijken hoe alles aan te pakken!!

één jaar geleden

Anders even info vragen nog aan de kinderarts hoe aan te pakken

één jaar geleden

Reactie op liefdesgeschenk2022

Anders even info vragen nog aan de kinderarts hoe aan te pakken
Heb ik gedaan. Er is ook nooit echt officieel de diagnose gesteld van koemelkallergie. De KA zei obv de klachten (vooral veel huilen) dat we eens melk moesten uitproberen voor koemelkallergie. Dit hebben we gedaan en stelselmatig zijn de klachten verminderd. De laatste keer dat ik geweest ben vroeg ik hoe dit verder moest en zei hij dat we stelselmatig producten waar bewerkte melk in zat mochten uitproberen zoals eens een koekje of iets dat gebakken was. We moesten wel nog verder de althera melk geven in z’n fles. Maar dit is ondertussen toch al een paar maanden geleden… weet niet of ik nu speciaal een afspraak hiervoor moet maken.

één jaar geleden

Op het moment ik nog borstvoeding gaf had ik een melkladder gekregen waar ik me aan moest houden om te kijken hoe ons dochtertje erop zou reageren. Ze was nog te jong om bloed te prikken om de diagnose vast te stellen. Maar bij stap 2 zagen we al gelijk reactie,het was overduidelijk bij haar. Wij gaan wel een afspraak maken als ze 1 is op te laten testen en dan aan de hand van de melkladder stelselmatig introduceren.

één jaar geleden

Reactie op PaulineGlor

Heb ik gedaan. Er is ook nooit echt officieel de diagnose gesteld van koeme ...
Oh zo oké ik snap je! Weet niet of je via jou ziekenhuis via het portaal een berichtje naar de kinderarts kant sturen mar Miss idd om daar nog even goed te vragen hoe verder aan te pakken dan hoef je niet echt een afspraak te maken tenzij de ka zelf denkt dat dat Miss makkelijker is! Of Miss indd dat hier verder andere moeders tips hebben hoe hun dat deden! Succes iig!!🙏🏻

één jaar geleden

Wij gaan binnenkort beginnen met het introduceren van de melkladder. Dit doen we in samenspraak met een diëtiste. Onze zoon blijft dan nog op de Neocate voeding en hiernaast gaan we de melkladder introduceren. Ik heb een voorbeeld als foto toegevoegd.

één jaar geleden

Wij hebben de melkladder gevolgd, dat ging een tijdje redelijk goed. Op een gegeven moment at hij hapjes met koemelk erin en kreeg hij yoghurt. Na een week begon de ellende weer, huilen/krijsen, overstrekken enzovoort. Weer terug naar alleen brood waar melk in zou kunnen zitten.. wat een zoektocht!

één jaar geleden

Wij zijn pepti aan het introduceren. Zh had verwacht dat hij deze wel zou verdragen, maar dat viel een beetje tegen 😅. Hij krijgt dus nu koemelkvrije maaltijden en koemelkvrije bv (ik eet zelf dus ook al 11 maanden koemelkvrij 🥴).... Elke dag 30 cc pepti gaat nu goed als hij een half zakje forlax drinkt en portie pruim eet op een dag... Alleen vindt hij de pepti verschrikkelijk. Op de opvang en bij de gastouder wil het nog wel, maar thuis is dat drama. Wil binnenkort eens 60 cc proberen. Misschien leert hij het beter drinken als hij wat meer krijgt. Zelf wordt ik nu dit goed gaat wel iets minder streng. Als hij zijn pepti weigert, neem ik soms wel iets kleins waar koemelk op een of andere manier in verwerkt is. 14 mei is hij een jaar... Nooit gedacht dat ik die borstvoeding zo lang zou volhouden ☺️

één jaar geleden

Bij ons is het ook nooit officieel vastgesteld. En wij zijn inderdaad ook eerst begonnen met cracottes en dingen waar melkpoeder in verwerkt zit. Later kijken hoe ze reageerde op dingen waar melk in verwerkt zitten, pannenkoeken ed. De diëtiste adviseerde toen om vanaf 9 maanden elke dag een lepel yoghurt te geven, een maand lang en daarna langzaam opbouwen. Lijkt ze ergens last van te hebben nemen we een stapje terug. Verder krijgt ze ook vaak melk vervangers, pap met bananen sojamelk bijv. En idd telkens beetje meer melk toevoegen aan de fles. Diëtiste zei ook dat het niet uitmaakte hoe ze het binnen kreeg, als ze elke dag maar 200ml binnen krijgt, dus kwark en yoghurt tellen ook mee. Gelukkig zijn er tegenwoordig genoeg alternatieven!

één jaar geleden

Vanaf 9 maand heb ik volgens de Davo melkladder olv een kinderdietist koemelk weer geïntroduceerd. Per stap staat beschreven welke producten hier onder vallen. 1e 2 stappen gingen goed, stap 3 niet,daarna een maand gewacht voor stap 3 goed ging. Stap 4 ook weer een aantal weken gewacht. Nu is ze 1 en begin ik binnenkort met stap 5, koemelk zelf