7 Reacties

2 maanden geleden

Tips?

één maand geleden

Niet echt tips, had ik die maar voor je… wel herkenning niet bij mijn eigen zoontje maar bij mijn neefje. Die is 8 dagen jonger dan mijn eigen zoontje dus ook van mei 22. Mijn neefje is ook echt een heel vrolijk en lief mannetje maar sinds 3 weken is die heel “vervelend” ook op het kinderdagverblijf. Ze hebben mijn zusje ook apart geroepen want hij luistert nergens meer naar, duwt andere kindjes, trekt de spenen van de baby’s uit hun mond etc. Alles is een strijd geworden jas aantrekken, verschonen, schoenen aan doen. Kinderdagverblijf gaf de tip als die dingen doet die niet mogen om te zeggen: “ je mag niet X duwen maar je mag wel met de blokken spelen” bijvoorbeeld. Ik denk eigenlijk vooral dat het een hele nare en vervelende fase is…. Met mijn zoontje kan hij prima overweg tuurlijk hebben ze soms wel eens “ruzie” omdat ze alle 2 hetzelfde willen maar dat is niet erg. En voor mijn 2e zoontje nu 3 maanden is hij heel lief. Dus misschien ondertussen te weinig uitdaging ook op het kinderdagverblijf?

één maand geleden

Ik kan alleen uit eigen ervaring spreken: vind 21 maanden wel erg jong, volgens mij is dit normaal, ze hebben nog niet door dat ze anderen erg pijn mee doen (volgens ontwikkeld het inlevingsvermogen pas rond 3-4 jaar). Ons dochtertje slaat ons soms zomaar zonder aanleiding. Toen ik dit op de opvang vertelde en informeerde of ze dat ook bij kinderen deed had de juf aan dat bijna alle kinderen rond die leeftijd soms “fysiek” zijn en dat ze maar wat proberen. Vind die handschoen optie niet zo gek als het aanhoudt omdat het waarschijnlijk maar een fase is en je ze uit een onveilige situatie wil halen - zou er ook niet meer van maken. Het turnen : wij gaan naar zwemmen en afhankelijk van hoe goed ze heeft geslapen wil ze meedoen, maar soms trekt ze volledig haar eigen plan en doet ze niet mee met de liedjes of wil ze alleen rond de trap spelen. Gelukkig is er een juf die zegt dat het vooral leuk moet zijn; soms sta ik ook de halve les een eigen programma te draaien 🙈

één maand geleden

Ondertussen is het al veel beter. Hij kreeg zelfs een dikke pluim voor zijn voorbeeldig gedrag 🥰

één maand geleden

Het is een week beter geweest maar deze week was het weer erger. Heel veel andere kinderen in de crèche aangevallen… ik ben echt wat ten einde raad. Ik probeer consequent te zijn, op tijd slapen, uitleggen als iets niet mag… vorige week was hij ook heel aangenaam (thuis ook.) hij was ook blij als hij in de crèche was. Maar deze week was het weer anders. Dan moest ik hem een hele week al huilend afzetten… wat een lastige periode dit 😔 Andere ouders worden ook boos (logisch) omdat hun kind met krabben op het gezicht thuis komt. Zelfs 1 van de kinderen heeft nog steeds een rode streep op het gezicht (lidteken) van 1 maand geleden. Ik vind het zo naar 😔 en ben ten einde raad… dat deze periode maar snel voorbij is 🥺

één maand geleden

Reactie op Carocaro

Het is een week beter geweest maar deze week was het weer erger. Heel veel ...
2 weken beter* ipv 1week

één maand geleden

Reactie op Carocaro

Het is een week beter geweest maar deze week was het weer erger. Heel veel ...
☹️ dat is inderdaad wel heel k*t maar ik wil ook zeggen dat het niet aan jou/jullie ligt zo te lezen probeer je al alles wat je kan om het hem duidelijk te maken. Het is een fase moet je maar vaak voor jezelf blijven herhalen 😩 Ik was vorig weekend ook met mijn zusje en neefje ergens heen en zonder aanleiding duwt mijn neefje mijn zoontje. En hij sloeg ook een ander kindje in ze gezicht uit het niets. Mijn zusje spreekt hem er ook altijd op aan heeft ook al veel geprobeerd maar dat lijkt hem weinig te interesseren 😅