10 Reacties
één jaar geleden
Hier exact hetzelfde😅 soms word het gewoon een boze peuter die heel goed door heeft hoe zij haar zin kan doordrammen. Ik houd ontzettend veel van mijn meisje maar jeetje zeg. Ik was ook altijd een pittige tante maar soms heb ik het idee dat ik met mijn tiener dochter aan het discussiëren ben😅🤣. De eigenwijze en bewust boze blikken die altijd op de juiste momenten verschijnen. Ik probeer de baas te blijven maar merk dat zij het heel goed weet te bespelen.
één jaar geleden
Ff een bericht vanuit het idee van omdenken. Ook hier is zeker een van mijn kinderen een gepassioneerd kind.
Vanuit onze maatschappij worden bepaalde karaktereigenschappen van kinderen zo opgehemeld, namelijk vrolijkheid, meegaandheid, rustig zijn of flexibel. Dit doen we voornamelijk omdat het voor volwassenen makkelijker is.
Tegelijkertijd zullen die karaktereigenschappen in volwassenen er niet voor zorgen dat er belangrijke veranderingen komen, leiderschap wordt getoond, bijzondere creaties komen etc. Oftewel: het hebben van een sterke wil en passie is ook een prachtige karaktereigenschap! En dit zal onze kinderen enorm veel goeds kunnen brengen in het verdere leven MITS we ze de boodschap meegeven dat we het omarmen en het er mag zijn.
Ik probeer dan ook niet te denken (maar zeker niet te praten) in termen van lastig, moeilijk oid. Elke emotie mag er zijn. Ik heb de taak als ouder om mijn kind te leren om die emoties te reguleren zodat ze functioneel zijn. Dat betekent het erkennen ervan ( je lijkt boos/verdrietig etc, je wilt graag ….., dat snap ik heel goed) en te laten zien hoe je daarmee omgaat (laten we even diep ademhalen, zullen we met …spelen).
Wellicht heb je hier wat aan 😄. En hoe dan ook: ik snap je!!
één jaar geleden
Reactie op etos
Ik denk dat een kind van 11 maanden helemaal niet “dondersgoed weet wat wel ...
Het is duidelijk dat ze wel weet van bepaalde dingen. Ze gaat namelijk mij aankijken en lachen bij iets waarbij ik meerdere keren heb gezegd dat dat pijn doet en niet heel aardig is (even een klein voorbeeldje). Natuurlijk is 11 maanden over het algemeen heel jong en ik zeg ook niet dat het met alles gebeurt. Maar wel met slaan bijvoorbeeld. Heel duidelijk te merken aan haar. Als ik namelijk zeg: nee we aaien, maar niet slaan (als ze het toet uit enthousiasme) en dan switcht ze ook meteen weer naar aaien.
En de frustratie merk ik ook idd. Alles is natuurlijk helemaal begrijpelijk voor zo’n mini mensje.
één jaar geleden
Reactie op else-24
Ff een bericht vanuit het idee van omdenken. Ook hier is zeker een van mijn ...
Helemaal mee eens! Zo probeer ik het ook te benaderen. En inderdaad een trigger voor mijzelf omdat ik graag had gekregen hoe ik haar frustratie/boosheid of iedere andere emotie benader. Thanks voor je mooie uitleg🙌🏼
één jaar geleden
Hier een klein ventje van 1. Van de week ruzie gehad in de action omdat hij het winkelwagentje niet mocht likken. Hij werd heeeeeel boos 🤣
Geprobeerd af te leiden met wat anders en met succes!
één jaar geleden
Reactie op SweetCherry
Hier een klein ventje van 1. Van de week ruzie gehad in de action omdat hij ...
Hier dus telkens ruzie omdat ik de winkelwagen niet mag duwen als ze er in zit🤣😅