4 Reacties
3 jaar geleden
Jeetje wat heftig en vervelend dat je wond nog niet dicht is!
Wijken de wondranden niet teveel van elkaar dat de wond niet zelfstandig kan dichtgroeien? En heb je normaal ook dat wondjes of schaafjes slecht genezen?
Ik heb op aanraden van de klinische verloskundige uit het ziekenhuis aryana druppels gebruikt.
Deze op gaasjes gedruppeld en op de wond gelegd 2 a 3x per dag en ook veel luchten.
En ik moet zeggen dat ik geen last heb gehad van mijn knip en het litteken is ook vrij soepel nu.
Mogelijk is het een oplossing voor jou?
3 jaar geleden
Hier ook een heftige bevalling gehad met een knip. Na vijf dagen waren ook alle hechtingen opgelost en had ik ook een hele nare wond (en super pijnlijk). Ik heb ook de aryana druppels gebruikt en dat was zo fijn. Verkoelend en helend. Naar mijn idee hebben deze druppels ervoor gezorgd dat mijn wond na vier weken dicht is gegaan. Wat een vrijheid krijg je dan zeg!
Ik ging elke ochtend en avond 'weken' in een badje met biotex en liet het daarna aan de lucht drogen. Ook na elke toiletbeurt spoelen onder de douche. Het is super naar, heel veel beterschap!
3 jaar geleden
Klinkt als mijn verhaal. Ik ben 5 weken geleden bevallen en de knip is nogsteeds niet genezen, wel dichter en gelukkig niet meer ontstoken, maar niet genezen. Hetzelfde als je beschrijft, buitenzijde genezen maar binnen nog een wond. Ik vloei ook nogsteeds.
Heb van meerdere dames vernomen dat het vaak wel langer dan 6 weken duurt voordat het genezen is, dus er zijn zeker medestanders. Vervelend voor je dat het zo gegaan is en slecht geneest.
Tips heb ik niet naast de Aranya olie die al aangeraden is, maar dat heb ik alleen aan de buitenzijde gebruikt met een gaasje en probeer nog iedere dag te " luchten" al betwijfel ik of dat zin heeft voor de binnenzijde.....
Ik neem Arnica pillen op aanraden van de verloskundige voor een betere wondgenezing. Baat het niet dan schaadt het niet.