27 Reacties

4 jaar geleden

Ja hoor dat kan zeker! Het slangetje van de ballon wordt aan je been geplakt. Daarna kan en mag je alles.

4 jaar geleden

Zolang er geen epidurale in je rug zit, kan dit volgens mij wel! Bij mij alleszins wel, maar heb het niet gedaan :)

4 jaar geleden

Hey, ik mocht gewoon in bad de weeën opvangen, als dat is wat je bedoelt? Maar ik ben uiteindelijk niet in bad bevallen

4 jaar geleden

Ja. Dat is mogelijk. Ik heb ook onder de douche gestaan. Voor ik de ruggenprik nam. Ik wou namelijk in bad bevallen. En dan raden ze eerst aan om onder de douche te kijken wat water doet. Ivm anders evt onnodige kosten voor het badbrvallings spul. Ik ben met beide kids nu ingeleid: je kan dus zeker gewoon onder de douche :) Succes!!

4 jaar geleden

Ja ik heb mijn gehele inleiding onder de douch gestaan, kleine had schedelelektrode en ik aan het infuus.

4 jaar geleden

Zodra ik niet aan de ctg lag, kon ik in de douche. Na de epidural moest ik wel op bed blijven.

4 jaar geleden

Waar ik ben bevallen wel ! Ik heb tot 5 cm onder de douch gestaan !

4 jaar geleden

Bij mij kon het niet. Ivm continu aan ctg omdat de kleine in de gaten te houden Dit vond ik wel jammer. Schijnt veel verlichting te geven

4 jaar geleden

Ik ben ingeleid en kon gewoon in bad bevallen! Ziekenhuis heeft vaak CTG die ook onder water kan (bij ons in ieder geval wel). Uiteindelijk heb ik 5 uur met CTG in bad gezeten en dat was heerlijk! Helaas moest ik uiteindelijk toch in bed gaan liggen omdat ik alsnog een ruggenprik kreeg, maar dat had dus niets met het inleiden te maken!

4 jaar geleden

Ik ben bij de eerste ingeleid met een ballon. Ik mocht gewoon douchen en, ze deden toen nog geen badbevallingen in dat ziekenhuis, maar dat zouden ze gedaan hebben (ze waren bezig badbevallingen mogelijk te maken)...

4 jaar geleden

Reactie op Rissie87

Bij mij kon het niet. Ivm continu aan ctg omdat de kleine in de gaten te h ...
Was hier een speciale reden voor? De kleine in de gaten houden

4 jaar geleden

Reactie op Veno

Ik heb net Ctg ook gewoon onder de douch gestaan, is een draadloze Ctg

4 jaar geleden

Reactie op Veno

Werd met 38 weken ingeleid Ze vonden de kleine niet goed groeien en had hoge bloeddruk. Ik mocht niet douche omdat ik ook infuus in had en ctg: nou gingen de weeen bij mij heel snel 7:15 vliezen gebroken en om 12:20 al 10 cm onsluiting

4 jaar geleden

Reactie op Rissie87

Werd met 38 weken ingeleid Ze vonden de kleine niet goed groeien en had ho ...
Wat grappig. Ik ook infuus en Ctg plus schedelelektrode op een gegeven moment en mocht gewoon de gehele tijd tot 9 cm ontsluiting onder de douch. Dus verschild heel erg per ziekenhuis. Ook ingeleid vanwege hoge bloeddruk.

4 jaar geleden

Reactie op Lisa98-24

Wat grappig. Ik ook infuus en Ctg plus schedelelektrode op een gegeven mome ...
Zeker dat blijkt dat heel erg verschilt

4 jaar geleden

Bij mij kon het helaas ook niet maar dat kwam omdat ik derdelijns zorg kreeg, dus in een academisch ziekenhuis, dan zijn ze helaas een stuk strenger en zijn er veel dingen niet mogelijk (ook een hoop wel trouwens). Maar ze gaven eigenlijk de hele zwangerschap door aan dat het echt verschilde of het wel of niet kon afhankelijk van wie mijn bevalling ging begeleiden. Uiteindelijk niet onder de douche geweest dus helaas.

4 jaar geleden

Bij mij ook, met een schede elektrode die ze op m’n been hadden geplakt. Vond in sowieso wel fijn, want die ctg band zat telkens scheef als ik liep/bewoog.

4 jaar geleden

Ik ben bevallen in het WKZ in Utrecht en daar is het niet mogelijk als je ingeleid wordt. Goed checken wat je ziekenhuis voor protocollen heeft! Ik moest de hele tijd aan de ctg, met de banden om mijn buik (ik wilde geen schedelelektrode) en aan het infuus waardoor ik niet onder de douche mocht. Heb dit als heel vervelend ervaren omdat je bijna geen bewegingsvrijheid hebt of pijnstilling kan opzoeken van een warme douche terwijl je een mega prestatie te leveren hebt! Resultaat was een ruggenprik omdat ik de weeen niet aan kon..

4 jaar geleden

Ik ben ingeleid in Assen en had de hele tijd een infuus en ctg, en had er mee onder de douche en in bad gemogen. Het ging alleen best snel dus ben er niet meer aan toe gekomen.

4 jaar geleden

Ik ben ook ingeleid en heb gewoon met infuus en ctg een paar uur onder de douche gezeten (infuus en 1 van de ctgs hebben ze een handschoentje omgedaan zodat het waterdicht was) Ik moest van te voren wel eerst een half uur weeën opvangen om te kijken hoe de baby hier op reageerde omdat de ctg onder de douche af en toe verschuift en dit dan niet goed registreert.