6 Reacties
4 jaar geleden
Ik vind het eigenlijk geen complete mismatch. De stijl is inderdaad totaal anders, maar vind het persoonlijk wel leuk. "Ik ga naar Huub en Florijn" ik vind het wel kunnen hoor. En als jullie het al een tijdje over Huub eens waren, zou je dat dan moeten laten varen voor een eventuele andere naam in de toekomst? Het is jullie natuurlijk van harte gegund, maar wie weet welke namen nog op jullie pad gaan komen. Heel veel succes met de keuze, volg je gevoel 馃槝
4 jaar geleden
Kijk even wat de namen doen in combinatie met de eventuele vernoeming en achternaam zodat er geen rare afkortingen ontstaan zoals ( H P ) ( F L U ).. kort het eens af voor je zelf... huub is niet af te korten.. florijn zou flo kunnen worden... vind je dat oke? Past de naam bij je achternaam? Word dat geen vreemde combo... gebruik de naam eens een dag... roep eens een keer naar boven alsof je je zoon roept.. enz...
4 jaar geleden
O heel herkenbaar, die twijfel! Zelf vind ik een langere naam ook leuker. Wij hebben gekozen op gevoel. De naam geeft ons hetzelfde gevoel als bij de andere twee kids. Misschien kan je kijken of je een langere naam kan vinden, die je hetzelfde gevoel geeft als Huub (stoer en krachtig)?
4 jaar geleden
Probeer je niet druk te maken over kort en lang en of eventuele namen wel of niet bij elkaar passen. Persoonlijk vind ik huub heel erg leuk en origineel. Zelf hebben wij een zoon met een hele korte naam, namelijk bram. Maar onze dochter gaat Madelief heten. Ik vind dat prima kunnen. Bovendien zie ik ze als 2 individuen en vind ik niet dat we een korte naam moeten kiezen omdat onze zoon die ook heeft. Trouwens wel grappig dat iedereen in onze omgeving er wel vanuit gaat dat het een korte meisjesnaam wordt haha. Zit schijnbaar heel erg ingebakken. Ik zou gewoon bij je voorkeur blijven en bedenk ook dat je hormonen op dit moment ook veel invloed hebben. Waarschijnlijk weet je precies hoe je zoon moet heten zodra hij is geboren. Ik twijfelde ook aan het eind ineens heel erg bij m'n zoon maar ben uiteindelijk nooit zo zeker geweest. Succes met de laatste loodjes!
4 jaar geleden
Onze zonen hebben alle 3 een korte naam en onze dochter krijgt een lange naam (leuk detail; 1 van haar namen wordt Florijn馃槄). Ik heb heel kort getwijfeld of het wel kon, maar deze naam hebben we al 6 jaar in gedachten en hoe vaker we hem gebruiken hoe beter het past. Ik denk dat dat uiteindelijk met alles zo werkt.. en Huub en Florijn vind ik erg mooi samen!
4 jaar geleden
Reactie op Visstick
Probeer je niet druk te maken over kort en lang en of eventuele namen wel o ...
Helemaal mee eens.