6 Reacties
4 jaar geleden
Ons dochtertje kreunt ook soms heel erg, bij ons is dit door darmkrampjes...
Dachten eerst ook dat ze reflux had omdat ze soms de hele voeding teruggaf tijdens het voeden of kort erna. Blijkbaar drinkt ze te veel melk omdat ze zo graag aan de borst ligt voor troost waardoor haar maagje overvol geraakt en ze overgeeft.
Voor de krampjes helpt het bij ons om haar op onze borst te leggen op haar buik of haar op de rug te leggen en te fietsen met haar beentjes zodat ze scheetjes laat. Ik spreek haar ook een beetje toe door te zeggen "lastig he al die krampjes" of "duw maar goed hoor dat de scheetjes uit je buikje zijn"... Als het maar troost biedt, denk ik dan. Mijn vroedvrouw raadde infacol aan ter verlichting van de krampjes. Maar moet er zelf nog om gaan dus heb nog geen ervaring of het helpt of niet.
4 jaar geleden
Darmkrampen! Dit heeft die van ons soms ook. Heel vervelend en niet echt iets aan te doen. Behalve goed warm houden,soms je hand op haar buikje. Begon bij ons ook rond de 3,5 week wat serieuzer. Hier kan ze soms ook niet slapen erdoor helaas.
4 jaar geleden
Ik lees precies mijn eigen verhaal over mijn zoon van 6 weken. Ik denk bij mij ook aan een verborgen reflux en ben gestart met verdik middel voor de bv .. smakt jullie kleine ook en slikt ze veel?
4 jaar geleden
Bij ons zijn de symptomen dat je het echt omhoog hoort komen, slikt veel weg, schraapt dr keel, overstrekt, krijst het opeens uit, overstrekken, gespannen en fronsen, piep geluiden, belletjes blazen etc.
Klinkt bij jullie misschien als krampen, maar je hoeft natuurlijk niet alle symptomen af te vinken.
Als tip kan ik zeggen laat dr goed boeren, minstens een half uur omhoog bij reflux, in de draagdoek/zak overdag en als je flesvoeding geeft goed kijken welke fles juist is evenals de juiste voedingshouding.