8 Reacties

7 maanden geleden

Ik lees graag mee. Hier hetzelfde verhaal.

7 maanden geleden

bij ons helpt vroeger naar bed

6 maanden geleden

Mijn huidige jongste (in mei ook 3) heeft hier ook hinder van. Eerder of later naar bed werkte bij ons averechts. Voor ons werkt het om er 10-15min bij te zitten. Dan slaapt hij. Verder leven de kinderen hier scherm-vrij en houden we onze gebruikelijke avondritueel/routine aan.

6 maanden geleden

Slaapt ze overdag nog? Anders die er eens proberen af te halen/in te korten

6 maanden geleden

Reactie op Paulien1730

Slaapt ze overdag nog? Anders die er eens proberen af te halen/in te korten ...
Soms wel soms niet maar er hebben het allemaal geprobeerd en niks werkt. Vandaag weer niet geslapen en tegen 19:30 naar boven en nu was alles goed miss door veel buiten warme weer en water

6 maanden geleden

Rond de 3 is de laatste onofficiele slaapregressie. Zo klinkt het absoluut. Onze meid is 14 mei 3 geworden en bij ons begint nu weer de rust terug te keren. Hebben niks veranderd in slaapjes, ritme etc, alleen wat meer liefde gegeven rondom bedtijd, iets langer erbij gebleven, deur op een kiertje, liedje zing etc. Het gaat over!!

6 maanden geleden

Bij mijn dochter gaat het ook al een poos erg moeizaam vanaf het moment dat mijn man of ik de kamer uit wil lopen. Twintig keer om nog een kus vragen, de lamp is niet goed, de gordijnen niet, ze wil nog spelen, etc. (en bij nee zeuren/huilen). Ze verzint altijd wel weer wat. Inmiddels blijft de deur op een kier (of “heeel ver” open) en zeg ik bv dat ik beneden nog wat ga opruimen en daarna terugkom om een kusje te geven (wat niet eens hoeft want ze slaapt gauw als ik eenmaal de kamer uit ben). Dit helpt wel maar het hele proces totdat ze me laat gaan duurt nog steeds eindeloos, denk dat het inderdaad vooral helpt om geduldig te blijven (lukt mij zeker niet altijd) en wat extra aandacht te geven of te vragen naar wat ze dan nodig heeft

6 maanden geleden

Hier er ook eentje die absoluut niet naar bed wilt (ook eind mei) en er de laatste tijd drama van maakt. Gelukkig komt hij nog niet uit bed, maar continu ons blijven roepen ed. Wij zijn heel consequent in dat we niet terug komen. Hij mag 1x cameramuziekje aan (muziek van de babyfoon) en dan mag hij zijn trekmuziek zelf aan doen als hij nog langer muziek wilt. We zeggen ook laatste keer dat we nu praten, papa en mama gaan ook slapen. Dan blijft hij een tijdje in zichzelf mokken naar uiteindelijk valt hij wel in slaap. Hoe vermoeider hij is hoe erger het gedrag dus meestal werkt iets eerder naar bed brengen. Ik hoor van vele dat het nu weet even lastig is met slapen, sommige ook omdat ze tussen wel en geen middagdutje inzitten (bij ons zeker niet het geval, die heeft hij echt nodig). Het is een fase het is een fase (zoiets? 😂)