4 Reacties

één jaar geleden

Ik heb er idd ook over gelezen, heb de eerste 1,5 jaar gevoed en de tweede een jaar. Ik wilde zelf stoppen omdat ik niet lekker in mijn vel zat maar was ook bang dat de klachten zouden verergeren. Wanneer je voedt komt het stofje oxytocine vrij, daardoor voel je je zo fijn tijdens het voeden. Maar gelukkig ervaar ik nog niets negatiefs sinds ik gestopt ben zo'n 6 weken geleden. Weet je ook hoelang die klachten kunnen blijven? Anders is het misschien raadzaam om eens een hormoon therapeut om advies te vragen.

één jaar geleden

Ik heb een jaar lang fulltime gekolfd voor mijn tweeling. Behalve dat momentje samen, herken ik alles wat je zegt. Opnieuw haar uitval, lijkt wel 10 keer zo erg ook. Slechte huid, onregelmatige menstruatie die echt zo erg is dat ik de deur bijna niet uit durf, en zo ontzettend moe en chagrijnig. Gelukkig weer onbeperkt koffie dus dat scheelt iets 🥲 Ik wijt het inderdaad ook aan het stoppen met borstvoeden, en dat het ontzwangeren nu echt pas begint. Ik probeer mijn rust momenten te pakken als de jongens ook slapen. In de ochtend slaap ik dan nog even mee en in de middag pak ik even een momentje op de bank. Ik ben vaak alleen tot de jongens slapen, daarna laat ik mijn man alles doen haha. Op de dagen dat ik werk is het even overleven en huishouden doe ik op de momenten dat de jongens wakker zijn (even gauw afstoffen lukt vaak wel) en soms wat minder goed. Zolang het toilet maar schoon is zegmaar, keuken doet mijn man na het koken en stofzuigen doe ik beneden na elke maaltijd. Ik probeer wel uitjes te doen, ook al kost het me heel veel energie, maar je bent ook even er uit en dat levert weer een beetje energie op.

één jaar geleden

Je gaat nu pas ont hormonen.... Vreselijk echt, maar vooral de eerste periode is een crime, maar je hormonen moeten echt even zn plekje vinden... Ik ben 6 maanden bv gegeven en heb er veel 'last' van gehad 😬

één jaar geleden

Zo, dit lijkt wel alsof ik dit allemaal heb getypt! Zo herkenbaar allemaal, ook volledig (en ik denk misschien te abrupt) gestopt met 13 maanden, nu weer opnieuw haaruitval, veel minder energie dan tijdens de borstvoeding terwijl ik toen minder sliep, neerslachtig/somber op momenten, nog vergeetachtiger dan ooit. Merk dit met werk ook echt. Ook ben ik aangekomen en lijkt het meer te worden hoe gezond ik ook eet (tijdens de borstvoeding was ik slank). Ik heb soms ook spijt te zijn gestopt, ik zat echt goed in mijn vel en vond de momenten samen ook echt fijn (maar soms wel wat vaak). Zijn nu ruim een maand verder, hoop dat dit snel voorbijgaat!