7 Reacties

één jaar geleden

Ik heb te weinig info aan de hand van je verhaal, maar gezien mijn eigen ervaring met mijn jongens dacht ik gelijk aan night terrors. Eigenlijk een zelfde soort vorm van slaap wandelen van volwassenen. Ze slapen zo diep dat het genre wat ze doen niet van echt te onderscheiden is. Misschien herken je hem erin als je het even googled. Belangrijk is dan dat je hem niet wakker maakt. Dat maakt het inslapen weer moeilijker

één jaar geleden

Waarom zou je de speen stoppen omdat het cb dat zegt? Je kindje is bijna 1,5 en gebruikt hem zoals ik lees enkel in bed, lekker laten doen als jullie er geen probleem mee hebben. Moet zeggen dat ik dit advies op deze leeftijd ook nog niet gehoord heb. Ons zoontje krijgt z’n speen ook alleen in bed en dat mag hij voorlopig zeker nog hier ☺️

één jaar geleden

Ik zou zelf afraden op dit moment te stoppen met de speen! Volgens mij kun je dat het beste pas vanaf 2,5 jaar doen (of juist veel eerder al). En wat je zegt jullie rust is ook wat waard! Moet zeggen dat wij ook nog wat melk geven voor het slapen gaan (90+3), soms drinkt hij het wel en soms niet. We poetsen daarna pas tanden dus volgens mij is het niet zo'n heel groot probleem zou ik zeggen!

één jaar geleden

Wij hebben de fles afgebouwd door de melk aan te bieden in een rietjes beker en hij ging vanzelf steeds minder opdrinken. Na 3 weken helemaal geen melk meer voor het slapen en geen problemen gehad 😃

één jaar geleden

Speentje zou ik lekker nog even houden. Inderdaad hoor ik veel vriendinnen bij 2,5 dit pas doen. Mijn zoontje heeft dit ook echt heeeeel heftig snachts 2/3 x per nacht. Eerst rende ik erheen uit schrik haha… nu denk ik nee blijven liggen en dan binnen 5/10 min is het voorbij en slaapt hij door. Ik denk dat het de slaapregressie is van 18 maanden. Flesje hou ik ook nog even zo. Puur omdat ik vind dat mijn zoontje echt weinig eet op een dag. En dan heeft die toch een vol maagje. En voldoende vocht.

één jaar geleden

Dit is voor ons heel herkenbaar. Onze dochter van 17 maanden wordt in de nacht ook minstens 1x krijsend wakker, vaak valt ze inderdaad zelf weer in slaap. Als wij naar haar toe gaan maken we het eigenlijk alleen nog maar erger, dan wordt ze helemaal overstuur. Wij schrikken ook iedere nacht weer

één jaar geleden

Dit lijken me veel veranderingen in een keer voor zo’n kleintje naast het krijgen van een broertje/zusje. Ik zou proberen eerst fles of speen wegdoen en niet tegelijk. Onze dochter krijgt trouwens ook nog steeds een flesje melk s’avonds wij geven gewone koemelk in een flesje op de bank en daarna gaan we boven tandenpoetsen. Zolang de speen alleen in bed wordt gebruikt kan het volgens mij in ieder geval tot 2 jaar geen kwaad.