Hoe lang doen jullie kleintjes een middagdutje? Of zijn er ook al kleintjes vanaf?
Ons zoontje gaat momenteel erg lastig slapen ‘s avonds. Ik ben zojuist 1,5 uur bezig geweest. Heb zelfs met hem op ons bed gelegen, maar zelfs daar viel hij niet in slaap.
Sinds de feestdagen (voornamelijk sinds oud en nieuw) gaat het erg lastig met slapen. Voornamelijk als ik hem naar bed breng. Het gaat goed, tot ik de kamer verlaat. Dan gaat hij huilen.
Hij slaapt. Nu dus pas sinds 21:15u. Veel te laat! Zo extreem is het nog niet geweest, maar ik word er echt moedeloos van. Ik hoopte hem weer snel in het normale ritme te krijgen. Met de kerstdagen en daarna heeft hij zijn normale ritme aangehouden, hij sliep ‘s nachts alleen wat langer (19:45-7:30, 12:15 middagdut, vaak 2 uur, soms wat langer, soms wat korter. Minimaal 1u45). Met oud en nieuw wilde hij ‘s avonds absoluut niet slapen, wat resulteerde in wakker zijn van 14:30u tot 1:30u in de nacht. Hij was wel vrolijk, maar hij was ook wel moe.
Ik had dus de hoop dat hij weer normaal zou slapen als hij weer in het ritme zou zitten, maar ik begin nu te twijfelen of dat wel alles is. Hij zit in principe op hetzelfde ritme, alleen gaat hij dus enorm slecht slapen ‘s avonds momenteel waardoor hij slapen om 19:45u niet elke keer red.
Ik vraag me dus af of ik zijn middagdutje wat moet inkorten. Ik ben wat huiverig voor deze er helemaal afhalen, want ik denk dat hij echt nog wel een slaap moment nodig heeft.
Graag lees ik daarom jullie ervaring. Hoe lang slapen jullie kleintjes? Zijn er zelfs al kindjes die niet meer slapen overdag en wat waren de signalen om de dutjes er helemaal af te halen?
Liefs,
Mama die het even niet meer weet