Hoi mama's
Ik ben benieuwd of er meer mama's zijn die ambitieus zijn en 4 dagen per week willen gaan werken of al werken?
Ik heb een zoontje van net 3 jaar en 1 zoontje van net 1 jaar. Ik heb mijn eigen bedrijf en werk 3 dagen. Ik merk de laatste tijd steeds meer dat ik behoefte heb om 1 extra dag te werken en de kinderen dus dan 4 dagen naar KDV zouden gaan. Of dat ik ene week 3 dagen werken en andere week 4. Dit geeft mij als ondernemer maar ook als persoon wat meer vrijheid. Ik merk dat het met 2 kleine kids thuis een enorme fabriek is, zo goed als geen tijd voor mezelf om te sporten/me-time omdat ik meestal in de avonden (als de kids op bed liggen) dan nog werk en daardoor weinig andere tijd over blijft. Het moederschap slokt mij vind ik enorm op en ben niet trots op dat gevoel. Maar ik ervaar het zo wel en voel me redelijk schuldig dat ik dit gevoel heb. Ik ben namelijk onwijs dankbaar voor mijn kids en het ik heb een zelf opgelegde gedachte dat ik het niet goed doe als ik 4 dagen zou gaan werken. Mijn partner werkt overigens 5 dagen. Parttime is bij hem niet mogelijk.
Ik hoop dat ik met meer mama's hierover kan praten.
Groetjes Dewi