Ik ben een thuisblijf moeder en mijn vriend werkt fulltime.
Wij komen nu goed rond en vandaar dat iwij hebben besloten dat ik pas ga werken als onze dochter naar school gaat zodat ze niet naar de opvang hoeft.
Nu hebben we laatst wel het advies gekregen om haar dan wel naar de peuterspeelzaal te brengen zodat ze wat kan wennen aan het naar school gaan en het om gaan met andere kindjes etc aangezien er in onze omgeving niemand is met kleine kindjes en ze dus geen ervaring daarmee heeft.
Nu heb ik eens lopen googlen naar de tarieven van peuterspeelzalen hier in de buurt (rotterdam alexander) maar ik vind er niks over.
Na wat dieper onderzoek te doen kwam ik op een website van een peuterspeelzaal in almere en daar las ik dat gezinnen die geen recht hebben op kinderopvangtoeslag (waar wij dus geen recht op hebben omdat ik dus thuis ben) dat die ipv de 9 euro per uur een vast bedrag betalen per maand (genaamd ouderbijdrage) afhankelijk van het inkomen in het gezin.
Ik vroeg mij af of iemand weet hoe dat zit met de peuterspeelzalen hier in rotterdam.
Is dit iets wat ze bij alle peuterspeelzalen hebben? Of is dit iets wat sommige hebben?
En hoeveel kost het voor jullie ongeveer per maand voor degene die in een gelijkwaardige situatie zitten?
Oo zal een screenshot bijvoegen van de website van die peuterspeelzaal uit almere.