13 Reacties

3 jaar geleden
Ik zou zeggen kijk vooral naar de combinatie met jullie achternaam.
Wij heten Roosen met de achternaam, dus ik ga mijn dochter geen bloemennaam geven ook al vind ik dat super leuk. Zo hebben we nog een naam, onwijs leuke naam maar past gewoon niet bij onze achternaam...
En vind je het dan nog steeds leuk, dan vooral doen! Ik lees wel vaker namen hier die ik persoonlijk niet zou kiezen, zolang jullie er maar blij mee zijn 🤗

3 jaar geleden
Ik ben ook niet zo enthousiast maar volg jullie gevoel ❤️
Toen ik mijn namen koos, ze krijgt er 3 + achternaam, heb ik echt gekeken of ze er als volwassene ook nog blij mee is.
Dat heb ik ook met Saartje, Fleur, Lente… allemaal schattig bij kleine meisjes maar dan ben je 50 en kom je solliciteren en heet je Saartje..

3 jaar geleden
Gewoon lekker doen!
Hoe vaak ga je de volledige naam hardop noemen, zo goed als nooit. Tuurlijk, het moet geen faamnaam/schaamnaam worden, maar als jullie de namen beide hartstikke leuk vinden en het past ook gewoon goed bij de achternaam dan is er toch niets op tegen?
(Ja, ik ben bevooroordeeld omdat onze kleine man ook een dierennaam als naam krijgt 😄)

3 jaar geleden
Als ik het goed begrijp, is dit een eerste en tweede naam plus een achternaam die verder niet begint met dezelfde letter of dezelfde achternaam is? Want dan zou ik het zeker doen, ik vind het leuk en kindjes zullen er niet gauw mee worden gepest, je communiceert je tweede naam niet echt op school of sport of,o toch!