8 Reacties
3 maanden geleden
Misschien wat rigoureus maar de fles cold turkey volledig weg doen uit huis? En dan alleen een (eventueel zelf gekozen) beker nog aanbieden bij alle vormen van vocht?
Onze kinderen drinken alleen water, of water met schijfjes citrien, plakjes komkommer, munt blaadjes, etc.. Hun calcium behoefte e.d. krijgen ze uit voeding.
3 maanden geleden
Hier in belgie krijgen ze lang melk. Maar vanaf 12m uit een beker maar mijn zoon wil enkel melk uit flesje. Krijgt yoghurtjes ook voor de calcium binnen te hebben
3 maanden geleden
Ik heb geen ervaring met het aanbieden van andere soorten melk. Ik geef volledig borstvoeding. Bij onze oudste 1,5 jaar gedaan. Bij onze middelste 2,5 jaar. Nu bij onze jongste net 3 weken onderweg. Koe/geiten/schapen melk vinden mijn kinderen niet lekker, vandaar dat het bij ons ook niet aangeboden wordt. Echt fles drinkers, met afgekolfde melk, waren de eerste twee ook niet. Wij zaten al vrij vlot op een silicone bekertje, die ze zelf hadden uitgekozen. Nu drinken de oudste twee nog altijd het liefste uit hun eigen gekozen mok. Inmiddels van keramiek.