24 Reacties

3 jaar geleden

Ik weet niet of het hetzelfde geluid is, maar onze dochter maakt ook echt enge geluiden. Klinkt soms net als een kapotte v-snaar van een auto 🤔 ook tijdens de fles en Inderdaad alsof ze stikt. Mijn zus (is geen dokter, maar heeft zelf ook een kleintje) zegt dat het kraakbeen in de keel is en dat het "normaal" is. (Maar raar dat je dokter dit niet verteld) fijn dat hij even "gecheckt" is en blijkbaar is er niks ernstig.

3 jaar geleden

Onze dame (ook 2,5 week) maakt ook na de voeding als ze in slaap valt van die gorgelende/ stikkende geluiden.. schrik iedere keer weer omdat ze ook best we wat terug geeft na de borstvoeding (ze drinkt ook best wel gulzig en veel). Maar er komt dan vaak niets uit terwijl zender geluiden maakt.. we zijn er nu maar een beetje aan gewend geraakt. Vooralsnog doet ze het meer s nachts dan overdag
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Hoi! Mijn zoontje deed soms ook echt stikkende geluiden maken. Nu 1 maand oud en merk er niks meer van. Volg je gevoel!

3 jaar geleden

Wanneer maakt ie dit geluid? Mijn zoontje doet dit alleen tijdens de fles, ademt dan heeeel erg moeilijk.. maar heeft een tekort tongriempje en lipbandje.. we zijn nu onderweg naar de tongriemkliniek in Groningen om het te laten laseren zo spannend 😭

3 jaar geleden

Heel herkenbaar! Ons zoontje van 3 weken maakt vanaf dag 1 ook zulke luide geluiden. Een soort kreunen, gorchelen en piepen door elkaar. De VK en kraamverzorgster zei destijds dat dit vaker voorkomt bij dysmatuur (kleine, lichte) baby's. Dat was mijn zoontje sowieso, weet niet of jouw kindje dit ook was? Ze zeiden ook dat dit geen kwaad kan en vanzelf weer overgaat. Ik ben er inmiddels aan gewend en kan er meestal wel doorheen slapen;)

3 jaar geleden

Reactie op Tineke4

Heel herkenbaar! Ons zoontje van 3 weken maakt vanaf dag 1 ook zulke luide ...
Onze zoon is ook dysmatuur geboren. Ik vind het maar eng wil zo graag de video met je delen of je het zelfde ervaart...

3 jaar geleden

Mijn dochter van 3 weken doet dit ook... ook bij de huisarts geweest.. en schijnt tracheomalacie te zijn.. Google maar is.. (Ook op YouTube zijn er filmpjes van te zien.. kan je het geluid vergelijken) is het strottenhoofd wat iets naar binnen klapt.. ze schijnen er zelf niet veel last van te hebben maar echt een naar geluid is het wel!! Wij hebben het advies gekregen om haar in de maxicosi/wipstoel te laten slapen maar na een paar nachten werd ze zo gefrustreerd dat ze vast lag dat ze alleen maar afkeurend lag te kreunen... wij hadden haar ledikantje aan het voeteneind van ons bed staan.. nu sinds 2 nachten aan mijn kant en ligt ze in een slaapzak te slapen.. dit gaat goed! Piepende geluid is een heel stuk minder... maar waar dat nou precies door komt weten we eigenlijk niet... we hebben ook wel een klein vermoeden dat ze het gewoon een beetje eng vond in een 'groot' bed en 'ver' weg van ons...

3 jaar geleden

Reactie op MamaSann

Mijn dochter van 3 weken doet dit ook... ook bij de huisarts geweest.. en s ...
Wat zielig. Wat bij mij kleintje helpt omdat plat liggen hij moet slikken en gorgelen vaak. Heb ik zijn matras wat schuin bij zijn hoofd slaapt ook met slaapzak. Vannacht zelf ingebakerd omdat hij heel onrustig was door krampjes. Hij is nu 3,5 week en heeft 5 u tussen de voeding gelaten vannacht

3 jaar geleden

Reactie op Rissie87

Wat zielig. Wat bij mij kleintje helpt omdat plat liggen hij moet slikken e ...
Vandaag komt hier een zijligkussen binnen.. als ze op d'r zij ligt heeft ze idd ook minder moeite met ademhalen.. als dit het nu ook uiteindelijk niet is ga ik ook het hoofdeinde iets omhoog doen.. omdat we haar eerst onder een laken en deken legden hebben we dat nog niet eerder gedaan.. Hoeveel cc voeding geef je? En geef je fles of borst? Ik geef fles 100cc om de 3 uur.. snachts gaat dit goed.. komt ze zelf vaak al na 2,5 uur.. overdag als ze wat drukker is na de fles lijkt t wel weer veel te zijn... dan geeft ze wat terug of zelfs een beetje spugen.. na 3 uur heeft ze echt honger en is t krijsen... wij zijn nog een beetje zoekende.. zou het lekker vinden als ze ook wat langer door slaapt snachts maar meer cc geven met het risico dat ze veel teruggeeft is ook niet fijn .. (donderdag moet ik naar het consultatiebureau dus dan zal ik het daar ook bespreken)

3 jaar geleden

Reactie op MamaSann

Mijn dochter van 3 weken doet dit ook... ook bij de huisarts geweest.. en s ...
Dat is het geluid inderdaad tracheamalacie of laryngomalagie.. straks komt de verloskundige nog op bezoek zal het aan haar vragen en anders wil ik alsnog een afspraak maken bij de kinderkliniek..
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Heel herkenbaar! Hier een baby van 5 weken en heeft de (verborgen) reflux er waarschijnlijk mee te maken! Nu we het advies kregen hoofdeind omhoog te doen, lang rechtop houden en liggend,haar verticaal liggen voeden is het wel beter geworden! Heel naar geluid is het. Zowel tijdens voeden en verslikken als tijdens het weer terug in bedje leggen. Overdag stuk minder last van! Houden we haar wss langer recht op na voeden.

3 jaar geleden

Reactie op Paige

Wanneer maakt ie dit geluid? Mijn zoontje doet dit alleen tijdens de fles, ...
Wij hebben die laten knippen en hij heeft er geen last van gehad. Toi toi

3 jaar geleden

Reactie op miss J1987

Wij hebben die laten knippen en hij heeft er geen last van gehad. Toi toi
Meestal na de fles en savonds/snachts als hij plat in zn bed ligt (wel gekanteld) Overdag valt het allemaal wel mee.

3 jaar geleden

Reactie op MamaSann

Vandaag komt hier een zijligkussen binnen.. als ze op d'r zij ligt heeft ze ...
Ik geef flesvoeding. Hij krijgt 110 ml met 3 scheppen dit omdat hij ook moeite heeft Met poepen meer vocht. Ene keer alles Op soms 70. Ik bied vaak voor de nacht 120 aan 130 water. Ene keer leeg andere keer niet. Als hij langer tussen laat snachts bied ik ook 130 aan. Ik kijk beetje na hem. Waarschijnlijk ook verborgen reflux. Veel hik na de fles. Geeft ene keer Meer terug dan andere keer. Soms ook niks met terug geven. Tussen door boeren en recht op drinken. Hij slaapt op zijn zei. Dit mag niet maar slaapt hij goed. Ik kijk vooral naar hem. Ik probeer wel niet eerder dan 2,5 u te geven ivm terug geven van melk.

3 jaar geleden

Reactie op Rissie87

Ik geef flesvoeding. Hij krijgt 110 ml met 3 scheppen dit omdat hij ook mo ...
En heb vannacht in gebakkerd in verband erge krampjes na 20 Min gillend wakker. Dit deed hij een paar keer. Waardoor ik het even niet wist. Doen het ook alleen. Dit gaf hem rust en heeft super geslapen.

3 jaar geleden

Reactie op Rissie87

Ik geef flesvoeding. Hij krijgt 110 ml met 3 scheppen dit omdat hij ook mo ...
Thanks! Hier heb ik wat aan! Ik verdenk ook verborgen reflux bij d'r.. ook veel de hik.. en soms 2 uur na de voeding nog wat teruggeven...

3 jaar geleden

In het ziekenhuis noemen ze het kaakkelen. Mijn kleintje is als prematuur geboren en deed het extreem. Nu nog steeds een beetje

3 jaar geleden

Laat strottenhoofd checken! Bij een te verslapt heeft je kindje moeite met ademen en drinken, en kan schadelijk zijn. Bij huisarts doorverwijzing KNO arts vragen. Voor de zekerheid!!

3 jaar geleden

Weet je inmiddels meer?

3 jaar geleden

Ik had dit bij mijn 2e! Had het opgenomen en aan mijn huisarts en CB laten zien en horen, maar konden het niet plaatsen. Maar zeiden dat het geen kwaad kon. Nou ik sliep al amper en sinsdien al helemaal niet, omdat ik letterlijk met mijn hoofd boven op de co-sleeper hing om de kleine in de gaten te houden. Exact de geluiden die jullie omschrijven. Vond het doodeng. En opeens was het geluid weg en begon het snurken🤣 kon toen zelf weer ademen. Maar ik voel je angst gewoon. Herbeleef het opnieuw