20 Reacties

2 jaar geleden
Ik heb hetzelfde apparaat en ik loop tegen hetzelfde probleem aan!
In augustus heb ik de kolf aangeschaft en ik was er heel tevreden over. Naarmate de tijd verstreek merk ik ook dat de zuigkracht afneemt door ik vermoed ook de gele membranen.
Ik hoor ook een gek geluid. Ik dacht eigenlijk dat het misschien kwam doordat ik iedere kolfbeurt alles om spoel en er daardoor misschien ergens nog water zou zitten.
Waar heb je de kolf gekocht? Want je hebt als het goed is recht op garantie!

2 jaar geleden
Hier hetzelfde probleem met de freestyle. Ik ben nu opzoek naar nieuwe connector maar die zijn op het moment zeerslecht leverbaar en overal uitverkocht.

2 jaar geleden
Reactie op Yaartje
Contact gehad met bol en ik kan hem ter reparatie opsturen dat is dus helem ...
Geen genoegen mee nemen hoor! Je hebt echt recht op garantie, maakt niet uit via welke webshop je het apparaat besteld hebt.
Ik heb de mijne ook via Bol.com besteld en mij werd verteld dat ik twee jaar garantie heb.
Bovendien moeten zij ook snappen dat reparatie aanbieden nou niet echt veel zin heeft aangezien je de kolf nodig hebt..

2 jaar geleden
Reactie op Yaartje
Contact gehad met bol en ik kan hem ter reparatie opsturen dat is dus helem ...
De membranen zijn inderdaad nergens los te vinden. Ik heb ook ongeveer met 6 maanden ook nieuwe connectors gekocht. Toen zag ik ook pas hoe de membranen verkleurd waren 😱. Bij mij werd het daardoor wel beter het kolven. Plus de membranen goed drogen en alles goed afsluiten ,(slangen er goed in, flesjes strak dicht.).

2 jaar geleden
Reactie op marrr04
Op de medela site kan je ze volgens mij wel kopen? Had ze daar dacht ik voo ...
Ik heb ze niet kunnen vinden. Heb je een linkje?
Ik bedacht me dat ik ze niet met 6 maanden heb vervangen maar met 4 of 5 al. Maar als je ze elke 2 maanden moet vervangen pff! En ook zonde om elke keer de connectors erbij te moeten kopen.

2 jaar geleden
Dit klinkt zo bekend :(
Ik heb er destijds inderdaad nieuwe connectors voor moeten kopen (bij de babydump geslaagd).
Niet veel later begaf m'n accu het. Kon ik niet meer kolven zonder aan een snoer te zitten.
Heb de kolf toen ter reparatie naar Bol.com gestuurd. Die sturen het naar de fabriek. Na een week of 3 kreeg ik de mededeling dat de fabriek niet meer gereageerd had, dus ik heb het hele aankoopbedrag terug gekregen.
Ik heb in de 3 tussenliggende weken en kolf geleend van iemand. Je kan echt geen dag zonder (ik doe fulltime kolven, zat toen behoorlijk in de stress).

2 jaar geleden
Reactie op Yaartje
Ik zie dat deze er ook op past, iemand ervaring mee ???

Dit is voor de oude versie van de freestyle en swing maxi, niet de flex. Je huidige slangetjes passen hier niet op.

2 jaar geleden
Reactie op Yaartje
Ik zie ook dat de connectoren overal zijn uitverkocht..😕
https://www.amazon.nl/Medela-Flex-Connector-Personal-borstkap/dp/B07PPHV4MS/ref=asc_df_B07PPHV4MS/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=430611394697&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=3442850943643638059&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1010751&hvtargid=pla-909341846392&psc=1
Wel langere levertijd. Er is inderdaad veel uitverkocht maar ik vind meerdere als ik 'medela connector' invoer op google. Wel even kijken naar een betrouwbare website natuurlijk 😊. Anders misschien even Prénatal o.i.d. binnenlopen. Ik heb ze daar toen gekocht.

2 jaar geleden
Reactie op Yaartje
Wat vervelend.. wel netjes dat je uiteindelijk het hele bedrag terug gekreg ...
Na ongeveer 5 maanden. Maar dus wel in gedachten houdend dat ik hem behoorlijk vaak gebruik.
Aan de andere kant... Zo goedkoop was hij nou ook weer niet. Ik had er wat meer kwaliteit van verwacht.