Onze zoon van 2 jaar en 3 maanden is sinds vorige week over naar de peutergroep. Bij ons op de opvang is de babygroep van 0-2 jaar en 3 maanden, en de peutergroep van 2 jaar en 3 maanden - 4 jaar.
Hij gaat altijd op maandag en dinsdag, en is nu dus 3 dagen geweest.
Hij moet énorm wennen aan de nieuwe groep. Nieuwe juffen, oudere kindjes, de drukte van de peuters. Het is allemaal ontzettend overweldigend voor hem.
De juffen vertellen dat ze aan hem zien dat hij nog niet kan ontspannen. Hij eet weinig. Wil eigenlijk continue aan de hand lopen van de juffen en blijft echt op afstand van de spelende kindjes. Als ik hem ophaal is hij hartstikke moe.
Ik vind het zo zielig om te zien, ons lieve ventje. Met de tijd zal hij wel wennen, maar het doet me wel veel om hem zo onthand te zien.
Hoe gaat het met jullie kindjes op de peutergroep? Hebben ze erg moeten wennen en hoe lang heeft dat geduurd?
Onze dochter moest ook heel erg wennen aan de peutergroep. Zoals je al zegt: heel erg overprikkeld, erg moe en soms ook helemaal niet willen. We zijn nu 3 maanden verder en het gaat gelukkig al stukken beter
Onze dochter was meteen erg enthousiast... maar we hebben haar er in augustus pas naartoe gedaan. Ook is ze veel gewend aan in de speeltuin te spelen. Ze is echt zelfstandiger nu en daardoor lekker aan het spelen daar.
Ons zoontje van 2 jaar en 4 maanden gaat nu ook naar de peuterspeelzaal. Hij was 2x geweest en de 3e keer was hij helemaal overstuur toen ik vertelde dat we weer naar de peuterspeelzaal gingen. Hij wilde echt niet, dus maar afgezegd. Gisteren weer geprobeerd en dat ging wel. Nu heb ik een beloningskaart gemaakt. Als hij 5x naar de psz is geweest krijgt hij een cadeau. Hopelijk werkt het en vind hij het daarna gewoon leuk.😀
Mijn zoontje moest ook erg wennen in de nieuwe groep (2-4 jaar), hij huilde veel. Na ongeveer een maand ging het beter. Nu vindt hij het er weer leuk, huilt hij niet meer en gaat gewoon lekker spelen.
Onze zoon is met zijn neus in de boter gevallen daar. Volgens mij vind hij het veel leuker dan de baby groep. Maar hij heeft ook een grotere broer en is gewend aan veel lawaai en oudere kindjes.