Hi allemaal,
Ik zit met een dilemma. Ik zou graag een stilte retraite (soort mini vakantie) van 5 dagen gaan doen in m'n eentje. Het is een retraite waar het de bedoeling is om geen contact te hebben met anderen, en dus ook niet met het thuisfront (tenzij er iets aan de hand is, dan kan het natuurlijk altijd).
Het enige wat mij tegen houd is dat ik bang ben dat het schadelijk is voor mijn dochtertje. Die zal dan 16 maanden zijn. Ze is tot nu toe gewend dat ze mij elke dag ziet. Ze is nog te jong om te kunnen begrijpen dat ik 5 dagen later er weer ben. Wanneer ik er niet ben dan is zij gewoon thuis bij papa, dus voor haar veranderd er niet veel, alleen dat ik er dus niet ben.
Ik ben heel erg gericht op een goede stevige hechting. En ben dus bang dat deze 5 dagen 'schadelijk' kunnen zijn voor de hechting. Zal er een deuk in het vertrouwen in mama kunnen ontstaan voor haar?
Aan de andere kant denk ik weer, misschien overdrijf ik enorm en kan dit gewoon?
Graag hoor ik wat jullie vinden, zouden jullie dit doen? Waarom wel of niet? En stel je zou het nu nog niet doen, wat vind je dan wel een geschikte leeftijd waarop het wel kan?
Groetjes