11 Reacties

één jaar geleden

Hej hier slaapt onze kleine meid tijdens de werkweek smorgens van 8 tot 9 en smiddags van 13u tot 14.30. Gaat tussen 19u en 19.30 in bed. In de week moet ze om 5uur opstaan ivm werk. In het weekend gaat ze ook tussen 19u 19.30 in bed maar slaapt dan tot 8uur ongeveer. Dan doet ze meestal enkel een middagdutje van 12.30 tot 13.30 Als we eens een week thuis waren en ze sliep 3 dagen tot 8uur smorgens dan liet ik soms haar middagdutje er af zodat ze zeker tussen 19u 19.30 in bed gaat.

één jaar geleden

Reactie op 1kiekeboe1

Hej hier slaapt onze kleine meid tijdens de werkweek smorgens van 8 tot 9 ...
Oh ja dat is toch wel heel anders. Hier nu ook meerdere nachten van 12 uur gehad, dus dan is de middagdut van ruim 2 uur misschien inderdaad echt te lang

één jaar geleden

Onze kleine meid slaapt heel standaard elke nacht van 19.15-07.15 en overdag 1 slaapje van 12.15-14.15 uur. Soms is de middagslaap iets langer en heel soms iets korter maar die heeft ze echt nog wel nodig.

één jaar geleden

Onze zoon gaat nu sinds 2 weken niet meer naar bed, hij heeft er wel wat moeite mee in de middag. Maar hij wil absoluut niet meer naar bed. Savonds slaapt hij nu veel sneller in, afgelopen 3 maand hebben we elke avond zo'n 1,5u bij hem gezeten alvorens hij echt insliep. Voor ons is dit veel fijner, wij denken dat kinderen zelf aangeven waar ze behoefte aan hebben, zo hebben wij het vanaf baby af aan al gedaan mbt slapen en voeden.

één jaar geleden

Mijn zoontje is 's avonds en 's nachts een fantastische slaper. Maakt eigenlijk standaard nachten van minimaal 12 uur. Heel soms 11 uur. Daarentegen is overdag slapen heel erg kort. Hij slaapt heel gauw in 's middags, maar langer dan 5 kwartier redden we bijna nooit. Hij heeft om die reden een bedtijd tussen 18u en 18:30.

één jaar geleden

Wij houden nu een wakker tijd van 5u aan. Dus 7.30 u wakker betekent om 12.30 naar bed. En avondbedtijd weer afhankelijk van hoe laat hij s middags is wakker geworden. Moet er wel bij zeggen dat hij pas sinds kort over is naar een dutje, dus hij heeft wellicht wat meer slaap nodig dan sommige andere kindjes.

één jaar geleden

Dutje helemaal eraf zou ik nog wel vroeg vinden, dan is de dag voor de meeste kindjes nog wel echt wat te lang denk ik!

één jaar geleden

Bij ons is het afhankelijk van hoelaat onze zoontje wakker wordt 's ochtends. Alles voor of rond 6u betekent 2 dutjes, een om 9u en een om 14u. Hij slaapt dan gemiddeld een uur tot anderhalf per dut, uit zichzelf. Alles na 7u 's ochtends wakker worden is 1 dut ergens tussen 11 en 12 uur. Ons zoontje ligt er graag wat eerder in, in plaats van wat later. Zo gaat het slapen in de avond ook weer fijner. Bedtijd is bij ons standaard rond 19:00u. Heel af en toe een uitschieter naar 20/21 uur als het slapen niet wilt lukken. Maar zo hebben we ook ochtenden die om 4u al starten als het tegenzit.

één jaar geleden

Mijn dochter slaapt nu ook moeilijker in, voorheen een perfecte slaapster. Hier lijkt een fase van verlatingsangst/ eenkennigheid aangebroken. Ik ga nu niet aan het oude ritme rommelen, ik probeer hier juist aan vast te houden.

één jaar geleden

Hier nog een dutje, maar dan strijd id avond.... komt dan weer naar beneden en slaapt pas om 21.00 willen de dut proberen eraf te halen. Telkens als ze zo laat naar bed gaat krijg ik ze 's morgens niet wakker. En op sommige dagen moet ze gewoon vroeg naar de opvang

één jaar geleden

We zijn inmiddels een paar weken verder. Het blijkt achteraf voornamelijk verlatingsangst richting mij te zijn. Naar mijn man had hij het helemaal niet. Ons zoontje is dus al die tijd door papa naar bed gebracht, hoe vervelend voor mij ook. Het belangrijkste was dat hij goed ging slapen en het huilen als ik wegging nadat ik hem in bed legde zorgde gewoon voor te veel onrust en daardoor sliep hij slecht(er). In de middag ging het verrassend genoeg wel goed en dus waren de middagdutjes voor mij op de dagen dat ik thuis was. We hebben het dutje wel ingekort naar 1,5 uur want we merkten dat de nachten daardoor toch wat langer en beter werden. Als hij na 1,5 uur niet uit zichzelf wakker wordt, maken we hem rustig wakker door zijn slaapkamerdeur open te doen en wat te gaan rommelen op de bovenverdieping zodat hij rustig wakker wordt. Dit werkt goed voor ons, want zo wordt hij toch uit zichzelf wakker en is hij daarna een stuk vrolijker dan wanneer we hem echt wakker maken. Sinds deze week kan ik hem ook eindelijk weer naar bed brengen, wat een enorme opluchting is! Ik vind het ook fijn om mijn eigen kind naar bed te kunnen brengen.