10 Reacties

2 jaar geleden

Mijn verloskundige raadde het koperspiraal af, ivm met toename van menstruatie klachten en bloeden enzo. Ik heb daarom nu de Kyleena spiraal. Die zit tussen de Mirena en koperspiraal in! Heeft maar een klein beetje hormoon en word heel plaatselijk afgegeven, bevalt mij goed

2 jaar geleden

Reactie op Marieke2302

Mijn verloskundige raadde het koperspiraal af, ivm met toename van menstrua ...
Dit was ook wat m’n gynaecoloog zei dat kon gebeuren maar hij gaf aan dat dit vooral is als je al last hebt v menstruatieklachten zonder en met pil. Ik heb over het algemeen weinig klachten dus hij zei dat het dan zeker goed kon meevallen. Hormonen hebben een grote invloed op m’n libido en mentaal welbevinden waardoor ik het liefst geen hormonen meer wil.

2 jaar geleden

Ik heb de koperspiraal gehad en was er helemaal niet tevreden mee. Ik kreeg echt veel meer pijn tijdens m'n menstruatie en ook bijna een week van te voren al en langer daarna nog. Ook tussendoor heel vaak krampen en buikpijn. Ik had het bijna een jaar de kans gegeven maar de klachten verminderde niet. Ik heb hem er uit laten halen om deze reden. En de klachten waren direct weg, was een enorme opluchting. Het zal vast niet voor iedereen zo vervelend uit pakken, maar wat mij betreft een echte afrader. Ik ga binnenkort de daisy aanschaffen. Een temperatuur metertje die aangeeft of je wel of niet veilig seks moet hebben. Wel prijzig, maar het naar mijn mening helemaal waard.

2 jaar geleden

Ruim 10 jaar een koperspiraal gehad. Nav slechte ervaringen met hormonale anticonceptie was dit de enige oplossing. En wat ik hier al lees klopt echt. Heviger vloeien, pijn, krampen (thv baarmoedermond). Zo vaak pijn geleden dat ik 4gr. paracetamol slikte en als een zombie op het werk was. Nooit meer.

2 jaar geleden

Ik heb de koper spiraal. Ben er blij mee. Wilde geen hormonen ivm migraine. Alleen bloed ik wat heviger tijdens de menstruatie.

2 jaar geleden

Ik heb de koperspiraal in juli laten zetten. Ik geef nog borstvoeding en ik wilde geen hormonen meer. Ik heb nergens last van. De eerste 2 dagen bloed ik heviger, maar dat kan ook komen door de bevalling. Mocht het wel door het spiraal komen, ook prima 🤷🏼‍♀️ Heb alleen de eerste drie dagen na het plaatsen gebloed, dat vond ik minder, maar is wel normaal!

2 jaar geleden

In tegenstelling tot de rest, ervaar ik nu juist minder klachten met mijn koperspiraal! Ik had voor mijn zwangerschap tot ongeveer 2,5 jaar een kyleena. Ik heb constant bloed gehad en letterlijk constant bijna. Soms 25 dagen van de maand… enorme krampen, pijn, paracetamol/aleve mocht niet helpen. Op een gegeven moment in 2,5 jaar tijd is het van 25 dagen bloeden naar ongeveer 10-12 dagen bloeden gegaan in de maand. Mocht je je afvragen waarom ik niet iets anders heb geprobeerd: het plaatsen zelf was dramatisch dat ik een paniekaanval kreeg dus ik durfde het ook weer niet om eruit te laten halen. Na mijn zwangerschap heb ik gekozen voor een koperspiraal. Die heb ik laten plaatsen in augustus/september ergens. Sindsdien gaat het bloeden goed. Ongeveer 10 dagen, waarvan 5 enorm veel en de rest kleine druppels. Krampen/pijn is ook minder heftig.

2 jaar geleden

Misschien ook goed om te weten, ieder lichaam reageerd er anders op. Dus je kan op voorhand niet al weten hoe jou lichaam het gaat aanpakken. Ik ben nu uit ervaring er achter gekomen dat hormonen slecht voor mij zijn en juist geen hormoon beter doet in mijn lichaam.😊

2 jaar geleden

Ik heb na de bevalling een mirena spiraal laten plaatsen.. deze hebbik er drie weken geleden uit laten halen en vervangen voor een koper spiraal. De hormonen werd ik niet goed van, niet lekker in mijn vel, gehele maand haast vloeien, libido van niets, emotioneel wrak. Nu dus drie weken de Koperspiraal en ik begin mijzelf weer te worden!! Veel beter in mijn vel, weer gelukkig en m’n libido weer terug. Ik heb nog geen menstruatie gehad maar ik heb een heftigere menstruatie er wel voor over als ik mij de overige weken goed voel. Verloskundige zei tegen mij dat er maar één manier was om er achter te komen en dat is uit proberen, van het plaatsen heb ik beide keren vrijwel niets gemerkt. Scheelt een hele hoop als je al bent bevallen.

2 jaar geleden

Ik heb de koperspiraal 12 weken na mijn bevalling laten plaatsen, dochter is nu 10 maanden. Ik ben nog in twijfel of ik hem wel of niet wil houden. Eerste maanden zeer onregelmatig (nooit gehad in mijn leven). Ik heb wel het geluk, dat ik minder hevig vloei en buikkramp heb. Dit vind ik dus echt mega fijn. 1 keer tussendoor gehad dat ik al rond dag 40 zat, toen vloeide ik wel hevig. Maar inmiddels begint het wel weer regelmatig te worden! Helaas, wat het voor mij vervelend maakt... heel vaak (korte) buikkrampen tussendoor, vaak ook in combinatie met spotting. Maar ieder lichaam is anders. Ik geef mijn lichaam nog wat tijd om eraan te wennen.