13 Reacties

één jaar geleden

Hier is t nu ook sinds twee weken korter smiddags. Hij is van 24 mei. Zijn dutjes zijn nu van 10.00 tot 11.30, van 14.00 tot 15.00 en van 17.30 tot 18.30 daarna zijn nacht van 19.30 tot 8.00. zijn twee kortere middagdutjes waren hiervoor een lange van 13.30 tot 16.45 en toen sliep die dus daarna pas weer zijn nachtslaap en had dus maar twee dutjes overdag. Ik vind dit dus eigenlijk wel fijner kan ik even rustig koken om half 6 😅 Lang verhaal kort: ik herken t dus wel en denk dus dat t misschien wel normaal is

één jaar geleden

Hier slaapt ze overdag nooit langer dan 40 minuten (helaas)

één jaar geleden

Nog een keer later op de middag naar bed? Hier ook een slechte slaper, telkens als ik denk dat t beter wordt laat hij wel even zien van niet. Meestal maar 3 kwartier, in de middag hebben we geluk als t anderhalf is. Zal wel weer een fase zijn 😅

één jaar geleden

Misschien sochtends wat korter laten slapen, hier bijna 7 maanden. Wordt rond 7:30/08:00 wakker .Slaapt sochtends 20/30min vaak in de wagen, smiddags 2,5 /3 uur en eind van de dag soms nog 20min . En dan om 18:30/19:00 weer naar bed

één jaar geleden

Hier precies het zelfde! Ook 6-6,5 maand

één jaar geleden

Reactie op rianne123456

Hier slaapt ze overdag nooit langer dan 40 minuten (helaas)
Hier ook. We hebben overdag dan ook 3 a 4 slaapjes van 30 a 40 minuten

één jaar geleden

Reactie op rianne123456

Hier slaapt ze overdag nooit langer dan 40 minuten (helaas)
Hier ook niet. Maar heb ook zoiets van ze zou wel maar zoveel nodig hebben

één jaar geleden

Mijn dochter sliep 2x 1.5 uur en 1x45min (deze werd ook vaak overgeslagen of ze sliep pas om 17uur) Ineens werd het tweede slaapje ingekort. De oplossing was het 1e dutje max 45/60minuten en de wakkertijden iets verlengen. Heb een week dit schema aangehouden (schema van slaaptipsvoorbabys.nl) nu zijn ook de nachten een stuk beter, en ze is een stuk vrolijker. 6.30/7.00 wakker 9.15-10.00 slapen 12.30-14.00 slapen 16.15-17.00 slapen 19.00 de nacht in Dit is wel ongeveer. Als ze echt moe is gaat ze natuurlijk naar bed ongeacht hoe laat het is 😁

één jaar geleden

Reactie op Goudsbloem6

Hier ook. We hebben overdag dan ook 3 a 4 slaapjes van 30 a 40 minuten
Ja hier ook 3 slaapjes (met moeite) dat 4e slaapje lukt me dus nooit want dan is ze of helemaal overstuur en blijft ze op tot ze naar bed gaat om 6/7 uur of ze gaat echt al belachelijk vroeg in haar nachtslaapje.

één jaar geleden

Reactie op sasx

Hier ook niet. Maar heb ook zoiets van ze zou wel maar zoveel nodig hebben
Dat zou natuurlijk kunnen maar ik heb hier wel het idee dat ze moe is dus dat is niet fijn voor haar

één jaar geleden

Wij hebben hier ook al een tijdje “last” van en onze zoon is 6,5 maand ook. Overal gezocht wat het kon zijn. Sprongetje heeft hij niet, hij krijgt wel een tandje, maar ik heb niet het idee dat dat het is. Wat ik wel las, en me nu aan vasthou, is de 6 maanden slaapregressie. Omdat ze nu volop aan het ontwikkelen zijn naar kruipen/staan toe, kunnen baby’s van deze leeftijd anders gaan slapen. Onze zoon slaapt hele korte middagdutjes, vaak maar 30-45 min. Niet heel fijn, want hij sliep ook vaak 2 uur. Wat wij doen is het proberen in slaap krijgen als hij wakker word dmv wiegen enz. Maar dat werkt alleen als hij nog slaperig is. Als hij klaarwakker is, leggen we ons er vrij snel bij neer en halen hem uit bed. Hij toont dan wel sneller moeheid verschijnselen, maar vaak slaapt hij dan vaker op een dag. Zijn slaapritme is nu een beetje 10:00-11:00, 13:00-14:00/15:00 en dan soms nog om 16:30/17:00 even heel kort. Door dat 3e slaapje kan ik hem vaak wakker houden tot bijna 19:00. Dus mijn tip zou zijn; ga er in mee en kijk goed wat hij nodig heeft. Probeer een extra slaapje ergens in te bouwen als dat lukt. Hopelijk zijn ze snel weer back to normal ❤️

één jaar geleden

Reactie op Eline.x

Wij hebben hier ook al een tijdje “last” van en onze zoon is 6,5 maand ook. ...
Thans! Dit heb ik precies ja…:)

één jaar geleden

Reactie op rianne123456

Dat zou natuurlijk kunnen maar ik heb hier wel het idee dat ze moe is dus d ...
Bij mij slaapt ze vaak ook 11 uur in de nacht, dus maak mij daarom minder druk om haar slaapjes overdag.