12 Reacties

één jaar geleden

Ik bied hem tevens altijd wel warm eten aan hij eet een paar hapjes en wil dan niet meer

één jaar geleden

Hoi Melanie, Mijn zoontje is nu dik 10 maanden en wordt ook iedere nacht nog wakker voor zijn voeding. Soms 1x soms 3x. Hij krijgt overdag ook voldoende binnen, maar toch komt hij nog voor zijn voeding. Heb soms het idee dat het meer een gewoonte aan het worden is dan dat hij echt honger heeft. Geen tips dus, maar wel een baby die ook wakker wordt voor z’n voeding!

één jaar geleden

Hier ook nog nachtvoeding. Heel normaal hoor bij mijn oudste ook lang gehad

één jaar geleden

Hier ook nog 2 nachtvoedingen. Is tot 1,5 heel normaal en de WHO raad zelfs aan tot 2 jaar

één jaar geleden

Het verschilt echt per kindje. Mijn zoontje is ook dik 10 maanden. Slaapt de nacht door, dus krijgt geen nachtvoedingen meer. Dit is zijn 'schema': •7.00u fles 180+6 •Na 1,5 uur wakker, slaapje tot z'n fruit. • 10.00u fruit (200gr) + paar slokjes water • Wakker tot zn boterham • 12.30u 2 boterhammen + paar slokjes water + fles 150+5 • Na 2,5 uur wakker slapen tot warm eten • 17.00u groentehapje (200gr) + paar slokjes water • Wakker tot zn laatste fles • 19.00u/19.30u fles 180+6 Ik lees in jou schema eigenlijk niet dat je extra vocht geeft. Kan het zijn dat hij niet perse een flesje wil maar gewoon dorst heeft? 😁

één jaar geleden

Mijn zoontje van 10 maanden komt ook nog steeds voor nachtvoeding(en) verschild nog in hoevaak maar sowieso altijd wel 1keer!

één jaar geleden

Reactie op embeetjex

Het verschilt echt per kindje. Mijn zoontje is ook dik 10 maanden. Slaapt d ...
Ik had het er niet bij gezet maar hij krijg bij elke maaltijdje, fruit brood en avond eten water of slappe thee en tussen door ook gewoon als hij dat wil 😊

één jaar geleden

Ik zie dat hij niet de enigste is, fijn die herkenbaarheid, ik vind het niet erg maar ik wil hem niet overvoeden

één jaar geleden

Ja hoor hier ook nog 1 of 2 nachtvoedingen.

één jaar geleden

Hier ook nog steeds elke nacht een fles. Ze is nu 10 maanden. Lijkt inderdaad meer een gewoonte te worden. Vind het ook moeilijk om ermee te stoppen want mevrouw blijft echt wakker tot ze weer een volle buik heeft.

één jaar geleden

Hier ook nog mijn dochter is vandaag 10 Maanden komt zeker wel 1/2 keer per nacht voor een flesje. Ik bied overdag genoeg eten aan en water drinkt ze ook tussen door en ook flesjes overdag. Ik denk dat het meer een gewoonte is geworden dan dat ze echt honger heeft het consultatiebureau zegt ook dat ik de nacht voeding moet weglaten maar ze blijft echt wakker tot ze een flesje heeft gedronken ik ben er nu gewend aan geraakt het is wat het is!

één jaar geleden

Onze zoon wordt ook (weer) wakker 's nachts en enige wat ervoor kan zorgen dat die weer in slaap kan vallen is een flesje. Hij sliep tot 2 weken geleden altijd door, maar nu sowieso weer 2x in de nacht. Wij hebben geprobeerd om overdag meer voeding aan te bieden maar hij blijft komen, dus ondertussen schema overdag weer aangepast zodat hij niet teveel voeding krijgt. CB gaf bij ons aan dat die echt teveel at zo met zijn flesjes er nog bij, maar nu bieden we in principe geen flesjes meer aan overdag, alleen nog als die naar bed gaat een flesje en dan als die snachts komt, en dan verdunnen we ook (150ml + 3 schepjes), zodat die in totaal nog 12 schepjes melk op een dag krijgt en hij naast zijn vaste voeding niet teveel nog binnen krijgt. En we proberen de flesjes in de nacht steeds wat minder te maken in de hoop dat die op een gegeven moment dan toch weer zelf verder slaapt.