26 Reacties

4 jaar geleden

Mijn zoontje is geboren met 3x de navelstreng om zijn nek heen. Vk had dit in de gaten en was geen probleem. Ik snap heel goed dat je het eng vindt, maar er is niet meteen reden tot zorgen. Het gebeurt volgensmij best vaak en gaat in de meeste gevallen gewoon goed. Fijn dat ze het nu al weten, dan kunnen ze er sws op letten!

4 jaar geleden

Ik denk niet dat ze een versie zouden doen als dat extra risico's met zich meebrengt door de navelstreng.. begrijp heel goed dat je het spannend vind maar ze nemen echt geen risico's.

4 jaar geleden

Het is juist een hele logische plek voor de navelstreng. Immers is er ruimte bij het nekje en komt het niet bekneld als je kindje straks geboren wordt. Je hoeft niet bang te zijn voor stikken oid, want ze halen zuurstof via de placenta en niet via hun luchtpijp. Na geboorte wikkelen ze de navelstreng gelijk van het nekje. En wat betreft de versie, als dit onveilig zou zijn dan zou de arts dit ook niet doen. Succes 😘

4 jaar geleden

Mm ik zou hier ook van schrikken. Onze baby ligt ook nog steeds in stuit en vk had het ook over een versie, ik heb mij hierin verdiept en filmpjes gekeken, wij zien er vanaf.

4 jaar geleden

Reactie op Minimi 1 En 2

Mm ik zou hier ook van schrikken. Onze baby ligt ook nog steeds in stuit en ...
Ja, ik snap je wel. Lijkt mij ook heftig, ook voor je kindje. Baby zal niet voor niets dit als fijne houding hebben uitgekozen om ter wereld te komen. Maargoed, dat is voor iedereen een persoonlijke overweging. Ga jij alsnog vaginaal proberen of voor een keizersnede?

4 jaar geleden

Ik wacht tot nu toe nog even af, onze dochter is de vorige zwangerschap na 37 weken nog gedraaid. Ik wacht tot het laatst en dan maak ik een beslissing die op dat moment goed voelt.

4 jaar geleden

Mijn kindje ligt ook in stuit. Ik woon in Duitsland en daar doen ze geen versies. Hier is de mening dat kindjes inderdaad vaak niet voor niets in stuit liggen. Omdat ze bijvoorbeeld de navelstreng om hun nek hebben of dat die tekort is. Ik vind het zelf ook verwarrend dat ze hier dus niets doen en t advies dus nogal anders in dan in NL. Maar goed ik neem aan dat ze in NL goed weten wat ze doen.

4 jaar geleden

Reactie op Minimi 1 En 2

Mm ik zou hier ook van schrikken. Onze baby ligt ook nog steeds in stuit en ...
Hey, wat is voor jou de reden dat je ervanaf ziet? Vertrouw je het niet? Ik zit ook in hetzelfde schuitje. Twijfel nog over de versie maar weet al zeker dat ik geen stuitbevalling wil.

4 jaar geleden

Mijn kindje ligt ook in stuit. Ik woon in Duitsland en daar doen ze geen ve ...
Ah maar wat is daar dan het beleid? Keizersnede of stuitbevalling? Of mag je kiezen.

4 jaar geleden

Reactie op Deliaaa

Hey, wat is voor jou de reden dat je ervanaf ziet? Vertrouw je het niet? Ik ...
Kijk maar eens naar zo'n filmpje. Daarnaast zijn er risico's aan verbonden en het is ook geen garantie dat het lukt.

4 jaar geleden

Reactie op Minimi 1 En 2

Kijk maar eens naar zo'n filmpje. Daarnaast zijn er risico's aan verbonden ...
Heb ik gedaan vind dat het er wel gemoedelijk aan toe gaat en dat het snel lijkt te lukken. Maar uit verhalen lees ik wel anders.

4 jaar geleden

Reactie op Deliaaa

Heb ik gedaan vind dat het er wel gemoedelijk aan toe gaat en dat het snel ...
Vaak lees je ook dat de bevalling na een paar dagen al begint.

4 jaar geleden

Reactie op Deliaaa

Ah maar wat is daar dan het beleid? Keizersnede of stuitbevalling? Of mag j ...
Je mag kiezen, maar de meeste vrouwen gaan voor een keizersnede en ook niet in ieder ziekenhuis zien ze het zitten om een stuitbevalling te begeleiden. Dus als je een stuitbevalling wil doen moet je dus een ziekenhuis uitkiezen waar ze dat specifiek aanbieden. Ik denk zelf voor een keizersnede te gaan, hoe vreselijk ik het ook vind, maar liefste het minste risico voor m’n kindje en aangenamer dan een spoed ks lijkt me… Ik hoop dat hij nog gewoon draait. Bijna 34 weken nu dus zoveel ruimte is er niet meer, maar tussen de 31 en 33 weken lag hij wel goed. Begrijp niet dat hij weer naar stuit is gedraaid…🤷‍♀️

4 jaar geleden

Reactie op FamkeBuijs

Vaak lees je ook dat de bevalling na een paar dagen al begint.
Mijn verloskundige zei idd ook dat die kans aanwezig is. Echter is dit ook weer een ‘klein’ percentage, maar het komt idd voor!

4 jaar geleden

Reactie op Minimi 1 En 2

Ik wacht tot nu toe nog even af, onze dochter is de vorige zwangerschap na ...
In de tussentijd zou je van die oefeningen kunnen proberen. Als het mag van je verloskundige https://youtu.be/s-szODdpg8A

4 jaar geleden

Je mag kiezen, maar de meeste vrouwen gaan voor een keizersnede en ook niet ...
Na 34 weken kunnen ze echt nog makkelijk draaien hoor.. ik ben zwanger van een 2ling en daar draait eentje ook nog met zijn hoofd van links naar rechts terwijl er een tweede zit.. en heb al van andere tweelingouders ook gehoord dat kindje met 36 weken van stuit naar hoofdligging draaide.. 1 kindje heeft dan echt nog genoeg ruimte!

4 jaar geleden

Je mag kiezen, maar de meeste vrouwen gaan voor een keizersnede en ook niet ...
Ah begrijp het, alles komt uiteindelijk goed! Jammer misschien dat hij met 36 weken nog draait ik lees ook dat dat veel voorkomt.

4 jaar geleden

Gisteren bij 35 weken een controle gehad. Ik voelde dat hij was ingedaald dus had echt hoop. Helaas bleek dat een ingedaalde stuitligging.. Vandaag een versie gehad. Weinig kans, maar gelukt! Nu hopen dat hij blijft liggen.

4 jaar geleden

Reactie op Twinmom92

Gisteren bij 35 weken een controle gehad. Ik voelde dat hij was ingedaald d ...
Wat fijn, hopelijk blijft hij goed liggen! Hoe heb jij de versie ervaren?

4 jaar geleden

Reactie op Deliaaa

Wat fijn, hopelijk blijft hij goed liggen! Hoe heb jij de versie ervaren?
Dat hoop ik ook! Eigenlijk best oke. Draaien was zeker niet prettig, maar ben zo blij dat we het geprobeerd hebben. Alles is nu echt beurs, rustig dagje vandaag.