11 Reacties

3 jaar geleden
Wanneer iemand allergisch is voor honden is diegene allergisch voor de huidschilfers van honden, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat een luchtreiniger hier tegen helpt helaas. Misschien een optie om de hond niet overal in huis te laten komen bijvoorbeeld alleen in de bijkeuken en keuken of iets dergelijks en daar dan heel vaak schoon te maken? 🤷

3 jaar geleden
Mijn zusje was ook allergisch voor honden. Maar mijn ouders wouden toen niet de hond weg doen (gelukkig want onze hond was mijn beste maatje toen🥰). Ze is er uiteindelijk gewoon overheen gegroeid gelukkig.
Ze heeft ook een kattenallergie maar we hadden geen katten in huis, die allergie heeft ze nog steeds.

3 jaar geleden
Reactie op Ber22
Ik weet niet hoe je woont en wat voor hond je hebt, maat misschien kun je i ...
We hebben een Old English Bulldogg.
De enige optie die we hebben is hem beneden laten in de hal, daar is de badkamer en de trap naar de eerste verdieping, daar is ons woonkamer en keuken en de verdieping daar boven zijn de slaapkamers.
Dit zal voor de hond heel eenzaam zijn om hele dagen alleen beneden te moeten zijn, hoe verdrietig het dan ook is voor ons als gezin dan gun ik hem een heel goed tehuis, ondanks dat het me echt zou breken😪.
Bedankt voor het mee denken

3 jaar geleden
Wanneer iemand allergisch is voor honden is diegene allergisch voor de huid ...
Helaas is dat geen optie (zie bovenste bericht huisindeling)
We hebben al een robot stofzuiger en daarnaast zijn we meerdere malen per dag gewoon nog aan het stofzuigen maar helaas helpt dat niet voldoende.

3 jaar geleden
Reactie op Hissinkje
Mijn zusje was ook allergisch voor honden. Maar mijn ouders wouden toen nie ...
Bedankt voor je berichtje!
Ik vind het een hele moeilijke beslissing die we moeten overwegen om het risico te nemen. Mocht ons zoontje er niet overheen groeien (geen idee hoelang dit duurt) moeten we hem alsnog weg doen..ik kan dat niet over mijn hart krijgen.
Me zoontje wordt ook binnekort aan zijn neus en keel amandel geholpen wat ook kan zijn dat het al zal verminderen.

3 jaar geleden
Ik ben zelf allergisch voor honden en katten, en heb zowel een hond als kat in huis. Dit maakt me echt minder allergisch, al moet ik ze niet aaien en vervolgens mijn handen bij mijn gezicht houden. We hebben geen stoffen meubels/gordijnen meer in huis waar haren makkelijk in kunnen blijven hangen. Dat scheelt ook een hoop. En, toch echt elke dag even die stofzuiger door het huis. Daarnaast komen onze dieren niet boven en dus niet in de buurt van mijn slaapkamer. Boven heb ik dan ook nooit last van allergieklachten.
Wat ik als laatste tip nog mee zou willen geven is: altijd handen wassen na het aanraken van de hond of iets waar de hond vaak komt (bijvoorbeeld zijn mand).
Wie weet kun je op deze manier toch een leefbare situatie creëren?

3 jaar geleden
Ik las dat mensen het meest allergisch zijn voor het speeksel van dieren, wat zich verspreid doordat ze zichzelf likken. En ik zag dat daar druppels voor zijn, misschien is dat iets?

3 jaar geleden
Mijn vriend is allergisch voor katten. Toen ik hem leerde kennen had ik 3 katten. Als hij bij mij was had hij zelfs een puffer nodig. Zo extreem last. Hij heeft hulp gezocht naar alternatieve geneeswijze. En is bij een dame terecht gekomen die zijn lichaam gereset heeft. Los van zijn allergie was er meer omhoog gekomen waarmee hij last had. Sinds hij behandeld is is hij 98% klacht vrij en is hij de grootste kattenvriend geworden. Daarnaast heb ik in de woonkamer een luchtreiniger van Philips staan. Hij geeft aan dat hij verschil merkt kwa huisstofmijt. De slaapkamer is verboden terrein voor mijn katten.

3 jaar geleden
Reactie op Leona Barth
Mijn vriend is allergisch voor katten. Toen ik hem leerde kennen had ik 3 k ...
Is dat toevallig deze? Die hebben we namelijk besteld omdat de longarts zei dat zuiveren van de lucht nooit verkeerd is.. en als het een beetje zal werken ook tegen de hond is dat natuurlijk een win win situatie.

3 jaar geleden
Reactie op Ladyx30
Is dat toevallig deze? Die hebben we namelijk besteld omdat de longarts zei ...

Nee ik heb deze staan.
philips ac3829/10