15 Reacties
één jaar geleden
Toevallig vandaag met onze kinderarts contact gehad hierover. Gezien onze oudste zoon eetproblemen heeft. Zij gaf aan het vooral niet te dwingen, kijk wat wel werkt. En banaan of boterham is net zo goed eten als warm eten niet lukt. Als smiddags groente wel lukt geef het dan smiddags en met het avond eten en boterham of banaan o.i.d. het komt wel weer. Maar haar grootste advies was echt, ga er geen strijd van maken.
één jaar geleden
Wij proberen haar zoveel mogelijk zelf te laten eten. Wordt een grote zooi maar dan eet ze tenminste iets. Want als wij het eten willen geven is het ook alleen maar huilen en wil ze niks eten. En ik merk bij onze dochter dat ze niet echt om een fles vraagt maar als ik er rond 3 uur ofzo geen fles in doe dan is ze met etenstijd echt niet meer te genieten want dan heeft ze gewoon teveel honger. En als ze teveel honger heeft wil ze ook niet eten want dan wil ze eigenlijk alleen melk. Dus wellicht een idee om te proberen halverwege de middag een klein flesje te geven? Als het niet werkt doe je het niet (meer)
één jaar geleden
Herkenbaar! Wat hier (vaak) helpt is afleiden. Wij geven haar iets kleins van speelgoed als ze in haar stoel zit(bijv toettoet auto) waar ze dan op gefocust is en kunnen haar dan hapjes eten geven zonder dat het weggeslagen wordt. Werkt niet altijd, maar moet zeggen dat het meestal wel veel scheelt!
één jaar geleden
Hier hielp het om een klein potje te geven na de middagdut en dan met ons mee te laten eten in de avond en dan zelf eten. Werkt perfect, alles is wel een bende...
één jaar geleden
Reactie op vbhchjvfghvhvc
Hier hielp het om een klein potje te geven na de middagdut en dan met ons m ...
Dit doen wij nu precies zo! ‘s Middags zo’n potje groente, zodat die maar vast binnen zijn. In de avond kan ze dan lekker aanklooien en eet ze soms heel veel en vaak heel weinig 😅 we geven dan nog wel een fles voor het slapengaan (50/50 opvolg en gewone melk).
één jaar geleden
Ja wij geven ochtend 150cc en voor het slapen 150cc ook 50/50 opvolg en gewone melk dat werkt goed. Alleen de potjes fruit/groente/ maaaltijd eet hij al een lange tijd niet meer. Hij wil niets meer te maken hebben met vloeibare eten 🤣. Hij wil alles zelf doen. En eet ook wel graag met d handen ook al is het een smeer boel.
Ik denk dat dit echt de fase is waar we in zitten. Ik hoop wel snel dat dit weer normaal wordt