3 Reacties
7 maanden geleden
Is een fase! Die van mij at ook alles en zo in ene weigerde hij z’n brood en z’n avondeten. Hoort erbij. Ze nemen wat ze nodig hebben en ze zullen zich echt niet laten verhongeren.
Wij maken hier trouwens niet een boterham als hij niet wil eten. Hij eet wat de pot schaft. Wil hij niet eten, prima dan niet. Maar hij krijgt niks anders. Anders wordt dat straks de standaard. Overigens eten we wel wat vaker de dingen die hij wel nog wil eten. Toch gaat hij geregeld zonder avondeten (of maar een paar happen) naar bed.
Dus tips: vooral geen strijd van maken, niet iets anders maken gewoon eten wat de pot schaft, bordje en bestek laten uitzoeken misschien, mee laten helpen met koken en zo af en toe al wat groentes laten proeven, wat vaker de gerechten maken die ze wel eet. Ultieme tip: los laten en accepteren dat ze nu wat slechter eet en soms zonder eten naar bed gaat. Het komt goed
7 maanden geleden
Reactie op boysmam
Is een fase! Die van mij at ook alles en zo in ene weigerde hij z’n brood e ...
wat een fijne woorden!!! Echt heel blij dat je dit herkent haha.
Vanavond inderdaad niet gegeten maar wel hapjes van mijn roti (ik had apart na haar eten gegeten), maar waren ook echt maar een paar hapjes. Uiteindelijk niks meer gegeten en met melk naar bed zoals altijd (gewone melk).
Enige wat ze goed heeft gegeten was haar broodje appelstroop vanochtend (daar vraagt ze echt iedere ochtend om tegenwoordig), en in de middag Griekse yoghurt met wat muesli en zaden. Zelfs haar favo snack tomaatjes was het 2 stukjes en klaar.
Maar zoals je zegt: ze laten zich niet verhongeren!
Mag ook niet klagen met een grote meid van 90cm en 14 kg haha.
Ik ga nu dan ook bewust niet meer nog een boterham in de avond aanbieden. En mee laten koken weer!
Dankjewel🥰
7 maanden geleden
Reactie op coco1109
wat een fijne woorden!!! Echt heel blij dat je dit herkent haha.
Vanavond ...
Fijn dat het je iets gerust stelt. Gewoon blijven aanbieden en dan maar wat vaker de dingen herhalen die ze wel eet. Zolang ze ‘s nachts niet wakker wordt van de honger en ze goed groeit loopt het wel los. Mijn zoontje is vorige week 5 avonden zonder avondeten of paar kleine hapjes naar bed gegaan. Geeft ‘s nachts geen kik, dus hij is gewoon verzadigd. (Op het kdv eet hij wel heel veel dus daar zal het ook in zitten).
Het zijn net mensen 😉