10 Reacties

4 jaar geleden

De onze dronk al makkelijk 150ml per x , maar is wel nen hongerlijder 🙈

4 jaar geleden

Hoeveel weegt ze ongeveer? Ons mannetje weegt 5,5 kilo… en drinkt uit de fles zo’n 130 CC

4 jaar geleden

Hoeveel weegt ze ongeveer? Ons mannetje weegt 5,5 kilo… en drinkt uit de fl ...
Ze woog afgelopen dinsdag 4735

4 jaar geleden

Er is zo een berekeningetje dat je kan doen als richtlijn. Tot de eerste maand moet je 150 x het gewichtje van je kindje : het aantal voedingen per dag. Dan zou je op het aantal nodige ML komen per voeding. Per maand dat ze ouder worden moet je 10 aftrekken van die 150 (dus 140 tot 2 maand, 130 tot 3 maand....). Het is een richtlijn! Mijn dochtertje bv die drinkt makkelijk 20ml minder, maar ze stelt het er goed op... het is wat bekijken wat ze effectief drinkt, maar met de berekening heb je een goede leidraad!

4 jaar geleden

Mijn zoontje is nu 2 maand en drinkt ongeveer 80 ml uit de fles dmv therapeutisch voeden. Wat je kan doen is 70 a 80 klaarzetten en dan nog wat kleine porties extra voor als ze echt niet genoeg heeft. Over de fles zou ze ongeveer 15-20 minuten moeten doen

4 jaar geleden

Ik zou mss vandaag proberen zelf flesjes geven dat je een beetje kan kijken en inschatten of ze genoeg heeft of niet. Voor een baby’tje van jouw gewicht heeft ze minstens 720ml melk nodig (gemiddeld, elk kind is anders dus kan en mag wat meer of minder zijn! Onze baby drinkt bv een soms een flesje meer dan aanbevolen) dit gedeeld door 8 is ongeveer 90ml melk per flesje. Ik zou mss flesjes klaarzetten van 90cc water en 3 schepjes poeder. Dan heb je ongeveer 100ml melk. Ze hoeft dit niet volledig uit te drinken maar zo kan je wat aftoetsen hoeveel ze zelf vraagt en nodig heeft. Veel succes hè!

4 jaar geleden

Dit kan een leidraad zijn.

4 jaar geleden

Reactie op PaulineGlor

Ik zou mss vandaag proberen zelf flesjes geven dat je een beetje kan kijken ...
Ze krijgt zoiezo gekolfde melk. Ik dacht zelf aan ongeveer 90cc en dan nog 30 in de koelkast zetten mocht ze nog honger hebben

4 jaar geleden

Ze krijgt zoiezo gekolfde melk. Ik dacht zelf aan ongeveer 90cc en dan nog ...
Lijkt me een goed startpunt om af te toetsen! De ene keer is ook de andere niet hè, hier drinkt hij ook heel variabel, de ene keer zijn fles volledig leeg en de andere nog 1/3e erin dus goed denk ik dat je wat extra op overschot houdt! ☺️

4 jaar geleden

https://www.lalecheleague.nl/borstvoeding-abc/artikel/267-hoeveel-melk-in-een-fles Hier een goede richtlijn. Onze dochter drinkt zo'n 60 - 90 ml. Ik doe 70 ml in een flesje. Mocht ze meer willen, heb ik nog liggen. Indien minder, bewaar ik het voor een badje. Ik kolf zelf zo'n 100-120 ml per keer. Hier kunnen we het mee aanvullen. Gaat dat niet op, dan de vriezer in. Heb ik te weinig gekolft, kan ik dus uit de vriezer pakken. Nadeel is wel dat ze dan echt moet wachten tot het ontdooit is en opgewarmd.