18 Reacties
4 jaar geleden
Wij hebben maar 1 praktijk met 4-5 verloskundigen 🙈, wat het makkelijk maakte. Het eerste wat ik zelf deed was lezen over de verloskundigen praktijk. Soms stellen ze zich voor op hun eigen website met foto. Misschien kan zoiets helpen met kiezen?
4 jaar geleden
Ik heb vooral naar bereikbaarheid gekeken. Bij ons krijg je niet een vaste verloskundige, maar meerdere vk te spreken tijdens je zwangerschap. Zo weet je wie wie is. Maar je moet altijd maar afwachten wie er dienst heeft als je moet bevallen. Zo’n verloskundige kan natuurlijk niet 24/7 beschikbaar zijn.
Ik heb dus vooral ook op de website gekeken naar hoe ze over alles schreven en of dat me aansprak. Beetje gemengd team met jonge meiden en ervaring vind ik ook wel prettig.
4 jaar geleden
Ik heb ook gekeken welke er waren en gecontracteerd waren. Daarna heb ik wat op hun website gekeken en Google Reviews, Facebook recensies en Zorgkaart Nederland gebruikt om te kijken wat anderen zeiden.
4 jaar geleden
Gewoon op Google gekeken, wat zit er dichtbij. In een dorp en op een eiland zonder rijbewijs moet het wel dichtbij zijn.
En daarna de site naar mijn vriend gestuurd om te vragen of hij ze kent, of het niet toevallig bekende van zijn exen of ouders zijn.
Niet zo kritisch geweest dus!
4 jaar geleden
Ik heb de afgelopen jaren opgelet waar mijn vriendinnen en schoonzusjes zijn geweest. Bij ons Zoetermeer zijn er ook een aantal maar heb uit eindelijk degene gekozen waarvan ik zeker weet dat de meeste daar tevreden over waren. Vlakbij ons zit er ook één, loop/fiets afstand voor mij, maar daar had ik zulke slechte verhalen over gehoord dat ik niet eens meer twijfelde.
Misschien ken je ook mensen in je omgeving die bij een praktijk goede ervaringen hebben?
4 jaar geleden
De keuze voor mij was niet mega, maar heb gewoon de sites bekeken en die gebeld die me het meeste aansprak. Gelukkig meteen een super lieve vk aan de lijn en ze waren ook super met z’n drietjes. Heb hen nu opnieuw gekozen.
4 jaar geleden
Ik heb geen keuze. Hier in de stad is het 1 grote organisatie. Heb het in dorpen eromheen geprobeerd, maar die nemen me niet aan. Ik had het liever kleinschalig gehad, maar niks aan te doen.
Ik zou gewoon de websites bekijken en noteren wat je aanspreekt. Dan gewoon eens bellen 😊
4 jaar geleden
Ik lees even mee en komt ook uit Nijmegen. Ben maandag 6-9-2021 er achtergekomen dat ik zwanger ben circa 5w2d en vrijdag naar de doktor geweest. maandag ga ik bij cwz bloedprikken hoor daar eerst ook zo?
Heb ook tot op heden geen info over doorverwijziging naar verloskundige etc.
tip etc zijn bij mij welkom en sorry dat ik hier tussen in breek 🙏🏻
4 jaar geleden
Reactie op LindaK86
Ik heb zelf verloskundige gebeld. Ik weet niet wat cwz is? Is dat ook verlo ...
Cwz = Cansius Wilhelmina ziekenhuis in Nijmegen
4 jaar geleden
Ik heb de huisarts gebeld en kreeg alleen te horen “O, gefeliciteerd. Nu mag je een verloskundige gaan zoeken” haha… geen tips of niks.
Heb nu een vrouw gevonden die voor haar zelf werkt in Nijmegen; bel vandaag of morgen met haar.
Merk dat mij dat meer aanspreekt dan een praktijk waar je iedere keer iemand anders krijgt uit een team van 6 - 8 personen…
4 jaar geleden
Ik had ook m’n huisarts gebeld maar die hadden geen tips verder… heb op websites gekeken en reviews, maar blijft natuurlijk een persoonlijke keuze (en reviews ook lastig, want er waren vooral reviews van vrouwen waarbij er ernstige complicaties waren..). Bij vriendinnen/kennissen wil ik het niet vragen want we willen het pas na de eerste (of tweede) echo gaan vertellen…
Dus nu heb ik maar gewoon de dichtstbijzijnde gekozen op goed geluk…Als het niet klikt/bevalt kun je altijd nog wisselen..!
4 jaar geleden
Ik heb de huisarts gebeld en kreeg alleen te horen “O, gefeliciteerd. Nu ma ...
Is uw huisarts soms hellenthal?
4 jaar geleden
Reactie op baby2022NMGN
Is uw huisarts soms hellenthal?
Nee, zit bij gezondheidscentrum Bottendaal
4 jaar geleden
Reactie op Suzyyy
Mag ik vragen waar jouw keuze op is gevallen? Ik heb er nu een in Seghwaert ...
Oh ja die in Seghwaert is dus degene die ik niet wil 🙈 schijnen niet de meest vriendelijke te zijn. Wij wonen zelf ook in Seghwaert maar ik heb gekozen voor Partera. Ik heb m'n eerste echo al met 7+4 weken 😁