8 Reacties
één jaar geleden
In de arm bijten herken ik niet maar achterover gooien wel. Dit doet mijn zoontje ook (10 maanden), schijnt normaal te zijn. Zoontje van een vriendin van mij deed dit ook rond deze leeftijd, is nu 1 jaar en doet het nog. Inderdaad protestactie. Ze gaan niet alleen verbaal maar ook lichamelijk veel meer duidelijk willen/kunnen maken als ze iets wel of niet willen. Mijn zoontje begint nu ook heel hard te schreeuwen of te krijsen als het hem niet zint 😅
één jaar geleden
Achterover gooien gebeurt hier ook. Eerste keer heeft hij me goed verrast daarmee. Viel met zijn hoofd op de rand van de kast, kon hem niet op tijd vangen toen. Nu ben ik erop bedacht 😅. Protest hier als zijn bord leeg is. Kwaad dat hij vaak is 😅
één jaar geleden
Ik zou dat achteruitgooien negeren, geen reactie naar haar toe. Dan stopt het vanzelf wel. Ze wil nl. een reactie.
Bij het woordje neen wordt onze kleine ook hysterisch en daar reageer ik niet op. Na enkele keren neutraal te blijven is ze er dan maar mee gestopt.
Wat dat bijten betreft, best wel moeilijk. Bijactie onderbreken en verder ook neutraal blijven?
één jaar geleden
Achterover gooien ook. Als ze iets niet wilt en ik pak haar op. Dan gooit ze zich bammm achterover. Wat bijten betreft. Ze vind het leuk om in mijn teen of voet te bijten. Paar keer duidelijk gemaakt dat dat pijn doet met die scherpe tanden can haar. Nu doet ze het al minder , laatste tijd zelfs helemaal niet meer.
één jaar geleden
Reactie op Isabella0111
Achterover gooien ook. Als ze iets niet wilt en ik pak haar op. Dan gooit z ...
Ja en hoe duidelijk gemaakt. Ik kijk dan boos en zeg heel hard auw en nee dat mag niet. Herhalen elke keer
één jaar geleden
Het bijten in niet bijtbare dingen (zoals ledematen enzo.) zou je kunnen afleren door nee te zeggen en ze iets te geven waar het wel in mag (bijtring, bijtspeeltje etc.). Het kan goed zijn dat ze last hebben van hun tandjes en dan gaan ze 'onbewust' op dingen bijten. Daar zag ik laatst een filmpje over van een moeder met zoontje van 1,5 jaar. Iedere keer als hij ergens in beet (vooral bij de moeder in haar arm etc.) gaf ze duidelijk aan dat dit niet de bedoeling is en gaf ze een speeltje waar het wel in mocht. Om hem te leren dit aan te geven (als ze woordjes gaan zeggen) zei ze iedere keer bij het geven van een bijtspeeltje 'bite' (zijn Engels). En het kindje zegt nu uit zichzelf 'bite' en de moeder geeft dan zo'n speeltje, zonder dat hij eerst in iets gebeten heeft wat niet mag. 😊
één jaar geleden
Ze beginnen rond deze leeftijd hun emoties uit te vergroten, om duidelijk te maken hoe ze zich voelen en wat ze willen. Ik zeg maar gewoon dingen als 'ik zie dat je heel boos bent en dat mag, maar niet bijten want dat doet pijn'. Geen idee of het werkt whaha