13 Reacties

één jaar geleden

Je zou het gerecht eerst kunnen maken zonder al te veel sterke smaakmakers, er wat voor haar uit halen, daarna voor jezelf zie smaakmakers toevoegen. Dan hoef je toch niet radicaal alles te veranderen. Voor je dochter kun je dan geleidelijk alles toevoegen zodat ze gaat wennen aan de smaken

één jaar geleden

Reactie op NvSdB91

Je zou het gerecht eerst kunnen maken zonder al te veel sterke smaakmakers, ...
Dit! en anders potje geven en paar hapjes van jullie laten proeven zodat ze langzaam wel aan de smaken went

één jaar geleden

Ik denk dat ik jullie kindje elke keer zou laten proeven wat jullie eten, mee laten eten zoveel ze wil. En als je t idee hebt dat ze t niet lust/ de smaak te heftig vindt. Dan nog iets anders aanbieden. En zo langzaam aan jullie eten te laten wennen. Uiteindelijk lijkt het me t fijnste als ze gewoon mee kan eten, dus zou haar daar langzaam aan laten wennen. Succes!

één jaar geleden

Ik zou laten wennen aan sterke smaken. Mijn zoon is niet anders gewend, at tijdens de zwangerschap ook gewoon pittig. Het is overigens een fabel dat baby’s/dreumessen geen sterke kruiden mogen eten. Gewoon elke keer hapjes geven van jullie eten. Op een gegeven moment gewoon geen potje meer aanbieden. Misschien de eerste keren iets minder wat er binnen komt, maar dit went vanzelf.

één jaar geleden

Reactie op NvSdB91

Je zou het gerecht eerst kunnen maken zonder al te veel sterke smaakmakers, ...
Precies dit, vooral geen potjes.

één jaar geleden

Ik laat ze hier ook gewoon met de pot mee eten. Met hele pittige gerechten wil ik er nog weleens een zuivelproduct door doen (kokosmelk, crème fraische etc etc) zodat de smaak wat milder is. Extreem pittig wacht ik sowieso nog even mee. Ik maak ook een paar “eenvoudige “ gerechten per week die niet heftig zijn qua smaak voor de balans. Hier geen gebruik van toegevoegd zout of potjes/pakjes etc.

één jaar geleden

Pittig eten geef ik nog niet, maar gekruid laat ik wel proeven. Hij eet daarnaast nog zijn eigen groenten (nog steeds gepureerd). Probeer hem wel aan smaken te laten wennen.

één jaar geleden

Wij gebruiken allerlei kruiden (en dingen als gember, knoflook etc) en dat krijgt onze jongste allemaal ook. Alleen met sambal doe ik voorzichtig. Meestal klein beetje door het eten en dan den potje op tafel voor de liefhebber.

één jaar geleden

Ik zou ook laten wennen. In Azië eten kinderen dit toch ook?

één jaar geleden

Op het cb zeiden ze tegen mij, en dat vond ik wel een hele mooie; laten wennen aan eten wat jij/ jullie ook eten. Zo raakt ze gewend aan jullie manier en stijl van eten en hoef je dus geen twee maaltijden te koken. Later zal ze je vast vragen naar de ingrediënten van je gerechten, want moeders maakt het het best!

één jaar geleden

Onze dochter eet meestal mee als we minder ‘heftig’ eten, maar als we ‘te’ smaakvol eten moet ze er nog niet veel van hebben. Dan bied ik het wel aan, maar dan wil ze niet. Als we dan een potje geven gaat ie op. We hebben altijd potjes op voorraad voor als het nodig is. Ik vind de tip om dan toch hapjes aan te bieden van ons eten wel een goeie. Rustig laten wennen aan sterkere smaken.

één jaar geleden

Hierbij ons het zelfde als wij iets eten met kruiden geven wij hem een potje en laten hem van ons nog een hapje proeven om te wennen. Of wij eten bijvoorbeeld ovenschotel en als we daar groente in doen hou het voor hem apart en doe er een aardappeltje bij met een beetje jus dat er toch een smaak aan zit..

één jaar geleden

Wij doen het ook zo. Als we gewoon AVG eten of spaghetti dan eet hij met ons mee. Maar als we wat meer gekruid eten een potje. Ik las hieronder net wel de tip om hapjes te laten proeven. Dat is een goed idee! ☺️