34 Reacties

3 jaar geleden
Ik herken het wel, vind t ook niet echt lekker om steeds wat dikker te worden. Heb hiervoor al een zoontje gehad en was toen maar 9 kilo aangekomen wat er binnen 2 weken weer af was!! Deed er niks bijzonders voor, at juist weer lekker meer omdat die stomme maagzuur lekker weg was. M'n buik is helaas nooit meer de oude geworden, qua overtollig vel erna zegmaar, maarja het is wat het is. Nu ben ik met 30 weken al 9 kilo aangekomen , dus ben ook best wel bang voor hoeveel t nog gaat worden aangezien t de vorige x de laatste weken het hardst ging!! M'n armen, benen, billen, en in m'n gezicht zie je t ook.. Maar ergens denk ik ook, ik laat het los.. eet gewoon wat nodig is/waar ik zin in heb en na m'n bevalling zien we wel weer. Eerst dan maar eens herstellen!

3 jaar geleden
Hier ook sinds kort. Ik probeer me goed te beseffen dat er een mensje in me groeit en dat dat eigenlijk een heel groot wonder is. Ik ben trots op wat mijn lichaam voor me doet en dankbaar dat ons kleine mannetje zo'n goed huisje heeft! Ik denk dat het niet een kwestie is van 'hoe kom ik zo snel mogelijk weer in shape'. Ik denk dat het een kwestie van omarmen en accepteren is, weer in shape komen is een mooie bijkomst maar absoluut niet het belangrijkste! Het belangrijkste is dat je je goed gaat voelen in je eigen huid, ongeacht hoe die er uit ziet. Dit ging hier heel goed maar de hormonen nemen nu een beetje de overhand. Dus ik ga weer bezig daarmee zodat ik weer een goeie band met mijn lichaam krijg!

3 jaar geleden
Probeer het te accepteren en te omarmen. En, ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Prioriteit heeft nu en tot een week of 6-12 na de bevalling dat jij en de baby het goed gaat!!
Weet niet of je van plan bent om borstvoeding te geven, maar ze raden dieeten meteen na de bevalling sowieso af. Eerst lekker genieten en herstellen!
Zelf zit ik niet echt met het bijkomen qua kilo's, zou nu niet eens weten hoeveel er bij is... toch nog maar eens wegen!
Maar hoop ik vooral dat ik na de bevalling wel weer sneller mobiel ben. Na vorige bevalling door een retentieblaas immobiel geworden en zo gezegd weer moeten leren lopen. En ook nog vrij lang last gehad van het bekken waardoor het allemaal niet zo soepeltjes ging.
Hopelijk helpt het mee dat we het appartement zonder lift verruild hebben voor een huis en dat het nu mooier en warmer weer is (vorige keer in november bevallen) waardoor het ook meer uitnodigt tot bewegen 😉
Succes allemaal en onthoud: iedereen is mooi en je lichaam is nu maar mooi het huisje van je baby! ♡

3 jaar geleden
Reactie op Genrose
Hier inmiddels 18 kilo aangekomen en ik voel mij er vreselijk bij. Ik vermi ...
Wat naar dat het je zo raakt in een negatieve manier!
Probeer het te accepteren, het is wél voor een heel goed doel!
Denk er alleen wel aan dat je lichaam ook tijd (&voedingsstoffen) nodig heeft om te kunnen herstellen. Dieeten word meteen na de bevalling dan ook afgeraden!
Hopelijk kun je het een beetje een plekje geven! ♡

3 jaar geleden
Op het moment dat ik er achter kwam dat ik zwanger ben van een tweeling dacht ik, faaaaaack daar gaat mijn lijf. Pre zwangerschap, woog ik 68 kilo (ben 1,80) zwaar afgetraind en sportte 3/4 keer per week.
Ondanks dat ik heel erg naar voren draag verafschuw ik mijn lijf. Ik ben altijd al heel onzeker geweest hierover en dit maakt het niet beter. Ik voel me zo ontzettend lelijk en dik, dikke kop en alles. En iedereen om me heen kan wel zeggen, ach maar dat valt allemaal wel mee. Maar zo werkt dat niet helaas.
Zodra de baby’s eruit zijn en ik weer ben hersteld, ga ik in elk geval weer volle bak sporten om weer een beetje in shape te blijven. Diëten wacht ik vooralsnog nog even mee, gezien ik BV wil geven en ik niet wil dat ze iets te kort komen, maar ik kan niet wachten om weer te sporten en mijn oude lijf (deels) terug te krijgen.

3 jaar geleden
Ik had deze fase in begin ook, hier ook 14kg aangekomen van een tweeling. Ook slank gebouwd en sportief, afgetraind en nu in een medium met vollere benen en geen taile meer. Ik neem mezelf nog niets voor rondom "als ze er zijn" want dan leg ik mezelf druk op en eis ik dus dat dat nodig is om me weer goed te voelen. Maar misschien ben ik wel vet en vet moe. Die kans zit er dik in. Ik vind mezelf inmiddels wel weer mooi met het figuur dat ik nu heb. Kleding dragen dat accentueert waar je nog trots op bent helpt me daarbij. Soms eens opmaken maar ook gewoon delen en zeiken met m'n vriend en bevestigd worden is nodig. ik hou in m'n achterhoofd dat het meeste er na de bevalling ook weer afgaat, zeker als ik BV ga geven en dat ik nog alle tijd van de wereld heb om weer in shape te komen. Eerst maar eens moeder worden. Als daar wat van zichtbaar blijft is dat prima. Het mag gezien worden wat voor prestatie we hebben geleverd.

3 jaar geleden
Ter aanvulling hoe voorkom ik die spiraal? Aangeven hoe het in mijn hoofd werkt en welke momenten ik me sneller onzeker voel. Mijn vriend is oplettender geworden en spiegelt me vaker nu. Ik denk soms al dat een kledinglijn striae is en hij zegt tegenwoordig. We zien morgen wel.. Dat denk je wel vaker en dan is het een afdrukje van kleding. Of: dat voel je vaker als je moe bent, je voelt je nu futloos en niet jezelf. Als je je fitter voelt zul je anders naar jezelf kijken. En dat is ook zo. Die dingne spelen allemaal mee. Hij accepteert mijn gevoel maar het helpt mij wel om niet naar het negatieve 'te gaan.

3 jaar geleden
Reactie op Mama van Noé
Probeer het te accep ...
Inderdaad ook om borstvoeding te kunnen geven. 😊

3 jaar geleden
Hai,
Niet zo zeer dat ik me lelijk voel, maar wel ‘groot’.
Deed veel aan krachttraining en boxen. Dus best gespierd voor een vrouw, zegt m’n man dan altijd :p. Maar wel echt veel sporten. Trainde 4-6 keer per week.
In het begin van m’n zwangerschap viel het wel mee, maar vanaf 14 weken heb ik al problemen met mijn bekken.
Dus het fysieke deel werd al rap minder.
Sporten lukte niet meer.
Nu ben ik geen snaaier, ook niet tijdens de zwangerschap. Maar ik vind mezelf aardig ‘groot’.
Ik probeer nog meerdere keren per dag met de honden de lopen. Maar dat waren voorheen wandelingen van 45min bijv. Nu is dat al enige tijd, niet realistisch meer haha. En zo richting het einde ook niet.
Ik heb me erbij neergelegd. Ben dankbaar voor de kleine in m’n buik, maar kan ook niet wachten om weer te gaan sporten.
Hoe ik dat ga doen?
Geen idee.. de ene vriendin liep alweer stukken een week na de zwangerschap & de andere heeft 1,5 jaar niet kunnen sporten door de spoedkeizersnee die zij heeft gehad.
Ik laat t een beetje op me af komen. Zo kan ik mezelf niet teleurstellen als ik bijv niet direct hetgeen kan sporten wat ik in m’n hoofd heb of van te voren heb bedacht.
Zo kan t altijd meevallen :) wat tevens weer goede motivatie is! #PositieveMindset! 😎

3 jaar geleden
Reactie op Mama van Noé
Probeer het te accep ...
Het is het meer dan waard en ik ben mij daar ook zeker bewust van, maar er zijn toch echt dagen dat ik mezelf niet kan aanzien. Vooral nu ik verplicht bedrust heb vliegen de kilo’s eraan. Ik hoop ook dat ik de laatste maanden toch mijn lichaam kan accepteren en het kan omarmen. 🥰
Klopt helemaal! Op dieet gaan zal ik ook niet direct na de bevalling doen, pas na twee maandjes!

3 jaar geleden
Reactie op Genrose
Het is het meer dan waard en ik ben mij daar ook zeker bewust van, maar er ...
Misschien is de kunst dan gewoon om te accepteren dat je jezelf nu niet mooi vind. Er tegen vechten werkt in ieder geval niet. En het is idd irritant als mensen het deel geniet er maar van of het is het waard erbij halen want die 2 mogen naast elkaar staan. Het is denk ik vooral belangrijk om je mindset in de gaten te houden. Ik ben ook heel gevoelig voor uiterlijke veranderingen qua stemming en zelfbeeld maar dat heeft een link met vroeger. Overtuigingen die me in de weg zitten. Als ik daar naar durf te kijken en over durf te praten is het vaak al grotendeels weg/opgelost. Ik denk nu op dagen dat ik me wel minder voel: ja ik voel me nu niet mooi en dat is oké. Gelukkig heb ik meer te bieden dan mooi zijn. Dat haalt de zwaarte er vanaf. En vaak na een nachtje slapen ben ik er al weer minder mee bezig.

3 jaar geleden
I can totally relate. I have no plans to lose the weight yet, because I don't know how fast I will recover after delivery, but I have a few tips that helped me feel better in my skin now during pregnancy. I had a body peeling done, I went to a massage, I got a new haircut and I gifted myself a perfume that I wanted for a long time. Try to pamper yourself a bit, it helped me feel more put together and happy with the way I look, hope it helps you too! (sorry I really cannot write in Dutch 😅)

3 jaar geleden
Ik denk dat bijna iedereen zich hier wel in herkend. Ik ben niet perse veel aangekomen maar ja je voelt je wel kolossaal met zo'n buik. En af en toe zit die ook heerlijk in de weg. Ik denk dat je het even moet accepteren en probeer deze laatste weken te genieten. En na die tijd komt het echt wel weer goed. Ik nam m'n oudste met 6 weken mee naar de sportschool en een week na haar 1e verjaardag stond ik m'n eerste kickboks partij weer te vechten en was ik zelfs lichter dan voor m'n zwangerschap. Maar maak je daar alsjeblieft pas druk om als je kleine er is nu kan je er niks aan veranderen 😘🤗

3 jaar geleden
Herkenbaar… Ik ga bewust ook niet op de weegschaal staan. Heeft voor mij geen zin om te weten hoeveel erbij is gekomen en maakt alleen maar onzeker.

3 jaar geleden
Heel herkenbaar heb al geroepen zodra de kleine geboren is ga ik weer keihard aan sporten en dieet.. want aan dit lichaam kan ik niet wennen vind het echt onaantrekkelijk.. En natuurlijk we krijgen er wat moois voor terug maar ja..

3 jaar geleden
Werd vandaag nog ‘bolle’ genoemd op het werk…. Helpt ook niet echt mee dat sommige mensen maar alles denken te moeten zeggen. Probeer het maar weg te wuiven en achter de rug de middelvinger op te steken 😂

3 jaar geleden
Reactie op Genrose
Het is het meer dan waard en ik ben mij daar ook zeker bewust van, maar er ...
En ik snap zeker, dar weten dat het het meer dan waard is echt naast het feit mag staan dat je het zelf echt niet mooi vind. Die gevoelens mogen er zijn, samen of los van elkaar. Proberen te accepteren dat het nu even niet anders is en je wellicht op andere manieren dat positieve steuntje in de rug te geven! You can do it♡

3 jaar geleden
Fijn in ieder geval om te weten dat we niet alleen zijn in dit gevoel.. Geeft toch steun om de reacties te lezen. Erijkt een soort taboe op dit onderwerp te rusten maar ik vind dat dit ook uitgesproken mag worden. Hoop dat zodra wij de kleine wondertjes in onze handen hebben ons ook weer beter in ons vel zullen voelen ❤