Onze dochter is nu bijna 11 maanden en sinds ze 9,5 maand is gaat ze een dag in de week naar de kinderdagverblijf tot die tijd was ze eigenlijk altijd bij mij. Ze zit op de top van de verlatingsangst en de eenkennigheid en ze krijst dus de hele boel bij elkaar als ik haar breng. Gedurende de dag heeft ze het heel moeilijk. Ze heeft wel momenten dat ze rustig is maar daarna moet ze toch steeds weer huilen. Ik vind het steeds moeilijker om haar te brengen. Vanaf deze week mag ze 2 dagen in de week erheen dus ik hoop dat ze dan sneller went maar het gaat ontzettend tegen mijn gevoel in. De juffen zijn heel lief voor haar en het is om de hoek dus voor ons wel ideaal. Andere optie zou zijn een gastouder maar ik denk dat ze dat ook niet echt leuk gaat vinden want ze zit nu in een fase dat ze niet echt nieuwe mensen wil leren kennen. Ik ben niet op zoek naar alternatieven voor de kinderdagverblijf maar meer naar herkenning. Moeders die het ook lastig vinden? Of bij wie het eerst ook heel lastig was en die willen vertellen hoe lang het duurde voor het beter werd? Eventueel tips om haar sneller te laten wennen? Vind het zo lastig om te weten dat ze het zo moeilijk heeft! Help! 😩