9 Reacties
4 jaar geleden
Belangrijkste is dat het kindje in zijn/haar eigen curve doorgroeid. Bij ons kindje is de hoofdomtrek ook redelijk klein, maar niet te klein. P28 voor hoofd is prima! En overall p48 top!
4 jaar geleden
Volgens mij is dat heel normaal die van mij had bijvoorbeeld een buikje op p60 de beentjes p32 en het hoofdje p10. Zolang het niet veel groter of veel kleiner dan gemiddeld is is er denk ik niks mis mee
4 jaar geleden
Alles boven de p10 word als normale groei gezien. Onder de p10 klein en krijgt vaak extra opvolging maar dan is er meestal nog niet echt iets aan de hand tenzij er meer aan de hand is qua verhoudingen of andere dingen op de echo die iets anders zijn. P28 is sowieso helemaal top. Die van mij zit nu op P78 geloof ik met hoofd, terwijl mijn vorige kind een hoofdje had van p7 hadmet de bevalling (ook nog eens veel te vroeg). Moet zeggen dat het wel een voordeel was bij het persen haha.
4 jaar geleden
Vooral proberen geen zorgen te maken. Onze 1e dochter had een P3. Gynaecoloog gaf aan zich geen zorgen te maken (ik daarin tegen natuurlijk wel) verloskundige hierover gesproken en die heeft mij gerust kunnen stellen. Onze dochter is kerngezond geboren met een mooi hoofdje dat altijd iets onder de curve zit maar precies past bij de verhoudingen van haar lichaam. Op cb wisten ze trouwens niet wat ze moesten doen als haar hoofd onder de de onderste curve zou komen. inmiddels is ze bijna 2 en ontwikkeld zich prima!