24 Reacties
4 jaar geleden
Ik ben al tijdens de kraamweek overgestapt op 100% cotton maand verband van Kruidvat! De gewone inlegkruisjes bevatten plastic en zijn niet goed voor daar beneden, is me verteld!
100% katoen inlegkruisjes zou denk ik dan beter zijn!
4 jaar geleden
Ik mocht van de kraamverzorgster geen maatverband/inlegkruisjes met plastic ivm broeien.
Mij werd Kotex maandverband aangeraden!
Deze draag ik sindsdien!
Ik ben 6 mei bevallen :)
4 jaar geleden
Ik mocht van m'n kraamverzorgster wel na een paar dagen al over op maandverband. Maar moet er wel bij zeggen dat ik geen scheurtjes of hechtingen heb, misschien scheelt dat.
4 jaar geleden
Ik ben 19 mei bevallen en draag maandverband van kotex. Is een zwarte verpakking. Kraamzorg zei dat dit beter is ivm geen plastic en broeien. Nu ben ik flink uitgescheurd, geknipt en van binnen gescheurd dus veel hechtingen. Ik zou even overleggen met de vk
4 jaar geleden
Lekker dragen wat je fijn vindt. Als het van katoen is, is wel een aanrader...
4 jaar geleden
Heey! Ik ben ook 18 mei bevallen en sinds een week draag ik de minder dikke inlegverbanden. Die zaten bij mij ook in het kraampakket. Het zijn eigenlijk hele dikke inlegkruisjes. Sinds maandag draag ik maandverband van organisch katoen. Deze zijn een stuk dunner, maar nemen alles nog goed op. Ik bloed nog steeds, maar niet zoveel meer 😊
4 jaar geleden
Ik ben t hele kraampakket doorgegaan. Van die dikke luiers, naar die minder dikke naar die soort inlegkruisjes. Gewoon kijken wat je fijn vindt / wat er nodig is qua hoeveelheid bloeding
4 jaar geleden
Ik ben de 24e bevallen, heb het pakket op volgorde op gemaakt, en toen alles op was over gestapt op maandverband. Moet wel zeggen dat ik nauwelijks bloed verlies (wel van dat kraamvloed) en ik heb geen hechtingen ofzo gehad
4 jaar geleden
Ik ben 10 mei bevallen en ben overgegaan naar Etos Maandverband. Ideaal want het vangt nog best wat op als je meer gaat bewegen en plakt niet. Inmiddels heb ik sinds vandaag always dailies long plus.

4 jaar geleden
Ik zweer bij deze bij amper vloeien maar teveel vloeien voor niks. Wat langer dan normale inlegkruisjes en van katoen.

4 jaar geleden
Reactie op RuthvdBruggen
Ik zweer bij deze bij amper vloeien maar teveel vloeien voor niks. Wat lang ...

Waar heb je deze gekocht? Alle katoen inlegkruisjes die ik in huis heb zijn zo kort 😅
4 jaar geleden
Reactie op Marieke2302
Waar heb je deze gekocht? Alle katoen inlegkruisjes die ik in huis heb zijn ...
Kruidvat!
4 jaar geleden
Gewoon maandverband is mij ook afgeraden ivm plastic en broeien. Ook hier is kotex aangeraden. Deze gebruik ik nu ook. Al vind ik die nog steeds vrij dik, haha. Maar wel fijn in gebruik.
Die sanature klinkt goed. Ga ik eens naar kijken. Ik vloei bijna niet meer, maar inderdaad teveel voor niks.