11 Reacties

2 jaar geleden

Ik heb zelf een allergie voor kippenei, toen in klein was was dit een stuk erger en dit is veel beter geworden met ouder worden. Ik kan nu bewerkt voedsel eten met ei is, maar wel in beperkte maten. Ik eet heel veel vegan producten , er is zoveel op de markt tegenwoordig ( van spreads, tot brood, tot koekjes en snoepjes) dat je eigenlijk perfect zonder kan ! Het is mss wat zoeken in begin, maar je kindje zal zeker niets tekort komen 😘❤️

2 jaar geleden

Mijn broertje heeft dit gehad toen hij klein was. Hij is er overheen gegroeid. Mijn oudste had hetzelfde met koemelk. Wat voor vragen heb je erover? Op veganwiki.nl kun je allemaal producten vinden zonder ei 🤩

2 jaar geleden

Reactie op STNE

Ik heb zelf een allergie voor kippenei, toen in klein was was dit een stuk ...
Bedankt voor je reactie. Fijn om te lezen dat er genoeg producten zijn zonder ei. 😊

2 jaar geleden

Reactie op An_2021

Mijn broertje heeft dit gehad toen hij klein was. Hij is er overheen gegroe ...
Bedankt, ik zal daar even kijken. De grootste vraag is of hij het daadwerkelijk heeft en hoe zijn voeding er dan uit gaat zien. Hij heeft ook last van kleine eczeem plekjes en ik denk dat dat ook door ei komt maar dan verwerkt in producten zoals een Nijntje koek. Heeft hij 3x gehad en daarna dus gekke eczeem plekjes. Bij gewoon ei gebakken of gekookt spuugt hij echt alles met hoge snelheid eruit na 2 uur. Ook snottert en hoest hij veel. Maar dat kan natuurlijk ook gewoon een verkoudheid zijn. Maar je gaat nu aan alles denken en verbanden leggen. De arts heeft trouwens iet gebeld vandaag dus dat ga ik morgen gelijk achteraan.

2 jaar geleden

Mijn dochter lijkt hetzelfde te hebben, zij is nu ook 7,5 maanden. Vlekken over het hele lichaam, overgeven na zo'n 2 uur en ook snotterig. Ze heeft ook een gevoelige huid met soms plekjes, maar dit kan ik niet linken aan ei. Ik heb over 2 weken een afspraak met de jeugdarts op het consultatiebureau om te kijken of en wanneer we ei opnieuw kunnen introduceren, omdat kindjes er wel vaak overheen groeien. Dit doet de jeugdarts in overleg met een allergoloog.

2 jaar geleden

Reactie op Frummel22

Bedankt voor je reactie. Fijn om te lezen dat er genoeg producten zijn zond ...
En het wordt beter hoor, heel vaak zijn allergieën op erg jonge leeftijd allergieën waar kinderen uitgroeien ( buiten degene die een anafylactische schock veroorzaken)... Vroeger had ik echt medicatie nodig als ik iets fout had gegeten, nu is dit zo beperkt dat ik enkel lichte uitslag krijg in mijn gezicht .... Ik eet momenteel heel normaal hoor ^^ ik heb niet het gevoel dat ik iets mis ... kan gewoon gezellig samen tafelen met men man en dochter 😊 Ik duim dat je snel vind wat er scheelt 🙏

2 jaar geleden

Bij ons zit het in de familie (dan wel bij volwassenen). De vegan sectie in de supermarkt is dan een aanrader. Hopelijk valt het mee, succes.

2 jaar geleden

Hoi! Ik ben eigelijk “ blij “ dat ik nog iemand lees. Mijn dochter is wss ook allergisch en ik heb 20. Januari een afspraak bij de kinderarts jayla is van 14 mei. Allergoloog was te lange wacht lijst voor. Mag ook echt niks meer geven met ei. Jayla gaat ook onwijs overgeven en de laatste keer vlekken ook

2 jaar geleden

Gister om half 6 eindelijk gebeld. Nou wat een aanfluiting die arts. Vroeg mij wat ik van haar verwachten en ze kende dit niet. Zegt ze doodleuk geef het dan maar niet. Ja duhhh 🤨 ze gaf ook aan dat ik deze vraag beter bij consultatiebureau kon stellen ze had er geen ervaring mee. Kon me ook niet verder helpen. Vandaag maar consultatiebureau bellen voor advies. Misschien kunnen die wel wat zinnigs antwoorden.

2 jaar geleden

Wat voor arts is dit? Inderdaad een aanfluiting. Allergie voor kippenei is een vrij bekende allergie. Kinderen kunnen over een allergie heen groeien maar dat moet wel in de gaten gehouden worden.

2 jaar geleden

Gelukkig neemt consultatiebureau het wel serieus en we hebben over 2 weken een afspraak met de kinderarts. Tot die tijd geen ei geven en kijken hoe het gaat.