7 Reacties
3 jaar geleden
Reactie op 123fi
800cc per 24 uur. We lopen bij het ziekenhuis met haar en de kinderarts vin ...
Maar dat het past wil niet zeggen dat het bij haar behoefte past. Mijn jongens zouden nu op het zelfde moeten zitten per 24h, maar die drinken 980 per dag soms.
Hier zijn ze ook wat onrustig na een fles (gekolfd) als het niet met een speentje op te lossen valt, die spugen ze namelijk direct uit als ze niet genoeg hebben gehad, dan is het prima. Anders geef ik gewoon nog wat extra.
Ik zou het gewoon proberen.
3 jaar geleden
Reactie op 123fi
800cc per 24 uur. We lopen bij het ziekenhuis met haar en de kinderarts vin ...
Wat zegt de kinderarts over dat huilen? Heb je zelf het gevoel dat ze nog honger heeft? Dan zou ik haar ook gewoon meer geven. Was hier ook het geval, sindsdien huilt ze niet meer na borst of fles 馃槉
3 jaar geleden
Reactie op eekhoornnnele
Wat zegt de kinderarts over dat huilen? Heb je zelf het gevoel dat ze nog h ...
De arts zegt huilen hoort erbij dat is normaal baby gedrag. Maar voor mijn gevoel klopt het niet. Ik merk dat ze savonds/snachts nu wel verzadigd is maar overdag blijft panne.. terwijl ze 8x 100cc krijgt dus savonds niks meer dan overdag..
Misschien overdag toch meer geven idd. Ik ga het morgen proberen! Dan kijk ik ff aan hoeveel tijd ze ertussen laat zitten. Als ze namelijk lekker slaapt moet ik haar wakker maken voor de fles. Doen jullie dit ook of wachten jullie tot ze wakker word?
3 jaar geleden
Reactie op 123fi
De arts zegt huilen hoort erbij dat is normaal baby gedrag. Maar voor mijn ...
Baby's huilen inderdaad, maar altijd na de borst of flesje... Dan is er toch iets dat de baby wilt duidelijk maken denk ik. 馃槉
Hier huilde ze ook net na aan beide borsten te hebben gedronken, dus ze heeft nog een flesje gedronken van amper 10ml... maar ze slaapt wel nu 馃槄
Ik geef alleen voeding op vraag, meestal zit daar 2 tot 3 uur tussen. Soms eens 4 uur, maar ik laat haar doen dan... Ze komt goed bij en ze lacht toch vaak naar ons, dus ze lijkt ons gelukkig zo. 馃榿
Volg zeker je eigen gevoel maar, mama (of papa) weet het het best!
3 jaar geleden
Waarom mag ze nu niet aan de borst? Dat is namelijk ook meer dan alleen drinken. Troost, warmte, mamahonger. Is het niet een optie om na het flesje die behoefte nog te stillen aan de borst?
Hoe lang doet ze over een flesje? Geef je het flesje therapeutisch? Dus rechtop, flesje horizontaal en met de kleinste speen? Dat ze er ook wat meer voor moet werken net als dat ze aan de borst zou doen?
Wij lassen tijdens het flesje borstvoeding mini pauze鈥檚 in (20 sec) dan is het vaak even huilen, soms geef ik ook even kort zn speentje, maar dan gaan we weer verder. Dat is namelijk wat hij aan mn borst ook vaak even doet. Loslaten en daarna weer verder. Ik merk dat hij dan prima genoeg heeft overdag.
Wij doen overigens 1x per dag flesje ivm oefenen