10 Reacties

2 maanden geleden

Hier exact hetzelfde! Maar dan bij mijzelf. Bij mij ligt de oorzaak (wat ze nu denken) echt bij... je gelooft het niet... stress.. ik heb na 1 jaar pas coloscopie/endoscopie etc gehad en daar kwam niks uit.. (en ik ben 27). Ik zou er wel echt op staan voor die onderzoeken. Ik heb binnenkort weer een afspraak met internist (second opinion) maar ze verwachten dat ook daar niks uit gaat komen. Ben inmiddels in nog geen jaar tijd ook al +-20 kilo verloren. Ijzer was idd ook heeel laag.. ze hebben mij geen infuus gegeven maar zeiden, ga maar tabletten slikken.. zonder enige verdere instructies. Ben volgens de verpakking (moest ze zelf halen bij kruidvat oid) ijzer gaan slikken, anderhalve maand later werd ik helemaal niet goed en had ik een ijzervergiftiging.. dus kijk ook echt uit met wat je man slikt en bij krijgt etc.. ik zou gewoon iedere dag bellen en zeggen, 'ik stop niet met bellen voor hij verder onderzoek krijgt' (dit heeft mij uiteindelijk ook geholpen). Beterschap en heel veel succes 🍀 hopen op goed nieuws!

2 maanden geleden

Reactie op embeetjex

Hier exact hetzelfde! Maar dan bij mijzelf. Bij mij ligt de oorzaak (wat ze ...
Ik hoop dat het bij jou snel ook duidelijk word❤️ wat vervelend! Die onzekerheid ook...... was jou hb ook zo erg laag?

2 maanden geleden

Reactie op tessie1123873

Ik hoop dat het bij jou snel ook duidelijk word❤️ wat vervelend! Die onzeke ...
Nee die was dan wel weer 'goed'. Voor mijn leeftijd wel aan de lage kant zeiden ze maar binnen de grens

2 maanden geleden

Wat naar zeg! Ik begrijp dat je bezorgd bent. Misschien een second opinion overwegen als ze moeilijk doen? Ik ken t zelf niet, maar mijn oma had wel extreem lage hbwaardes en die bleek spataderen in haar slokdarm te hebben, waardoor ze continu bloed verloor. Maar goed zij was bijna negentig, lijkt me niet vergelijkbaar

2 maanden geleden

Reactie op Limonietje

Wat naar zeg! Ik begrijp dat je bezorgd bent. Misschien een second opinion ...
Wat ik vooral raar vind is dat ze eerst 5 maanden afwacht tot de volgende afspraak en nu ineens het over darmk heeft om uit te sluiten. Dan gaan mijn haren recht overeind staan zoiets doe je dan toch gelijk?🥺 het maakt me super nerveus! Er stond in zijn dossier bloedarmoede door chronisch bloedverlies maag en slokdarm en vandaag loopt ze te vertellen dat dat eigenlijk niet kan. En wij maar 5 maanden denken dat dat het gewoon was.....

2 maanden geleden

Testen op coeliakie..

2 maanden geleden

Reactie op Mayla

Testen op coeliakie..
Ze hebben ze bloedwaardes volgens mij kan je dat alleen via daar zien of niet?

2 maanden geleden

Reactie op tessie1123873

Ze hebben ze bloedwaardes volgens mij kan je dat alleen via daar zien of ni ...
Klopt, daar kan je het wel op zien. Heb je er specifiek ook naar gevraagd? Heb een vriend met precies zelfde klachten en die had coeliakie maar iedereen is anders

2 maanden geleden

Reactie op Mayla

Klopt, daar kan je het wel op zien. Heb je er specifiek ook naar gevraagd? ...
Mijn zus had inderdaad ook ijzertekort en daarbij bleek ook coeliakie de oorzaak. Wel vastgesteld met een darmonderzoek, weet even niet of ze het in het bloed niet konden vinden of dat aanvullend onderzoek nodig was voor de diagnose. De gluten hadden in elk geval de darmwand aangetast waardoor voedingsstoffen niet goed meer konden worden opgenomen.

2 maanden geleden

Reactie op Lupin

Mijn zus had inderdaad ook ijzertekort en daarbij bleek ook coeliakie de oo ...
Ze kunnen het zien via het bloed. Bij een internist hebben ze dat vastgesteld.