Mijn zoontje is nu 21 maand oud. Hij is een vrolijk mannetje. Hij heeft soms wel eens zijn driftbuien maar hij is echt een plezier.
In de crèche krabt hij kinderen wel in het gezicht. Soms zonder aanstoot. Ze staan bijvoorbeeld op een rijtje naar iets te kijken, dan kijkt hij opzij en krabt het kindje uit het niets in het gezicht. Dit is al enkele keren voorgevallen. De crèche riep me apart om te kijken wat er kan gebeuren. Ze spraken zelfs van handschoentjes… ook hebben ze zijn nageltjes heel kort geknipt. (Ik knip deze regelmatig ook)
In het weekend ga ik met hem ook naar “knuffelturnen”. Daar heeft hij het moeilijk om zich aan te passen. Hij wil niet meedoen en huilt/jammer de hele tijd. Aan de zijkant van de zaal wil hij wel af en toe wat “turnen”. Maar enkel de dingen die hij wil doen.
Ik maak me dus zorgen over zijn sociaal gedrag. We proberen ook extra consequent te zijn. Neen is neen, eten wanneer het moet…
Ik sta zelf in het onderwijs en er gaan allerlei alarmbellen af. Wanneer ik hierover praat, word ik niet helemaal serieus genomen.
Ik heb enorm veel schrik dat hij hierdoor weinig vriendjes zal hebben…
Met de kinderen van mijn zus speelt hij wel graag (jongste is 10j)
Enig idee wat dit zou kunnen zijn? Is het een fase? Nog iemand die dit herkent?
Groetjes
Een bezorgde moeder