14 Reacties

3 jaar geleden

Hi! Geen tip maar geruststelling! Mijn dochter van 4 maanden slaapt alleen op de arm in een max 45 min per keer. Dus ik haf dezelfde zorgen... Vanmorgen was ze wennen bij de opvang. Hier hebben ze dr geholpen met een beetje wiegen en knuffelen en ze heeft 1.5uur in bed geslapen!

3 jaar geleden

Ik volg even. Hier ook weinig slaap overdag. Sochtends beneden een power nap bij mij Max 30 minuten… ik moet haar daarvoor helpen in slaap te vallen ( bij de afzuigkap staan ) wiegen.. smiddags boven in bed schrikt ze steeds wakker… Vind het best zwaar worden!

3 jaar geleden

Ja hetzelfde hier! Ook zoontje die alleen voedend of wiegend in slaap valt. Doen ze op het kdv ook. Leggen m weg na de fles of wiegen m even op arn of in de wieg. Bond dat ook best spannend... Toch hoop ik dat het binnenkort toch een keer gast veranderen want is idd zwaar!

3 jaar geleden

Hebben jullie inbakeren al eens geprobeerd Met Elsa hebben we ook heel lang gewiegd in de wagen/op de arm en ging ze de eerste 3,5 maand vaak mee de hond uitlaten. Nu net het slechte en koude weer wil dat niet echt. Zijn er nu sinds een week achter dat ze graag ergens naar wil kijken. Dus op zoek naar een projector met leuke melodietjes

3 jaar geleden

Hier precies hetzelfde slapen.. kan alleen slapen savonds na haar flesje die ik haar geef waardoor ze in slaap valt en leg ik haar weg. Overdag alleen maar hazenslaapjes.. tenzij in mijn armen.. dan kan ze gerust dutjes van 2 uur doen.. toen in haar inbakerde was dat wel anders maar ze kan al een tijdje rollen dus dat durf ik niet meer.. ze is nu 4.5 maand en cb heeft al even geleden gezegd dat ik met haar moet oefenen zelf in slaap te vallen alleen lukt dit voor geen meter. Ze kan gerust heel lang naar het plafond staren zonder in slaap te vallen. What to do 😭

3 jaar geleden

Reactie op SarahvPeer

Hebben jullie inbakeren al eens geprobeerd Met Elsa hebben we ook heel lan ...
Inbakeren mag niet meer als ze kunnen omrollen. Hier ben ik het aan het afbouwen….

3 jaar geleden

Reactie op ks_baby

Hier precies hetzelfde slapen.. kan alleen slapen savonds na haar flesje di ...
Hier echt hetzelfde verhaal ja. Ik heb de puckababy mini dus doe nu oefenen met 1 arm los slapen zegmaar. De andere nog wat verder dicht de rits. Ook is ze dan savonds zo moe en valt ze ook in slaap tijdens de fles. Hier zelfs sochtends als ze beneden is helpen om te slapen en dan bij een hazenslaapje ook in m’n armen.

3 jaar geleden

Reactie op Jessyx

Inbakeren mag niet meer als ze kunnen omrollen. Hier ben ik het aan het afb ...
Klopt. Die van mij rolt nog niet 🙈 Mijn oudste Eefje hadden we ingebakerd. Elsa niet constant. Alleen bij erge onrust. Overdag sliep ze altijd op haar buik. Nu steeds meer op haar rug.

3 jaar geleden

Reactie op Jessyx

Hier echt hetzelfde verhaal ja. Ik heb de puckababy mini dus doe nu oefenen ...
Misschien een tip, maar het kost wel wat. Onze dochter had/heeft het inbakeren ook echt nodig want anders slaat ze zichzelf echt wakker. Maar wij hebben nu het nunki lakentje en een dikke slaapzak. Ze kan gewoon vrij bewegen, maar door de slaapzak met lange iets dikkere mouwen kan zij zich niet zo snel wakker slaan. Zijn in 1 keer overgestapt en tot nu toe gaat het echt heel goed. Nunki lakentje is ook fijn omdat ze zich toch wat begrenst voelt.

3 jaar geleden

Kindjes vinden vaak wel hun weg met slapen op het kdv. De medewerkers weten daar vaak wel raad mee gelukkig. Onze dochter had veel poespas nodig om goed te kunnen slapen en op het kdv deed ze het gewoon zonder. Je kunt op internet/ instagram gaan rond kijken naar fijne slaapmethodes en dan gewoon uitproberen 😅 het is eventjes zoeken vaak wat bij jullie past en dan moet het ook even doorgezet worden. 5's methode is fijn en kan helpen, gebruik van een nunki lakentje, in de draagdoek?.

3 jaar geleden

Reactie op Fiennes

Misschien een tip, maar het kost wel wat. Onze dochter had/heeft het inbake ...
Had ik dus ook gehoord. Lijkt me idd wel wat; alleen ze draait echt heel veel in haar slaap ligt dwars in bed op een duur. Met een laken kan ze natuurlijk stikken! Ik ben bang dat het niet echt werkt dan? Ook draait ze graag op haar zij! En als ze dat niet echt kan gaat ze dus ook huilen …

3 jaar geleden

Reactie op Jessyx

Had ik dus ook gehoord. Lijkt me idd wel wat; alleen ze draait echt heel ve ...
Op de site van fedde en kees staat dat ze er gewoon doorheen kunnen ademen, maar snap dat het spannend is. Qua draaien weet ik niet precies hoe dat werkt want onze kleine is nogal lui, maar dat doet jullie dochter nu ook al in het inbakerzak? Je kunt hem geloof ik ook huren of 2e hands proberen dan kun je voor een kleine prijs kijken of het werkt.

3 jaar geleden

Ik ben deze week begonnen met moe maar wakker in bed leggen.. De eerste dag 7 min gejammerd twee keer en de tweede dag 5 min gehuilt 2x.. Maar sinds maandag niet meer gewiegd.. Tot mijn verbazing valt hij WEL met speen en slaapknuffel/doekje binnen 10 min in slaap. Ga er enkel heen om t speentje terug te geven.. Je kan anders ook verzwaarde slaapknuffel gebruiken, je hebt ze dacht ik met een beetje zand erin..

3 jaar geleden

Ik ga ook beginnen! Het lukte ons tot een week geleden. We zitten nu in slaapregressie denk ik want elk slaapje is zowat een gevecht 😅 wakker wegleggen lukt bijna niet meer. Vandaag toevallig wel even maar vaak werkt het niet meer, hij maait ontzettend om zich heen. Zelfs een Nunki lakentje stopt hem niet. Maar dat gewieg is niet te doen zo. Wordt ook telkens wakker bij het wegleggen dus dat schiet ook niet op.