10 Reacties

één jaar geleden

Ik vries alles in dus heb elke dag een gezonde Hollandse maaltijd. Ik doe niks met kruiden. Dat moet ik juist gaan proberen maar die recepten vind ik lastig in te vriezen. Ik varieer vis (kabeljauw of zalm) of gehakt of kip met aardappel of zoete aardappel, rijst of pasta en alle soorten groenten. Dat is het en meng ik met water water, olie en/of melk . Lekker Hollands :)

één jaar geleden

En spinazie, gekookt eitje en aardappel is zijn lievelings!

één jaar geleden

Ik geef veel inspiratie op mijn instagram account @deveganmoeder. Ook leuk voor als je niet perse plantaardig eet😉

één jaar geleden

Wij eten veel pasta’s. Lekker snel klaar en vooral erg lekker! Bijvoorbeeld: Pasta met kaassaus, spinazie en chorizo. Of pasta met ui, knoflook, tomaten, tomatenpuree en crème fraiche. Of pasta carbonara (pancetta, ei, parmazaanse kaas en peper). Ik heb heel wat verschillende pastagerechten die ik zou in elkaar flans en echt heerlijk zijn 😋. En ons zoontje smult er gelukkig ook enorm van 😊.

één jaar geleden

Mijn dochtertje eet vrijwel alles, hier wat inspiratie wat snel klaar is : - vissticks met gebakken aardappeltjes en gekookte bloemkool - noodles met oosterse groente en roerbakei. Je kunt dan gelijk een portie uit de pan halen voor de kleine en dan voor jullie kruiden? Misschien kan een beetje ketjap etc wel gewoon - een pastatje - tomaat met courgette en orzo evt met kip bakken (lekker met wat zoete paprika kruiden) tzaziki Zwz gaan alle AVG gerechten er wel goed in en die zijn ook redelijk snel klaar altijd!

één jaar geleden

Wij maken vaak spaghettisaus, maar dan wel alles door de blender. We pakken dan de groenten die we op dat moment hebben liggen (handig met restjes) en dan met tomatensaus, knoflook, uitje, etc. Zelf vind ik het erg lekker als er een beetje kokosmelk doorheen zit. Mijn man heeft er zelfs weleens spruitjes doorheen gegooid, haha. Doordat je geen stukjes ziet, lusten al onze kinderen het. Én als je extra veel maakt, is het makkelijk in te vriezen 😀

één jaar geleden

Het boek Op! heeft hele leuke gerechten en ook lekker voor volwassen. Ook met vega alternatieven. Bijvoorbeeld rijst, kokosmelk, bloemkool en ananas. Simpel en erg lekker!

één jaar geleden

Dankjewel voor al jullie tips! Ik ga dit weekend eens wat uitproberen :)

één jaar geleden

Reactie op Dimala85

Het boek Op! heeft hele leuke gerechten en ook lekker voor volwassen. Ook m ...
Wat een goede tip, dat boek. Ga ik meteen bestellen hahaA

één jaar geleden

Stoofpotje wat ik vaak maak: Aardappel, sperziebonen (met of zonder gehakt) en dan tomatenpuree erbij, kruiden naar wens en kokend water en laten koken. Aardappel, doperwten/wortel mix, (met of zonder gehakt) en dan tomatenpuree erbij, kruiden naar wens, kokend water en laten koken. Ik doe als ik het alleen voor mijn zoontje maak ook nog een beetje macaroni doorheen. Soms eten wij comfort food zoals salades of wraps en dan moet ik snel iets maken voor mijn zoontje. Dan is dit gezond genoeg voor hem. De groentes kan je ook nog afwisselen. Daarnaast werkt turkse bulgur in tomatenpuree met paprika (evt tomaten in blokjes) en kruiden naar wens ook goed. Alle soorten pasta gaan hier ook goed doorheen. Hele simpele als ik ziek ben en zsm eten moet maken is pasta koken en in een aparte pannetje tomatenpuree met een klein beetje water en die bij de uitgelekte pasta en het is klaar. Je zou nog als je iets meer tijd hebt gehaktballen(köfte) met rijst kunnen maken. Je kan de köfte van te voren maken en in de vriezer bewaren. Daarna is het nog een kwestie van bakken of in de oven. Verder kom ik even niet op meer. Succes!