4 Reacties
één jaar geleden
Ik heb bij mijn beide kids gemerkt dat de overgang van 2 naar 1 dutje best een moeilijke is. Meestal wanneer ze overdag het ritme goed oppakken en van 12-14/15 gaan slapen worden de nachten ook weer beter. Als ze tot 14 slaapt kun je haar ook gerust al om 18.00 naar bed brengen als ze dat nodig heeft. Normale bedtijden voor deze leeftijd liggen tussen 18-20. Bij mijn kids resulteert vroeg naar bed rond 18 meestal in de beste en langste nachten. Hou er rekening mee dat de overgang naar 1 slaapje overdag gewoon een aantal weken problemen kan oplever met 1 korte dut als gevolg. Is super normaal en komt echt vanzelf goed! (Ervaring bij beide kindjes😉)
één jaar geleden
Hier was het slechter slapen ook een teken van overgang van 2 naar 1 slaapje. Geloof wel dat het ook nog van andere dingen kan komen zoals tanden doorkomen etc en dat je echt zeker moet weten dat ze er aan toe zijn.
Hier verliep de overgang ook wat rommelig, maar slaapt ze nu vaak van 12 tot 14:30 of van 12:30 tot 15:00.
Soms heeft ze rond 10:00 nog een powertuk van 10 a 15 min nodig en die bieden wij aan in de auto of tijdens een rondje wandelen.
één jaar geleden
Ja ik herken het ook wel. Ze sliep eerder ook 2x per dag, thuis lukt dit absoluut niet meer. Dan is het maar 1 slaapje van misschien een uurtje, ook al slaapt ze van 10 tot 11 uur, ik krijg haar 's middags niet meer naar bed ook al is ze doodop.
Bij de gastouder slaapt ze vaak nog wel 2x. Ze heeft het wel nodig eigenlijk, want ze is zo energiek.
s' Avonds is ze dan vaak ook doodop waardoor ze echt ligt te krijsen voordat ze in slaap valt. Ze wordt vaak ook ineens krijsend wakker de nachten en ze is ook heel vroeg wakker ineens, rond half 6/6 uur, terwijl ze dan nog doodop is ondat ze de nacht weinig heeft geslapen.
Ik geef haar dan vaak wat melk en dan laat ik haar toch nog even liggen, dit gaat wel met gekrijs maar uiteindelijk valt ze wel in slaap en dan slaapt ze vaak nog een uurtje.
Ik vind het lastig. Ze wil maar 1x slapen, maar ik zie dat ze het niet volhoud en daardoor 's avonds doodop is.